Gå til innhold

[Løst] Google Pixel 3/3 XL hva med SMS? Dumt spørsmål?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurer på hva man gjør med en Google Pixel 3/3 XL for å få den til normalt mobil-bruk? For det virker ikke som man får SMS med f.eks. Telenor. Gjør man det hvis du ikke forteller det for en Google Pixel 3? Er det eksempler på en mobilabonnent som ikke bryr seg om Google Pixel som skal brukes? Eller finnes det andre løsninger utover SMS?

Jeg tipper det er flere brukere som himler litt meg spørsmålene og synes det er selvsagt. Men det er ikke det for meg. Tror jeg har lest igjennom timer etter timer, og kommer ikke til noen svar. Snakket med Multicom og de ville ikke svare, sikker fordi jeg nevnte en versjon de ikke bruker for tiden, og Dustin hadde ikke noen svar/ville ikke gi noen svar/forstod ikke spørsmålet helt (svenske). Mer sannsynlig at jeg rotet det til kanskje. Snakker ikke negativt om svensker. Takk til alle som har et svar!

Hilsen Aksel

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som jeg svarte det andre stedet du spurte:

Dette er det rareste jeg har hørt i sommer.

Hva mener du med at du ikke kan få SMS fra Telenor på Google Pixel?

Jeg har eid både Pixel 1 og Pixel 3, begge har jeg hatt på Telenor og SMS/MMS fungerer helt fint.

---

Kan legge til at det har fungert helt default, uten å endre på noe som helst av instillinger.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Som jeg svarte det andre stedet du spurte:

Dette er det rareste jeg har hørt i sommer.

Hva mener du med at du ikke kan få SMS fra Telenor på Google Pixel?

Jeg har eid både Pixel 1 og Pixel 3, begge har jeg hatt på Telenor og SMS/MMS fungerer helt fint.

---

Kan legge til at det har fungert helt default, uten å endre på noe som helst av instillinger.

Hvis du har svart meg og jeg har har ikke fulgt nok med på det beklager jeg. Greit nok, men det er ikke plukket ut av luften,

"Telenor Norge Hei Aksel! Per nå er det ingen planer for oss om å ta inn Google Pixel-telefonene, da - som du sier - det ikke er en offisiell versjon for Norge. Vi er avhengig av nordisk programvare for å kunne implementere våre tjenester. Per nå er det kun Apple Watch, Samsung Galaxy Watch og de nyeste iPhonene som har mulighet for esim. Vi er imidlertid klar over interessen her, og krysser fingrene for at dette vil være mulig i fremtiden :)

/Marita"

Har jeg misforstått hva Telenor/Marita sa? For meg så det ut som Telenor i støtter ikke Google Pixel, men det betyr jo ikke at det umulig å bruke dem, og det er grunnen til at jeg spør "så rart". Men det du sier er egentlig at "du får ingen problem med Telenor. Jeg har brukt Google Pixel og det gikk fint" Så da er jeg egentlig fornøyd med det du sier, "rart" av meg eller ikke. Regner med du brukte nanoSIM eller var det eSIM?

Aksel

Endret av akselpape
Lenke til kommentar

Du har ikke satt Facebook Messenger til å være default sms-app feks? Mange som gjør den feilen når de installerer appen. Nekter å tro at Telenor har mulighet til å blokkere for sms bare fordi telefonen ikke er offiselt lansert i Norge.

Jeg har ikke kommet meg helt over til å eie en enda. Jeg vil og nå kan det se ut som jeg kan gjøre det rimelig sikkert.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Du har fått svar om at eSim ikke vil funke. Men du tolker det som om at sms ikke vil virke? De to er helt forskjellige ting.

• Liker 3
Lenke til kommentar

eSim vil ikke virke på Pixel nei, det er riktig det Telenor sier der. Men som de andre påpeker har ikke dette noe med SMS å gjøre.

Pixel støtter vanlig SIM, og alle tjenester fungerer fint på telefonen selv om opperatørene ikke støtter eSim.

Pixel vil nok heller ikke få VoLTE / VoWiFi støtte i Norge med det første.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Du har fått svar om at eSim ikke vil funke. Men du tolker det som om at sms ikke vil virke? De to er helt forskjellige ting.

Jeg satser på på nano-SIM. Har en fra tidligere, så det bør gå greit. Takk for å advare meg for eSIM.

Aksel

Lenke til kommentar

Esim vil mest sannsynlig fungere også, det er jo bare en QR-kode du skanner. Jeg brukte eSim ment for Samsung Galaxy Watch lenge i iPhone før det var offisielt støttet hos Telia, så jeg tipper både det og Nanosim fungerer greit selv om det ikke er offisiell støtte. Uansett vil mobilen fungere fint med vanlig fysisk simkort. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

eSim vil ikke virke på Pixel nei, det er riktig det Telenor sier der. Men som de andre påpeker har ikke dette noe med SMS å gjøre.

Pixel støtter vanlig SIM, og alle tjenester fungerer fint på telefonen selv om opperatørene ikke støtter eSim.

Pixel vil nok heller ikke få VoLTE / VoWiFi støtte i Norge med det første.

Takk for mye bra svar. Egentlig burde jeg skjønte på egenhånd men Telenor og Prisguiden-kommentarene gjorde meg usikker. Nå vet jeg det jeg trenger for å gå til kjøp av Google Pixel 3 128GB snarest! Takk igjen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...