Gjest Slettet+234981 Skrevet 24. juli 2019 Del Skrevet 24. juli 2019 (endret) Det aller viktigste er vel at folk ikke blir feilinformert?Jeg skrev at den feilen gjerne løser seg etter en oppdatering. At du skal grave deg ned i detaljer og kverulere om det samme tusen ganger (etter eget utsagn), gjør ikke min uttalelse til feilinformasjon. Hvis du har løsningen på spørsmål som blir stilt her så er det bedre at du svarer på de enn å korigere svarene alle andre gir. Endret 24. juli 2019 av Slettet+234981 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+234981 Skrevet 24. juli 2019 Del Skrevet 24. juli 2019 Jeg kjøpte en A70 på tilbud nå. Det eneste jeg ikke får til er å ta backup til Google. Sikkerhetskopi er grået ut, men når jeg slår av skjermlås fungerer det. Så fort jeg aktiverer skjermlås med fingeravtrykk eller annet stopper det opp igjen. Breaking news, breaking news ! I løpet av det siste døgnet har 'sikkerhetskopiér nå' knappen på min Samsung A50 blitt blå (var grå) og sikkerhetskopiering fungerer som det skal. Jeg har mottatt en oppdatering det siste døgnet fra play brukerstøttebibliotek, mulig den som har fikset problemet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 27. juli 2019 Del Skrevet 27. juli 2019 Etter å ha brukt min nye A70 en stund ser det også ut til at jeg heller ikke får notification på messenger eller snap, og det er litt tilfeldig om de kommer eller ikke. Mange av dem er flere timer gamle og de kommer ikke før jeg selv går inn på snapchat eller messenger.Ytterligere problemer er at jeg heller ikke får valgt notification-lyd som feks. standard snap-lyd og standard messenger-lyd lenger. Jeg får heller ikke til å sikkerhetskopiere til google. Dette er vel en garantisak/reklamasjon? Jeg ønsker ikke ha en slik telefon. Lenke til kommentar
minim Skrevet 27. juli 2019 Del Skrevet 27. juli 2019 Det blir en vanesak å sjekke dette innimellom.. Er det ikke vanlig da? Har vært sånn på de fire siste Android "flaggskipene" jeg har hatt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 27. juli 2019 Del Skrevet 27. juli 2019 Det blir en vanesak å sjekke dette innimellom.. Er det ikke vanlig da? Har vært sånn på de fire siste Android "flaggskipene" jeg har hatt. Man forventer noe annet i 2019, og telefonen fungerer ikke som forventet. Selv går jeg kun inn når jeg vil sende noe, når jeg mottar får jeg jo vanligvis varsler. Ikke får jeg standard varseltoner og heller ikke tatt backup til google, så totalen her blir for mye å leve med. Lenke til kommentar
minim Skrevet 27. juli 2019 Del Skrevet 27. juli 2019 Trodde det bare var sånn siden jeg har hatt det nå på fire tlfer.. Var aldri slik på iPhone, men det var generelt ting mer striglet. Finner du ut av det så gi et pip for det hadde vært nice å slippe å sjekke manuelt. Skjer det konsekvent hver gang også elle er det bare noen som ikke kommer igjennom? Lenke til kommentar
brukernavn331 Skrevet 27. juli 2019 Del Skrevet 27. juli 2019 Etter å ha brukt min nye A70 en stund ser det også ut til at jeg heller ikke får notification på messenger eller snap, og det er litt tilfeldig om de kommer eller ikke. Mange av dem er flere timer gamle og de kommer ikke før jeg selv går inn på snapchat eller messenger. Ytterligere problemer er at jeg heller ikke får valgt notification-lyd som feks. standard snap-lyd og standard messenger-lyd lenger. Jeg får heller ikke til å sikkerhetskopiere til google. Dette er vel en garantisak/reklamasjon? Jeg ønsker ikke ha en slik telefon. Rart, virker som at det er et problem på A70? Aggresiv strømstyring tipper jeg er problemet. Hvorfor får du ikke valgt lyd? Ang sikkerhetskopi tror jeg man bare må smøre seg med tålmodighet. På de to siste Huawei-telefonene jeg hadde tok det flere dager før sikkerhetskopi-knappen ble mulig å trykke på. På OnePlus og Pixel virker dette med en gang (vil tro det er fordi ingen av modellene er preget av å ha et heavy skin oppå Android). Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 27. juli 2019 Del Skrevet 27. juli 2019 Rart, virker som at det er et problem på A70? Aggresiv strømstyring tipper jeg er problemet. Hvorfor får du ikke valgt lyd? Ang sikkerhetskopi tror jeg man bare må smøre seg med tålmodighet. På de to siste Huawei-telefonene jeg hadde tok det flere dager før sikkerhetskopi-knappen ble mulig å trykke på. På OnePlus og Pixel virker dette med en gang (vil tro det er fordi ingen av modellene er preget av å ha et heavy skin oppå Android). Jeg får valgt forskjellig lyd, men standard lyd for snapchat og messenger er borte, i tillegg til et par andre apper jeg har så er varslingslyd/standardlyd borte vekk. Jeg har googlet og ser at dette er et problem for Samsung. Når du nevner strømstyring så kommer varsler gjennom på apper jeg har satt til å ikke være aktive i bakgrunnen samt at de skal rett i dvalemodus for å spare batteriet. Som du nevner må dette være spesifikt problemer for enkelte produsenter og da feil fra fabrikk. Jeg merker dette selv også da det fungerer helt etter hensikten på andre telefoner, feks. Huaweien min. Siden jeg er spesielt opptatt av styring av datatrafikk og strømstyring kjenner jeg til de fleste innstillinger. For litt siden så jeg noen skrev melding til meg på snap men meldingen dukket aldri opp så jeg gikk inn får å sjekke 40 minutter senere og da lyste både den og flere nye snap mot meg - helt uten notification på noe vis. Det lå også noen meldinger i messenger. Lenke til kommentar
brukernavn331 Skrevet 27. juli 2019 Del Skrevet 27. juli 2019 Jeg får valgt forskjellig lyd, men standard lyd for snapchat og messenger er borte, i tillegg til et par andre apper jeg har så er varslingslyd/standardlyd borte vekk. Jeg har googlet og ser at dette er et problem for Samsung. Når du nevner strømstyring så kommer varsler gjennom på apper jeg har satt til å ikke være aktive i bakgrunnen samt at de skal rett i dvalemodus for å spare batteriet. Som du nevner må dette være spesifikt problemer for enkelte produsenter og da feil fra fabrikk. Jeg merker dette selv også da det fungerer helt etter hensikten på andre telefoner, feks. Huaweien min. Siden jeg er spesielt opptatt av styring av datatrafikk og strømstyring kjenner jeg til de fleste innstillinger. For litt siden så jeg noen skrev melding til meg på snap men meldingen dukket aldri opp så jeg gikk inn får å sjekke 40 minutter senere og da lyste både den og flere nye snap mot meg - helt uten notification på noe vis. Det lå også noen meldinger i messenger. Siden problemet gjelder enkelte apper mistenker jeg at dette kan være apputviklers feil. Når man skal lage èn app for tusenvis av modeller så er det fort gjort at det skjærer seg og ikke alt blir 100% kompatibelt. Du kan jo for morro skyld avinstallere feks Snapchat og laste ned en eldre versjon for å se om det fungerer bedre? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+234981 Skrevet 1. august 2019 Del Skrevet 1. august 2019 (endret) Etter å ha brukt min nye A70 en stund ser det også ut til at jeg heller ikke får notification på messenger eller snap, og det er litt tilfeldig om de kommer eller ikke. Mange av dem er flere timer gamle og de kommer ikke før jeg selv går inn på snapchat eller messenger. Ytterligere problemer er at jeg heller ikke får valgt notification-lyd som feks. standard snap-lyd og standard messenger-lyd lenger. Jeg får heller ikke til å sikkerhetskopiere til google. Dette er vel en garantisak/reklamasjon? Jeg ønsker ikke ha en slik telefon. Noe utvikling her, har ting bedret seg eller har du levert tilbake telefonen? Har en følelse av at dette går seg litt til etterhvert som appene fyller seg opp med data/cache. Mulig det er innbilning. Endret 1. august 2019 av Slettet+234981 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 1. august 2019 Del Skrevet 1. august 2019 Noe utvikling her, har ting bedret seg eller har du levert tilbake telefonen? Har en følelse av at dette går seg litt til etterhvert som appene fyller seg opp med data/cache. Mulig det er innbilning. Nei, ingen bedring og har vært i kontakt med support som mente at telefonen må inn på service. Jeg konstaterte enda en feil som gjør at apper kjører selv om jeg har satt at de skal gå rett i dvalemodus og ikke tillate bakgrunnskjøring/datatrafikk. Jeg vil ikke ha en ny telefon full av feil og har returnert dritten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå