Gå til innhold

Eltax Spirit Home Theatre Surround-anlegg


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Jeg fikk anlegget i dag.

Må si at jeg blei overaska over lyden. Hadde ikke forventa meg noe sånnt.

Du får det du bataler for og dette anlegget var garantert vært 1400 kr!

ok, såpass...kanskje jeg skal bestille allikevel? :p Regner med at lyden er rimelig grei når man skal se på film, men hvordan er det å høre på musikk? Hvordan er diskanten, mellomtonen, bassen/sub'en? Greit nok?

Lenke til kommentar
styr unna eltax folkens!

eltax er anlegg for studenter og folk som ikke har råd til noe dyrere så hvis dere har penger nok så kjøp noe bedre!

feks logitech eller creative

Javell, hva vet du om det?

 

Jeg har hatt HIFi dilla i mange år, men jeg ahr ikke kommet over noen høtyalere som spiller så bra som eltax til en så billig penge.

 

Hvis noen skal ha høytalere, til hjemmekino så kan jeg på det sterkeste anbefale de til 1000 spenn på komplett..

eg er ganske enig med deg der ja... det er supre høytalere til super pris!!! dei andre veit ikkje ka dei snakker om fordi dei har aldri prøvd noen av dem :wow:

Lenke til kommentar
Jeg fikk anlegget i dag.

Må si at jeg blei overaska over lyden. Hadde ikke forventa meg noe sånnt.

Du får det du bataler for og dette anlegget var garantert vært 1400 kr!

ok, såpass...kanskje jeg skal bestille allikevel? :p Regner med at lyden er rimelig grei når man skal se på film, men hvordan er det å høre på musikk? Hvordan er diskanten, mellomtonen, bassen/sub'en? Greit nok?

Har ikke så mye peil på høytalere og sånnt, men jeg spiller en god del trance og slikt og det funker egentlig ganske bra. Suben er ikke så mye å skryte av, men som sagt, du får det du betaler for.

Jeg likte det. Såg black Hawk Down forleden og satt nærmest å dukka unna kulene som føyk forbi meg. Du får en annen følelse når du ser på film med suroundsound. Var litt kult...

Endret av _-Joacim-_
Lenke til kommentar
Forresten, har bestemt meg for å legge ut litt mer for et surround anlegg. Enten blir det denne, men tror det blir litt overkill til min 21" tv i leiligheten, eller denne som koster halvparten av den første, men da har jeg også råd til en philips 28" widescreen :D Tror jeg går for den siste kombinasjonen...

Er det en ting jeg har lært (som en ferdig utlært 17-åring :green:) er at ting man satser på å ha i mer enn to år bør man betale litt mer for. Så enkelt er det.

 

Du vil utvilsomt ha dette så fort som overhodet mulig, men tenk også på om du angrer, senere enn 14 dager etter så klart. Jeg bestilte et slikt anlegg, til 1999 kroner, og må rett og slett si meg svært skuffet, da anlegget ikke engang presterte i forhold til prisen.

 

Et par måneder senere, ligger min fremtidige elskovs-elektriske-dingseboms på postkontoret i stokke (som den forøvrig har gjort i snart 4 dager). Jeg snakker om Logitech Z-680. Koster 3600 inkl. frakt, har blitt anbefalt det utallige ganger. Uansett hva jeg penser inn på av anlegg, har jeg alltid falt tilbake på den.

 

Sjekk testen på Bit-Tech og DinSide.

 

Poenget er, at når du først skal kjøpe noe, bør du kjøpe noe som holder. Jeg vil fraråde deg å gå for eltax, jeg har aldri hørt dem, men man trenger ikke akkurat å være genierklært for å skjønne at det finnes bedre anlegg der ute. Vent et par måneder, da et par ekstra tusenlapper hjelper så meget.

 

Samme med tv, som man kan ha i opptil 10 år. Gå for noe litt bedre enn det dårligste. Når det kommer til stykket, angrer man ALLTID på at man kanskje skulle kjøpt noe bedre. Spesielt siden dagens lydmarked ikke utvikler seg like fort som deler av dataverdenen (f.eks. cpu, hk, grafikkort o.s.v.).

 

Jeg gir naturligvis blanke i hva du gjør, men tror selv at du setter større pris på kvalitet i lengden. Noe jeg derimot er 100% sikker på, er at følelsen av å måtte tvinge seg selv til å være fornøyd med et produkt ikke er særlig artig.

 

Håper dette hjalp, det er et vanskelig valg.

 

--alexio

 

(edit: for en ekstremt lang og kjedelig post :roll: )

Endret av alexio
Lenke til kommentar

bra og fyldig innlegg der alexio :)

 

Joda, det lønner seg å kjøpe noe med kvalitet, er enig i det. Men tenkte du direkte på de to linkene min siste innlegg? Panasonic til 6000 kr kontra JVC til 3000kr?

 

Grunnen til at jeg hadde tenkt å kjøpe jvc'en til 3000 er som nevnt at da har jeg råd til en billig widescreen tv (som jeg ikke har planer om å ha 10 år :) ) og som sagt at det panasonic anlegget til 6000 er litt overkill til 21" tv'en jeg har nå

 

Har lagt bort tanken på å kjøpe Eltax anlegget på Komplett, regner med at det ikke holder til mitt mål. (Har surround høytalerset fra Eltax hos foreldrene mine. disse er helt greie når jeg ser på film. Derimot suger de max når jeg hører på musikk)

Lenke til kommentar

godt å høre at du er på bedre tanker.

 

Panasonic-anlegget er et -greit- anlegg. Jeg har hørt det hos en kamerat, og det ser bedre ut enn det låter. Hva med å kjøpe et hjemmekinoanlegg du kan ha et par år for en god sum, for så etterhvert å kjøpe tv, du trenger vel ikke begge på en gang. Det er ikke mer enn i overkant av en tusenlapp eller to som skiller en 28" og en 32"?

 

Det er aldri lett å kjøpe noe..

 

--alexio

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler deg å komme deg et sted der du kan teste Logitech Z-680. Det er et 5.1 anlegg, den kan brukes både til pc (SPDIF eller de vanlige inputs), til Playstation 2, DVD-spillere (altså en tradisjonell hjemmekino, tilkobles via digital koaksialkabel), CD-spillere o.s.v.

 

Det koster faktisk ikke mer enn 3600 kr inkl. frakt. Tror du egentlig bare bør teste det. Det er ekstremt god trøkk i det.

 

http://bit-tech.net/review/266/

 

og

 

http://www.dinside.no/php/art.php?id=34005&=katnav

 

Du kan bruke det til mer eller mindre alt innen lyd. Sjekk erfaringer av anlegget her: http://produkt.hardware.no/vis_produkt.php...product_id=8653

 

Det er ikke til å skyve under en stol at du også trenger en dvd fra før. Hvis du kjøper noe bra, får du etter all sannsynlighet ekstremt god lyd, til en relativt billig penge. Dette kan dog ikke måles opp i mot anleggene til 15000, noe som er en pris man bør gi for det skikkelige.

 

mvh

alexio

 

Edit: Innlegg nr 500 :w00t:

Endret av alexio
Lenke til kommentar

Hupps,

 

Var tidlig oppe en den 2 januar for å kjøpe 32 "widescreen thompson te 4600 og et sony dvd sourr sett for 2990, det skulle jeg kjøpe til bror te dama.

 

På internett siden til elkjøp hadde dem derimot 32 " widescreen phillips til 3995 og den fikk jeg kjøpt til den prisen også pga prisgaranti :), var priset en del over 5000 i butikken og det tok en del diskusjoner før jeg endelig overbevisst selger at det var rett pris, sony minidvd surr byttet jeg ut til fordel for et pioneer surr med dvd o.s.v til 3990,- Pga at det hadde blant annet optisk inn(fint til blanannet xbox) og det hadde ikke sony. såg også en del mer robust ut. Svært overrasket over hvor høyt og fint det spilte og den kraftige bassen, Har en del hifi freaks av venner som har brukt ca en plass mellom 500.000 og 750.000 på anlegget sitt og dem var også imponert over at et så billigt anlegg presterte :

 

Pioneer anlegget ble hos elkjøp satt opp till 4990 dagen etter at jeg handlet der og phillipsen fjernet fra internett siden, selv om at jeg ble lovet at dem hadde det tilb udet helt til 2 jan, så slik at jeg selv kunne kjøpe meg et svært 32" for det er def. verdt 3995 spenn.

 

Slik jeg ser det er Elkjøp egentlig noen skurker som gjør alt for at du skal komme innom butikken for å selge deg ting du egentlig ikke har bruk for( dyrere en det du hadde tenkt deg)

 

 

Rscue

Lenke til kommentar

Panasonic SC-HT850 låter bra i forhold til andre anlegg jeg har hørt i samme prisklassen. Anbefaler deg å ta en titt på SC-HT500 også. Det har lavere total utgangseffekt, men jeg synes ikke det låter som om det er 2000kr billigere.. Det er en designforskjell på anleggene (850 har søylehøyttalere og 500 har ikke søyler) som du også bør være oppmerksom på. En ting jeg synes er veldig bra med disse Panasonic anleggene er hvordan de spiller vanlig stereomusikk. Det låter rett og slett mye bedre på musikk enn andre anlegg jeg har hørt i samme prisklasse.

 

Jeg har ikke hørt Z-680, men jeg har selv Z-560 og har blitt fortalt at det ikke er enorm forskjell i lyden. Z-560 er kun 4.1 og ikke 5.1 og mangler digitale innganger og fjernkontroll. Jeg er mektig imponert over hva anlegget presterer med en så lav pris. Du vil naturligvis ha behov for en DVD spiller i tillegg til Z-680 dersom du skal bruke det som et stue-anlegg.

 

Personlig tror jeg at jeg ville gått for et av Panasonic-anleggene dersom du ikke har behov for å koble opp anlegget til noen konsoll. Panasonic-anleggene har et design som passer bedre inn i en stue enn Z-680 har (OBS! personlig mening, ikke kom med noe flaming :D ).

Lenke til kommentar

__Xorcist: Aah, endelig et innlegg som jeg vil høre, hehe. For jeg har nemlig helst lyst på Panasonic anlegget. De er så stilige! Men det fornuftige er jo egenlig å skaffe seg et like bra anlegg lydmessig til en billigere pris. Man betaler helt sikkert for designet også når det gjelder Panasonic'en..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...