Gå til innhold

Samsung A70 - Mangel på notifikasjoner

Anbefalte innlegg

Det er jo klager på et ganske vidt spekter om en ser på forumet her, men nå er det lagt i fra alle som oppdager det eller er plaget med det. Det er også sikkert mange som bare innfinner seg med det og ikke poster på forumet her. Enkelte er også livende redd for at man skal si noe negativt om et visst operativsystem så en kan skjønne at de holder tett. Ikke sikkert alle har feilen engang, men jeg har truffet full pott siste årene med Note8, Note9, Mate20pro og p30 pro samt et samsung nettbrett og hatt problemet på alle dem.

Slutt forøvrig med å spore av tråden nå. Trådstarter har som veldig mange andre problem med å få stabile notifications fra snapchat på en Android tlf. Jeg er redd det ikke er noen annen løsning enn å venne seg med det, men følger spent med på om det dukker opp en løsning da det hadde vært kjekt å få ordnet det på min tlf også.

Men om det var et problem med Android så ville jo alle blitt berørt? Jeg har hatt flere Huawei modeller og jeg hadde problemer med notifications på samtlige. Byttet til OnePlus og der fikk jeg notifications hver bidige gang, enten jeg var på mobildata eller wifi. En kamerat av meg gikk også fra Huawei til OP, samme fryden der. Nå har jeg Pixel og jeg har enda til gode å ikke få notifications. Alt kommer på sekundet, Vipps, sms, Snap, messenger etc etc.

Så hvordan kan du da påstå at det er en feil i Android? Eller har vi kommet til det punktet der du slutter å svare når spørsmålene blir for vanskelige å svare på for du vet innerst inne at problemet er Huawei og Samsung? :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men om det var et problem med Android så ville jo alle blitt berørt? Jeg har hatt flere Huawei modeller og jeg hadde problemer med notifications på samtlige. Byttet til OnePlus og der fikk jeg notifications hver bidige gang, enten jeg var på mobildata eller wifi. En kamerat av meg gikk også fra Huawei til OP, samme fryden der. Nå har jeg Pixel og jeg har enda til gode å ikke få notifications. Alt kommer på sekundet, Vipps, sms, Snap, messenger etc etc.

Så hvordan kan du da påstå at det er en feil i Android? Eller har vi kommet til det punktet der du slutter å svare når spørsmålene blir for vanskelige å svare på for du vet innerst inne at problemet er Huawei og Samsung? :D

Vi har kommet til det punktet at du kan slutte å gnåle om nisje produkter å forholde deg til trådens tema.

Lenke til kommentar

Jeg har lagt merke til at noen ganger når jeg kommer hjem og telefonen kobler til wifi så renner det inn med snap og messenger. Litt merkelig at alle kommer samtidig fordi batterisparing er slått av og alt er optimalisert.

Kan det være telefonens AI som overstyrer?

Forøvrig har jeg inntrykk av at varslene kommer til slutt - det tar bare litt lenger tid. Virker som om telefonen ikke har kontinuerlig kontakt med server, men mer hvert 2. minutt eller noe sånt (uten at jeg klarer finne noe algortime her). Jeg synes problemet er verre når jeg er på mobildata enn wifi.

Kan nevne at det spiller ingen rolle om jeg er mobildata eller wifi. Får ingen notifikasjoner på de nevnte appene uansett.

Lenke til kommentar

Jeg har lastet ned appen "Notification history" den registrerer alle varsler telefonen mottar også de du ikke kan se. Ville lastet ned den så kan du ihvertfall sjekke om varslene er der selv om du ikke ser de.

Du har jo også universalløsninga tømme data/cache i appen hvis du ikke alt har prøvd den. Du kan også nullstille innstillinger på telefonen, nullstille WiFi innstillinger og til slutt nullstille appinnstillinger.

Allerede prøvd å tømme data/cache i appene. Gjorde ingenting.

Du mener tilbakestille innstillingene?

Skal laste ned "Notification history" og se hva den sier.

Lenke til kommentar

Kan nevne nå at Discord ikke vises i den appen engang.

Hvilken versjon kjører du av snap forresten? Jeg slet mer tidligere, men kom på at jeg har kjørt beta versjon en stund og har hatt mindre problemer enn jeg hadde ved launch av p30 pro. Vet ikke om det er app eller Android oppdatering som gjør utslaget, men kan jo være verdt å forsøke beta også kanskje?

https://support.google.com/googleplay/answer/7003180?visit_id=636991298308041932-400928909&p=beta_testing&rd=1

Lenke til kommentar

Du mener at det ikke er passende å diskutere notfikasjonsproblemer i en tråd som omhandler notfikasjonsproblemer?

Jeg mener at det ikke er passende å diskutere semantikk og nisjeprodukter i en tråd om notifikasjons problemer på Samsung A70 ja.

Lenke til kommentar

Jeg mener at det ikke er passende å diskutere semantikk og nisjeprodukter i en tråd om notifikasjons problemer på Samsung A70 ja.

Men ifølge deg så skal jo alle som har A70 også ha problemer, så da blir jo dette til en generell diskusjon som også omhandler alle Samsung modeller. Så jeg spør igjen, hvis det er et problem med Android, hvorfor er ikke jeg berørt?

Lenke til kommentar

Hvilken versjon kjører du av snap forresten? Jeg slet mer tidligere, men kom på at jeg har kjørt beta versjon en stund og har hatt mindre problemer enn jeg hadde ved launch av p30 pro. Vet ikke om det er app eller Android oppdatering som gjør utslaget, men kan jo være verdt å forsøke beta også kanskje?

https://support.google.com/googleplay/answer/7003180?visit_id=636991298308041932-400928909&p=beta_testing&rd=1

Kjører versjon 10.61.0.0.

Betaprogrammet var dessverre fullt.

Lenke til kommentar

Kjører versjon 10.61.0.0.

Betaprogrammet var dessverre fullt.

Den fikk jeg også opp, men husker ikke hvordan jeg løste det. Fungerer det å følge linken i fra denne guiden kanskje? 

https://www.snapchat.com/l/en-gb/beta/

Jeg er på 10.61.3.0 Beta 

edit: 

bare for å utelukke det.. Har du trykket på logoen oppe til venstre -> tannhjulet oppe til høyre -> Varslinger -> aktivert det som kan aktiveres her? 

Endret av minim
Lenke til kommentar

Den fikk jeg også opp, men husker ikke hvordan jeg løste det. Fungerer det å følge linken i fra denne guiden kanskje?

https://www.snapchat.com/l/en-gb/beta/

Jeg er på 10.61.3.0 Beta

edit:

bare for å utelukke det.. Har du trykket på logoen oppe til venstre -> tannhjulet oppe til høyre -> Varslinger -> aktivert det som kan aktiveres her?

Nei, får fortsatt opp at det er fullt dessverre.

Ja, har aktivert alt av varslinger. Har også dobbeltskjekket med nettbrettet at varslingsinnstillingene er like.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+234981

Har du noen launcher eller themes installert på telefonen som kan skape trøbbel ved å vises over andre apper? Innstillinger-apper-spesiell tilgang-vises øverst

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...