Gå til innhold

Samsung A70 - Mangel på notifikasjoner

Anbefalte innlegg

Hei, folkens!

Har en Samsung Galaxy A70 (mobil) som jeg sliter med å få notifikasjoner på. Meldinger og Messenger fungerer fint, men apper som for eksempel Snapchat og Discord vil ikke sende meg notifikasjoner. Har vært inne og skrudd på alle tillatelser jeg kan tenke på, men likevel så skjer det ingenting. Jeg får notifikasjoner på nettbrettet og har vært inne på PCen og logget meg ute av Discord der, men usikker på om jeg da blir logget ut av alle PCer jeg har vært logget inn på?

Mobilen har Android versjon: 9.

Noen som har peiling på hva det kan være som forårsaker dette? Ble ikke klokere av google.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+234981

Hold lenge på feks Snapchat ikonet og velg appinfo. Sjekk at alle varsler er på. Jeg har ikke Snapchat selv men du finner kanskje noen notification innstillinger i selve appen også.

Gå inn i innstillinger - varsler og sjekk at ikke forstyrr er slått av og at ingen apper ligger i dvalemodus og at datasparing er slått av.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Batterisparing, bakgrunnskjøring, datasparing etc?

Har selv en Huawei som har ustabile varsler kun på Snapchat. Som oftest fungerer det ok... 

Lenke til kommentar

Dette er et problem på alt jeg har prøvd av Android telefoner. Man blir fort vant til at slikt virker litt dårlig. Det som hjelper mest er å få av batterioptimaliseringen, men en må nok venne seg til å klikke innom appene for å se om det er noe der.

Lenke til kommentar

Batterisparing, bakgrunnskjøring, datasparing etc?

Har selv en Huawei som har ustabile varsler kun på Snapchat. Som oftest fungerer det ok...

Strømmodus er satt på optimalisert, datasparing er av og står at det kjøres i bakgrunnen.

Dette er første mobilen jeg har dette problemet med.

Lenke til kommentar

Strømmodus er satt på optimalisert, datasparing er av og står at det kjøres i bakgrunnen.

Dette er første mobilen jeg har dette problemet med.

Går det ikke an å skru av strømmodusen?

Lurer på hvorfor det er sånn at de som sliter med notifikasjoner enten har Samsung eller Huawei..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+234981

Prøv dette: Innstillinger-apper-tre prikker oppe til høyre-spesiell tilgang-optimaliser batteribruk-trykk på 'Apper ikke optimalisert'-velg 'alle'. Finn appene du ikke får varsler fra og fjern optimaliser batteribruk.

Lenke til kommentar

Går det ikke an å skru av strømmodusen?

Lurer på hvorfor det er sånn at de som sliter med notifikasjoner enten har Samsung eller Huawei..

Kan det ha en sammenheng med markedsandeler og vaner. Huawei og Samsung har vel suverent størst markedsandel og vil derav få mest omtsle/tyn på forum. Jeg tenker f.eks knapt over at jeg tar app-runden min for å se om jeg har fått nye meldinger/bilder osv lenger så en venner seg også med at det virker slim. Det er ikke så lenge siden noen postet i oneplus tråden heller med problemer med notifikations fra Google apper. Skjer nok med de fleste merker innimellom tenker jeg.

Lenke til kommentar

Prøv dette: Innstillinger-apper-tre prikker oppe til høyre-spesiell tilgang-optimaliser batteribruk-trykk på 'Apper ikke optimalisert'-velg 'alle'. Finn appene du ikke får varsler fra og fjern optimaliser batteribruk.

Prøvde, men utgjorde dessverre ingen forskjell.

Lenke til kommentar

Kan det ha en sammenheng med markedsandeler og vaner. Huawei og Samsung har vel suverent størst markedsandel og vil derav få mest omtsle/tyn på forum. Jeg tenker f.eks knapt over at jeg tar app-runden min for å se om jeg har fått nye meldinger/bilder osv lenger så en venner seg også med at det virker slim. Det er ikke så lenge siden noen postet i oneplus tråden heller med problemer med notifikations fra Google apper. Skjer nok med de fleste merker innimellom tenker jeg.

Hva har markedsandeler å gjøre med at man ikke får notifications? Hadde det vært et reelt problem med Android og notifications så ville du sett mange flere klager på dette i alle trådene på forumet her. Tro det eller ei, men mange nordmenn har faktisk Sony, Xiaomi og OnePlus feks. Og gratulerer med at du klarte å finne EN person klage på notifications på OP, mens resten ikke ikke nevner det som et problem. Eller er det nå du skal si at Android-brukere er vandt med å IKKE få notifications så dem ikke skriver om det her? :D

Endret av brukernavn331
Lenke til kommentar

Hva har markedsandeler å gjøre med at man ikke får notifications? Hadde det vært et reelt problem med Android og notifications så ville du sett mange flere klager på dette i alle trådene på forumet her. Tro det eller ei, men mange nordmenn har faktisk Sony, Xiaomi og OnePlus feks. Og gratulerer med at du klarte å finne EN person klage på notifications på OP, mens resten ikke ikke nevner det som et problem. Eller er det nå du skal si at Android-brukere er vandt med å IKKE få notifications så dem ikke skriver om det her? :D

Bare for å understreke, dette er første gangen jeg har hatt et slikt problem.

