Gjest Slettet+234981 Skrevet 20. juli 2019 Del Skrevet 20. juli 2019 Har disse, men tror ikke noen av de skal skape problemer? (Imgur pga flere skjermbilder) Spesiell tilgang https://imgur.com/gallery/vfQRH0T Ser ganske standard ut det. Går tom for forslag nå. Avinstaller og installer appen på nytt. Lenke til kommentar
Smooth Kiminal Skrevet 20. juli 2019 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2019 Ser ganske standard ut det. Går tom for forslag nå. Avinstaller og installer appen på nytt.Ja, du er ikke den eneste, men takk for forslag. Kan det være en god idé å ringe Samsung? Har avinstallert og installert mange ganger nå uten at det har hjulpet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+234981 Skrevet 20. juli 2019 Del Skrevet 20. juli 2019 (endret) Ja, du er ikke den eneste, men takk for forslag. Kan det være en god idé å ringe Samsung? Har avinstallert og installert mange ganger nå uten at det har hjulpet. De har en Live Chat de kan kontaktes på også. Verdt et forsøk. Gjenopprette fabrikkinnstillinger gjenstår vel å prøve. Endret 20. juli 2019 av Slettet+234981 Lenke til kommentar
brukernavn331 Skrevet 20. juli 2019 Del Skrevet 20. juli 2019 Vil tro de ber deg om å fabrikkinnstille for så å be deg ta kontakt med Snapchat. Gjenopprettet du en backup forresten? Leser på Samsungforumet om en som hadde samme problem som deg. Løsningen hans ble dette; Issue has been resolved! I had Substratum Theme and Andromeda and a theme on so I uninstalled all overlays and restarted my phone. Now my notifications for Snapchat are showing and sounding. Du kan jo forsøke å spørre her også: https://us.community.samsung.com/t5/Other-Mobile-Devices/bd-p/get-help-phones-other-mobile-devices Evt her: https://forum.xda-developers.com/galaxy-a70/help Lenke til kommentar
madmats Skrevet 20. juli 2019 Del Skrevet 20. juli 2019 (endret) Har samme problem på min mobil (huawei). har byttet mobil og problemet vedvarer, uansett hvilket modus man har strømsparer i eller setter apper til å ikke autostyres så skjer det periodisk blokkering. Har aldri hatt slike problemer med mobiler som har ren android. Jeg tror problemet kanskje har å gjøre med Android sin innebygde Doze funksjon, og da spesielt den forbedrede versjonen i android Pie (9), mulig den kan få problemer i samarbeid med OEM sine strømsparere? https://www.reddit.com/r/Android/comments/apywi2/android_pie_notifications_delayed_or_stopped_at/ https://www.reddit.com/r/Android/comments/bkxqgg/notifications_are_broken_on_android_pie_and/ Eller så kan denne utvikleren være inne på noe, men løsningen han presenterer her har ikke løst problemene permanent for meg https://www.freecodecamp.org/news/why-your-push-notifications-never-see-the-light-of-day-3fa297520793/ Endret 20. juli 2019 av madmats Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 21. juli 2019 Del Skrevet 21. juli 2019 Ikke for å kuppe tråden, men har denne telefonen (A70) støtte for 4G på begge sim-kort samtidig? Lenke til kommentar
minim Skrevet 21. juli 2019 Del Skrevet 21. juli 2019 Har samme problem på min mobil (huawei). har byttet mobil og problemet vedvarer, uansett hvilket modus man har strømsparer i eller setter apper til å ikke autostyres så skjer det periodisk blokkering. Har aldri hatt slike problemer med mobiler som har ren android. Jeg tror problemet kanskje har å gjøre med Android sin innebygde Doze funksjon, og da spesielt den forbedrede versjonen i android Pie (9), mulig den kan få problemer i samarbeid med OEM sine strømsparere? https://www.reddit.com/r/Android/comments/apywi2/android_pie_notifications_delayed_or_stopped_at/ https://www.reddit.com/r/Android/comments/bkxqgg/notifications_are_broken_on_android_pie_and/ Eller så kan denne utvikleren være inne på noe, men løsningen han presenterer her har ikke løst problemene permanent for meg https://www.freecodecamp.org/news/why-your-push-notifications-never-see-the-light-of-day-3fa297520793/ Det kan være at det er OEM sine skins som lager trøbbel, men da er det ganske spessielt at Huawei og Samsung som er" bautaen" ikke klarer å få til slikt. Selv oneplus som har et ganske lett skin er berørt ser det ut for. Men problemet et absolutt ikke så stort nå som da samsung og Huawei begynte å rulle ut pie. Sjekk den reddit tråden da brukarnavn. Jammen meg flere med oneplus 5 og 6 som har problemer også.. Lenke til kommentar
