Gå til innhold

Tesla-eiere raser mot selskapet: Kuttet rekkevidden på bilene deres over natten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Typisk amrikanske selskap. Samme Apple holdt på med dette..

 

Tesla har innovert mye, Apple stjeler og forbedrer andres teknologi og senere påstår at de har funnet opp.

 

Tesla er så mye bedre enn Apple, men ja de har noen råttne knep dem åå.

Endret av abedin
Lenke til kommentar

Tesla har innovert mye, Apple stjeler og forbedrer andres teknologi og senere påstår at de har funnet opp.

 

Tesla er så mye bedre enn Apple, men ja de har noen råttne knep dem åå.

 

Dette er faktisk en av de mer interessante EL-bil artiklene jeg har sett på en stund. Og det helt på tross av at jeg ikke er EL-bileier. Fossilbilen lenge leve noen år til!  :)

 

Men, rådet om å skjerpe seg står ved lag. Sånn mhp. på skralt med PC hardware-artikler.

Endret av G
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

 

- Jeg kan forstå Tesla's tanke bak dette, men det blir gjort motsatt av hvordan dem burde ha gjort det.

Problemet med å gjøre det motsatt av det dem har gjort er at relativt liten/lav batterikapasitet lokker færre kunder til å kjøpe en Tesla.

 

Så det Tesla gjør i praksis er å brife med stor/høy batterikapasitet, for så å redusere den.

Det blir som en mor på Kafe som spør hva det er sønnen/datteren vil ha...

Dem svarer...: "En stor softis med sjokoladestrø, er du snill."

Deretter spør moren pent om hun kan få et lite slikk av sønnens/datterens softis, for så å ta et realt jaffs og så gi den tilbake.

 

Med andre ord Ikke så rart at forbrukerne reagerer negativt til dette...

  • Liker 7
Lenke til kommentar

«Han sier det er «ekstremt frustrerende» at Tesla tar seg slike friheter uten å kommunisere tydelig hvorfor, og at det er umulig å få et ordentlig svar fra Tesla om man i det hele tatt får tak i dem.»

 

Er ikke dette helt vanlig kundebehandling fra amerikanske IT-baserte bedrifter, da?

Facebook, Netflix, Apple...?

 

Merk også hvordan Tesla svarer journalisten ved å henvise til én, felles, global, generell kommentar - akkurat som Lidl gjorde i hver eneste sak. Tesla har i Norge foreløpig levd på andres penger og politikernes goodwill, men hvor lenge? Slike svar nytter ikke i Norge. Vi husker hvordan det gikk da Rema 1000-sjefen inviterte «Se og Hør» i bryllupet sitt og pratet i vei med alle journalister, mens Lidl satt og sa «ingen kommentar» til alt de ble spurt om. Noen har skjønt norsk kommunikasjon, andre ikke.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Merk også hvordan Tesla svarer journalisten ved å henvise til én, felles, global, generell kommentar - akkurat som Lidl gjorde i hver eneste sak....

Nå er for ordens skyld Lidl et tysk selskap, og ikke amerikansk.... men ja, du har nå et poeng lell :)

 

EDIT: Rettet et par skriveleif'er

Endret av LaKilla
Lenke til kommentar

 

Merk også hvordan Tesla svarer journalisten ved å henvise til én, felles, global, generell kommentar - akkurat som Lidl gjorde i hver eneste sak....

Nå er for ordens skyld Lidl et tysk selskap, og ikke amerikansk.... men ja, du har nå et poeng lell :)

 

Tenkte på det - om jeg heller burde skrevet «internasjonal konsern», siden forskjellen stort sett er mellom norsk og utenlandsk forretningskultur generelt, ikke amerikansk spesielt. Jeg har dog inntrykk av at Tesla er verre enn europeiske i samme prisklasse, som Jaguar, Bentley, Porsche osv. (Har Jaguar selv, dog ikke elbil.) Men jeg kjenner ikke tradisjonelle amerikanske ala Cadillac - mulig de er bedre på kundekommuniksjon og at dette er et IT-bransje-fenomen? Siden Tesla ligger i grenseland der, akkurat som Netflix som også skiller seg ut kraftig negativt på forbrukerspørsmål?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...