Lenke til kommentar

Det har med at når 5000stk har en modell og 500stk har en annen modell så vil man dersom det er like stor grad av feil se ti ganger så mye klager på den som det er solgt 5000 av. Tallene er forøvrig bare tatt for å gjøre dette enkelt nok å forklare.

Det henger sammen med det nevnt over. Samsung/Huawei har så mye større markedsandeler og så mange flere modeller at det er naturlig at man finner flere klager der.

Det har jeg allerede sagt. Leste du innlegget? Jeg er selv egentlig vant med det nå og det irriterer meg ikke nevneverdig lenger å vite at jeg må åpne snapchat for å være sikker på om jeg har fått noe. Det fungerer også ofte som Nidar2 var inne på og jeg får sjeldent så viktige snapper :p

Lenke til kommentar

Det har med at når 5000stk har en modell og 500stk har en annen modell så vil man dersom det er like stor grad av feil se ti ganger så mye klager på den som det er solgt 5000 av. Tallene er forøvrig bare tatt for å gjøre dette enkelt nok å forklare.

Det henger sammen med det nevnt over. Samsung/Huawei har så mye større markedsandeler og så mange flere modeller at det er naturlig at man finner flere klager der.

Det har jeg allerede sagt. Leste du innlegget? Jeg er selv egentlig vant med det nå og det irriterer meg ikke nevneverdig lenger å vite at jeg må åpne snapchat for å være sikker på om jeg har fått noe. Det fungerer også ofte som Nidar2 var inne på og jeg får sjeldent så viktige snapper :p

Så hvordan kan du da si at det er et problem med Android? Om det faktisk var det, så ville det vært klager på ALLE modellene til Samsung og Huawei ikkesant?

Lenke til kommentar

Så hvordan kan du da si at det er et problem med Android? Om det faktisk var det, så ville det vært klager på ALLE modellene til Samsung og Huawei ikkesant?

Det er jo klager på et ganske vidt spekter om en ser på forumet her, men nå er det lagt i fra alle som oppdager det eller er plaget med det. Det er også sikkert mange som bare innfinner seg med det og ikke poster på forumet her. Enkelte er også livende redd for at man skal si noe negativt om et visst operativsystem så en kan skjønne at de holder tett. Ikke sikkert alle har feilen engang, men jeg har truffet full pott siste årene med Note8, Note9, Mate20pro og p30 pro samt et samsung nettbrett og hatt problemet på alle dem.

Slutt forøvrig med å spore av tråden nå. Trådstarter har som veldig mange andre problem med å få stabile notifications fra snapchat på en Android tlf. Jeg er redd det ikke er noen annen løsning enn å venne seg med det, men følger spent med på om det dukker opp en løsning da det hadde vært kjekt å få ordnet det på min tlf også.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg har lagt merke til at noen ganger når jeg kommer hjem og telefonen kobler til wifi så renner det inn med snap og messenger. Litt merkelig at alle kommer samtidig fordi batterisparing er slått av og alt er optimalisert.

Kan det være telefonens AI som overstyrer?

Forøvrig har jeg inntrykk av at varslene kommer til slutt - det tar bare litt lenger tid. Virker som om telefonen ikke har kontinuerlig kontakt med server, men mer hvert 2. minutt eller noe sånt (uten at jeg klarer finne noe algortime her). Jeg synes problemet er verre når jeg er på mobildata enn wifi.

Lenke til kommentar

Det skal jeg prøve å tenke over her også. Jeg har som deg skrudd av alt av batterisparing/optimalisering.

Jeg syns ikke alltid de kommer med snapchat før jeg manuelt åpner appen, men tror ting har blitt bedre med oppdateringer. I starten var det mer regelen enn unntaket, men nå skjer det bare sporadisk innimellom.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+234981

Jeg har lastet ned appen "Notification history" den registrerer alle varsler telefonen mottar også de du ikke kan se. Ville lastet ned den så kan du ihvertfall sjekke om varslene er der selv om du ikke ser de.

Du har jo også universalløsninga tømme data/cache i appen hvis du ikke alt har prøvd den. Du kan også nullstille innstillinger på telefonen, nullstille WiFi innstillinger og til slutt nullstille appinnstillinger.

Endret av Slettet+234981
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...