brukernavn331 Skrevet 21. juli 2019 Del Skrevet 21. juli 2019 Det kan være at det er OEM sine skins som lager trøbbel, men da er det ganske spessielt at Huawei og Samsung som er" bautaen" ikke klarer å få til slikt. Selv oneplus som har et ganske lett skin er berørt ser det ut for. Men problemet et absolutt ikke så stort nå som da samsung og Huawei begynte å rulle ut pie. Sjekk den reddit tråden da brukarnavn. Jammen meg flere med oneplus 5 og 6 som har problemer også.. Som sagt flere ganger, hadde det vært et Android problem hadde alle vært berørt. Lenke til kommentar
madmats Skrevet 21. juli 2019 Del Skrevet 21. juli 2019 Som sagt flere ganger, hadde det vært et Android problem hadde alle vært berørt. Hvorfor tror du det? er ikke uvanlig at en programvarefeil på Android kun berører noen få enheter. Hvis feks feilen her kun er i Android Pie, så er det i tillegg kun en liten del av Android som har fått den versjon (10.4% per mai i år).. Lenke til kommentar
brukernavn331 Skrevet 22. juli 2019 Del Skrevet 22. juli 2019 Hvorfor tror du det? er ikke uvanlig at en programvarefeil på Android kun berører noen få enheter. Hvis feks feilen her kun er i Android Pie, så er det i tillegg kun en liten del av Android som har fått den versjon (10.4% per mai i år).. Fordi da ville det vært større sannsynlighet for at feilen var på telefonene som kjører ren Android. Neppe tilfeldig at problemene gjelder enheter som har sitt egen konfigurerte skin kjørendes oppå. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 22. juli 2019 Del Skrevet 22. juli 2019 Jeg bruker Huawei og hadde samme sporadiske feil. Jeg slo av alt av batterisparing og datasparing for hver enkelt app - og da virket alt som det skulle. For å spare litt på datatrafikk og batteri endret jeg deretter kun de appene jeg kjente til og lot alt annet være påslått. Dette fungerte på 2. forsøk.Jeg sitter med et inntrykk av at det er enkelte innstillinger for enkelte apper som påvirker hvordan andre apper virker. Altså at det kan være en slags overlappende funksjon som egentlig ikke skal/burde være der. (om man endrer innstillinger for feks. facebook eller gmail, så vil dette også kunne påvirke snapchat. Ikke lett å bli klok på.)Huawei er forøvrig den beste telefonen jeg har hatt, og jeg liker menyene og innstillingsmulighetene svært godt. Ren android blir kjedelig for meg og jeg savner da flere funksjoner. Lenke til kommentar
minim Skrevet 22. juli 2019 Del Skrevet 22. juli 2019 Hvorfor tror du det? er ikke uvanlig at en programvarefeil på Android kun berører noen få enheter. Hvis feks feilen her kun er i Android Pie, så er det i tillegg kun en liten del av Android som har fått den versjon (10.4% per mai i år).. Her synses det uansett, men jeg er helt enig med deg. Det kan berøre kun noen få og det er heller ikke gitt at alle oppdager det, lager en konto på et nettforum og poster om problemet. Det er f. Eks mange som har hatt de Android flaggskip telefonene jeg har hatt som ikke melder om problemer, men jeg har hatt det i varierende grad på alle samt at det har bedret seg med oppdateringer. Når to store merker som Huawei og Samsung har samme problem så peker det mer på at problemet ligger i Oset og ikke at begge de to har gjort samme feil. OnePlus har jo også problemer med det i følge brukerene. Dette betyr uansett lite for trådstarter.. Det blir morro å se om problemet lar seg løse og om dette kan være en løsning som virker på min Huawei også. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 23. juli 2019 Del Skrevet 23. juli 2019 Jeg kjøpte en A70 på tilbud nå, og den har foreløpig ingen problemer med varsling på Snap. Det eneste jeg ikke får til er å ta backup til Google. Sikkerhetskopi er grået ut, men når jeg slår av skjermlås fungerer det. Så fort jeg aktiverer skjermlås med fingeravtrykk eller annet stopper det opp igjen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+234981 Skrevet 23. juli 2019 Del Skrevet 23. juli 2019 Jeg kjøpte en A70 på tilbud.Det eneste jeg ikke får til er å ta backup til Google. Sikkerhetskopi er grået ut, men når jeg slår av skjermlås fungerer det. Så fort jeg aktiverer skjermlås med fingeravtrykk eller annet stopper det opp igjen. Har samme problemet med en A50. Var samme problemet på en Huawei p smart 2019 jeg hadde for ca 1 md siden. Er visst et pie problem, flere merker som har samme problemet. Løser seg gjerne etter en oppdatering har jeg forstått. Lenke til kommentar
