00jobb Skrevet 19. juli 2019 Del Skrevet 19. juli 2019 (endret) Nettop ferdig med vgs, kom ikke inn på studiene jeg søkte. Sliter med sosial angst og finner ingen jobber som fungerer i forhold til min situasjon.. Har erfaring med å være ringevikar i butikk, det var helt jævlig. Grudde meg til neste vakt så fort vakta var ferdig, måtte hele tiden gå på do for å spy eller bare puste ut. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre! Butikkjobb er uaktuelt, det er det vondeste jeg har vært med på noen gang! Sett igjennom det meste av jobber, virker som mange av jobbene tilgjengelig er telefonsalg, kundeservice, butikkjobb eller jobber som krever førerkort (Noe som jeg ikke har..). Noen som har noen tips til jobber for en i min situasjon? Jeg tar virkelig hva som helst som helst.. jeg klarer ikke å få hull i cv'en, det vil gjøre vondt verre.. Takk! Beklager for eventuelt skrivefeil, skrevet fra mobil. Endret 19. juli 2019 av 00jobb Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 19. juli 2019 Del Skrevet 19. juli 2019 Det er dessverre lite å velge i anna enn serviceyrker når ein er utan fagutdanning og i tillegg manglar sertifikat. Eg forstår det slik at det beste for deg vil være å finne ein jobb der du til vanleg slepp å forholde deg til meir enn nokre få personar? Då er det stort sett meir fysisk krevande jobbar som er tilgjengelege. Det mest nærliggande er å anbefale deg å sjå på jobbar innanfor produksjon eller industri. Samlebandsjobbar vil typisk gå ut på at du står åleine og stirrer ned på eit samleband, ofte med hørselvern. Slakteri for fisk eller fe, pakking av varer, kildesorteringanlegg, og slike jobbar vil kanskje kunne være noke? Reinhald kan også være eit alternativ, der vil du også stort sett jobbe sjølvstendig og utan å trenge å forholde deg til andre mennesker meir enn høfligheitsfraser når du ber dei flytte seg. Generelt utearbeid innanfor park- eller skogdrift kan kanskje også være aktuelt? 1 Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 19. juli 2019 Del Skrevet 19. juli 2019 Lagerjobb kanskje? Godt betalt og man holder stort sett på for seg selv mesteparten av dagene. Lenke til kommentar
00jobb Skrevet 19. juli 2019 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2019 Takk for svar Mtp hvor jeg holder til er det vel bare lager eller samlebåndsjobber å satse på. Hva skal jeg søke etter på finn for å finne jobber der man står på samlebånd? Har søkt "produksjon", "industri" osv, men virker som det ikke er så mange samlebåndsjobber. I forhold til lagerjobb ser vel de fleste etter noen med truckførerkurs, må jeg ta T1-T5 eller bare enkelte? Lenke til kommentar
amor patriae Skrevet 19. juli 2019 Del Skrevet 19. juli 2019 Takk for svar Mtp hvor jeg holder til er det vel bare lager eller samlebåndsjobber å satse på. Hva skal jeg søke etter på finn for å finne jobber der man står på samlebånd? Har søkt "produksjon", "industri" osv, men virker som det ikke er så mange samlebåndsjobber. I forhold til lagerjobb ser vel de fleste etter noen med truckførerkurs, må jeg ta T1-T5 eller bare enkelte? Noen spanderer truck kurs på deg om de vil ansette deg. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 19. juli 2019 Del Skrevet 19. juli 2019 Takk for svar Mtp hvor jeg holder til er det vel bare lager eller samlebåndsjobber å satse på. Hva skal jeg søke etter på finn for å finne jobber der man står på samlebånd? Har søkt "produksjon", "industri" osv, men virker som det ikke er så mange samlebåndsjobber. I forhold til lagerjobb ser vel de fleste etter noen med truckførerkurs, må jeg ta T1-T5 eller bare enkelte? For normal plukkjobb trenger du ingenting som regel, det er normalt at de arrangerer kurs for sine ansatte - også for sommerarbeidere. Det er også noe NAV kan spandere om forholdene ligger til rette for det iblant. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 25. juli 2019 Del Skrevet 25. juli 2019 Har du vurdert å rett og slett skaffe deg førerkort? Er heller ikke begeistret for sosial kontakt og må virkelig si at å jobbe med transport har vært en grei løsning for meg. Gjorde det også under/før studier med kun B-lappen. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 25. juli 2019 Del Skrevet 25. juli 2019 Men går du i noe behandling for angsten ? Lenke til kommentar
Kaptein Snus Skrevet 25. juli 2019 Del Skrevet 25. juli 2019 (endret) Takk for svar Mtp hvor jeg holder til er det vel bare lager eller samlebåndsjobber å satse på. Hva skal jeg søke etter på finn for å finne jobber der man står på samlebånd? Har søkt "produksjon", "industri" osv, men virker som det ikke er så mange samlebåndsjobber. I forhold til lagerjobb ser vel de fleste etter noen med truckførerkurs, må jeg ta T1-T5 eller bare enkelte? Her må du nok gå innom de forskjellige bedriftene. Å legge ut en stillingsannonse på FINN koster masse penger, og tviler på de at gidder å bruke på penger på det til slike stillinger. Evt kan du høre med ditt lokale NAV kontor om de har noen kontakter som de kan hjelpe deg med. Endret 26. juli 2019 av Kaptein Snus Lenke til kommentar
kla3torsk1 Skrevet 25. juli 2019 Del Skrevet 25. juli 2019 Nettop ferdig med vgs, kom ikke inn på studiene jeg søkte. Sliter med sosial angst og finner ingen jobber som fungerer i forhold til min situasjon.. Har erfaring med å være ringevikar i butikk, det var helt jævlig. Grudde meg til neste vakt så fort vakta var ferdig, måtte hele tiden gå på do for å spy eller bare puste ut. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre! Butikkjobb er uaktuelt, det er det vondeste jeg har vært med på noen gang! Sett igjennom det meste av jobber, virker som mange av jobbene tilgjengelig er telefonsalg, kundeservice, butikkjobb eller jobber som krever førerkort (Noe som jeg ikke har..). Noen som har noen tips til jobber for en i min situasjon? Jeg tar virkelig hva som helst som helst.. jeg klarer ikke å få hull i cv'en, det vil gjøre vondt verre.. Takk! Beklager for eventuelt skrivefeil, skrevet fra mobil Kan du ta i ett tak som sjauehjelp eller lignende for håndverkere? Hvis ja: Så ta deg en runde til lokale håndverke, hør om de trenger noen de kan ringe eller ansette på % basis, som håndverker selv, så setter vi alltid pris på at folk kommer fysisk ned til oss å spør om jobb, å de fleste som kommer å spør om "å få hjelpe til" får oftest en jobb, om det ikke er fast, så er det hvertfall ett steg på veien? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå