Gå til innhold

Innbytteselskap: iPhone-lojaliteten synker raskt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Funker den dårlig?

Dårlig. Jeg har gitt opp det prosjektet på min A70. Blir bare forbanna når jeg bare skal logge inn kjapt, men så ender det opp med å gå raskere ved å taste pin eller skrive inn passord, eller ffs logge inn på BankID på mobil enn det går å bruke fingeravtrykkleseren.....

Lenke til kommentar

Fingeravtrykk leser under skjermen hos Samsung suger balle. Jeg håper jeg aldri finner noe sånt på en telefon igjen.

Vel, jeg ser du skriver det, men jeg har selv ikke prøvd den, men i følge diverse tester er den fantastisk bra. Så da vet jeg ikke hvem jeg skal stole på. Deh ellet seruøse bettsteder som har testet denne opp mot andre variantet... hmm... valgets kval...
Lenke til kommentar

Rolig nå, fanboys i begge leire. Begge operativsystem er så gode i dag at en kan velge det en ønsker eller lommeboken tillater. Har aldri eid et Apple produkt, men de er sikker gode. Eier i dag et Huawei produkt og er strålende fornøyd med det uten at jeg trenger å rakke ned på noen andre av den grunn.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Rolig nå, fanboys i begge leire. Begge operativsystem er så gode i dag at en kan velge det en ønsker eller lommeboken tillater. Har aldri eid et Apple produkt, men de er sikker gode. Eier i dag et Huawei produkt og er strålende fornøyd med det uten at jeg trenger å rakke ned på noen andre av den grunn.

Fanboy? Ja kanskje av android. Men det et ene og alene fordi det ikke finnes noe alternativ. Og nei, ios er ikke et alternativ for meg. Når det kommer til produsenter av android telefoner, er jeg nok dessverre ikke lojal i det hele tatt. Jeg kjøper den telefonen som gir meg de funksjonene jeg er ute etter, uavhengig om det står Samsung, Huawei, htc, sony, osv, på den. Men Apple og deres innestengte og brukerfientlige politikk, er jeg ferdig med. For godt. Dessuten henger de nå langt etter android flaggskipene i utviklingen.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fanboy? Ja kanskje av android. Men det et ene og alene fordi det ikke finnes noe alternativ. Og nei, ios er ikke et alternativ for meg. Når det kommer til produsenter av android telefoner, er jeg nok dessverre ikke lojal i det hele tatt. Jeg kjøper den telefonen som gir meg de funksjonene jeg er ute etter, uavhengig om det står Samsung, Huawei, htc, sony, osv, på den. Men Apple og deres innestengte og brukerfientlige politikk, er jeg ferdig med. For godt. Dessuten henger de nå langt etter android flaggskipene i utviklingen.

Hvordan henger de langt etter?

• Liker 1
Lenke til kommentar

På en iPhone får man kun valgt ringetonene som medfølger. Skal man ha egne komponerte ringetoner, må man ha en PC med iTunes der man kobler til telefonen og ligger på kontoen sin, velger låten man vil ha, velger lengde på låten, går inn i iTunes mappa som er gjemt et eller annet sted, endrer filetternavnet på aktuell fil, laster opp til iTunes, synkroniserer musikkliste med telefon og vips har man kanskje ringetonen på telefonen.

Ellers får man kjøpt de dårlige ringetonene som er tilgjengelig på iTunes til 9, 12 eller 15 kr/stk, men alle skjønner vel at det er såååå 2003 å kjøpe ringetoner, eller?

Android? Last ned låt til telefon, velg bruk som, og vent til noen ringer.

• Liker 1
Lenke til kommentar

De kommer diltende etter med det meste, og fanboysa roper høyt om at det ikke har fungert, før apple lanserte en identisk funksjon, selv om de selvfølgelig aldri har prøvd noe annet. På skjermfronten har de vært akterutseilt i flere år, før de måtte bite i det sure eplet og kjøpe teknologien fra samsung. Kameraet har vel egentlig aldri vært blandt de beste, men nå ligger de så langr bak at det er flaut. Ios er greit på mange måter, men igjen så idiotisk på andre områder. De prøver å kopiere android, men klarer det ikke. Faceid er en android funksjon, som apple sant nok forbedret, men i samme slengen fordyret til det groteske. Og tar så mye plass at skjermen blir misshandlet. Noe jeg som ikke er fanboy er meget kritisk til, og synes er en designblemme av de store. Isheepsa godtar det med den største selvfølge, og forsvarer det til de går i graven. Og hva i alle dager skal man med en 3d scanner av ansiktet på en telefon? Er du pedofil, skjønner jeg det, men for oss andre er det overkill så til de grader. Og når det atpåtil ødelegger et design, og en skjermopplevelse, ja da har ulempene overgått fordelene. Ellers er det vel ingenting på en iphone som er markedsledende, ja bortsett fra en helt ekstrem pris. Dette er bare en pitteliten del av hvorfor iphone henger etter.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Joda, i Android 10 kan du iallefall det.

Uten at jeg gidder å sjekke, så mener jeg dette endret seg i versjon 10, kan ha vært versjon 9 og av Android, at dette ble lagt til. Ikke at det var et sekund for tidlig..

Jeg undersøkte og dette kommer i Android 10. Det var jammen på tide at man kan finjustere dette til å kunne gjelde når appen er åpen og i bruk hos Android også etter det har vært mulig i iOs i flere år. Da slipper jeg at en haug med apper jeg syntes er greit har posisjonen min når jeg bruker dem ikke kan sniffe på denne i tide og utide når jeg ikke bruker appen.

Android 10 er vel fortsatt i beta så ingen mobiler utenom dem som er mulig å benytte i beta-programmet (Pixel, OnePlus og muligens noen Android One-modeller) har vel fått denne funksjonaliteten men bra å vite at om jeg vurderer Android igjen når jeg skal bytte ut iPhone XS Max'en i vinter så er dette noe man kan gjøre i Android 10.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...