brukernavn331 Skrevet 23. juli 2019 Del Skrevet 23. juli 2019 Har samme problemet med en A50. Var samme problemet på en Huawei p smart 2019 jeg hadde for ca 1 md siden. Er visst et pie problem, flere merker som har samme problemet. Løser seg gjerne etter en oppdatering har jeg forstått. Løser seg etter oppdatering fra produsenten? Lenke til kommentar
minim Skrevet 24. juli 2019 Del Skrevet 24. juli 2019 (endret) Løser seg etter oppdatering fra produsenten? Det er vel de som pusher Android oppdateringene også så hvem andre? Edit: her er forøvrig en av mange tråder som beskriver lignende problem med Pixel telefoner samt samsung note 8,9,s9,oneplus osv. Bare fordi akkurat du ikke har hatt det eller merket det så betyr det ikke at det er ikke-eksisterende. https://forums.androidcentral.com/android-pie/904647-notifications-delayed-stopped-2.html Endret 24. juli 2019 av minim Lenke til kommentar
brukernavn331 Skrevet 24. juli 2019 Del Skrevet 24. juli 2019 (endret) Det er vel de som pusher Android oppdateringene også så hvem andre? Edit: her er forøvrig en av mange tråder som beskriver lignende problem med Pixel telefoner samt samsung note 8,9,s9,oneplus osv. Bare fordi akkurat du ikke har hatt det eller merket det så betyr det ikke at det er ikke-eksisterende. https://forums.androidcentral.com/android-pie/904647-notifications-delayed-stopped-2.html De pusher Android med sitt skin ja. Det hørtes ut som personen mente at det hjalp med en oppdatering fra produsenten av telefonen, noe som er selvmotsigende når personen sier at problemet ligger i Pie Som du leser har folk problemer med enkelte apper som ikke gir notifications. Jeg har sluttet å få notifications fra feks Xiaomi Mi appen, men googler du det så får du utrolig mange som sliter med det samme. Betyr ikke at jeg mener det er Android sin feil fordi at en utvikler ikke klarer å konfigurere en app riktig. Som sagt tusen ganger, er det et problem med OS'et så ville det berørt alle telefoner som kjører Android, og alle apper. Endret 24. juli 2019 av brukernavn331 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+234981 Skrevet 24. juli 2019 Del Skrevet 24. juli 2019 Det hørtes ut som personen mente at det hjalp med en oppdatering fra produsenten av telefonen, noe som er selvmotsigende når personen sier at problemet ligger i Pie Som sagt tusen ganger, er det et problem med OS'et så ville det berørt alle telefoner som kjører Android, og alle apper. Vi er bare "vanlige" mennesker her inne som prøver å hjelpe hverandre. Om formuleringene ikke blir helt presise hver gang eller om ting kan tolkes på en annen måte (noe du tydeligvis elsker) så er vel det viktigste at folk får svar på det de lurer på. Lenke til kommentar
brukernavn331 Skrevet 24. juli 2019 Del Skrevet 24. juli 2019 Vi er bare "vanlige" mennesker her inne som prøver å hjelpe hverandre. Om formuleringene ikke blir helt presise hver gang eller om ting kan tolkes på en annen måte (noe du tydeligvis elsker) så er vel det viktigste at folk får svar på det de lurer på. Det aller viktigste er vel at folk ikke blir feilinformert? Lenke til kommentar
minim Skrevet 24. juli 2019 Del Skrevet 24. juli 2019 Det aller viktigste er vel at folk ikke blir feilinformert? Nei du krangler på semantikk stadig vekk. Folk driter regelrett i hvem som har skyld i problemet så lenge det er et problem. Ser virkelig ikke poenget å kverulere på hvordan folk ordlegger.. Forøvrig det jeg linket til handlet like mye om Google apper som er bundlet med Android. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå