Gå til innhold

Din foretrukne plass for musikken

music-pilot

Anbefalte innlegg

Ja, hvor foretrekker folket å ha musikken lagret, på CD eller HD?

Jeg foretrekker HD, kanskje forkastelig i visse kretser, men det er i mine øyne glimmers med to trykk og sangen dundrer i hele nabolaget. Man kan velge blandt tusenvis av sanger, slipper å gå til samlinga og møysommelig velge hvilken plate som skal bli den neste, for at du skal slippe å reise deg de neste 45 minuttene. Man kan lage uendelige spillelister. Glimmrende til fester, slipper og forarge deg dagen etter om udugelige gjester :angry:

HD forever!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er enig i den biten!

Jeg har mellom 320 og 340 musikk CD'er i hylla mi, (og flere blir det både titt og ofte), og Alle sammen har jeg på HDD i 192kbps format..

Tungvidt å skifte cd.. Også har jeg et 3-delt rom, hvor jeg har en liten PC-krok (som jeg som oftes sitter), og der er ikke cd-spilleren.. Den har jeg i 'stua' ! :)

Lenke til kommentar

I vinyl-riller :p

Skal man ha virkelig ekte lyd til musikkopplevelse duger ikke annet.

Men det blir jo endel på cd også.

Musikk lagret på HD..? Vel det er jo alltids et og annet

innom der. Men ha musikk som er ment som samlingen

til å gjemme på og ta frem og høre nå og da lagret på HD,

nei det blir for begrenset og uverdig på en måte..

Lenke til kommentar

Jeg synes CD er best. Selv om jeg alltid ripper CD-ene til mp3 med en gang jeg får de... Har vel litt under 300 CD-er, så det er ikke all verden, men det er nok. For å si det sånn... Jeg får aldri hørt nok på all musikken. Noen som har det sånn?

Lenke til kommentar
(om hdd) Man kan velge blandt tusenvis av sanger, slipper å gå til samlinga og møysommelig velge hvilken plate som skal bli den neste,(...)

Hmm. Jeg kan velge blant tusenvis av sanger, og får gleden av å gå til samlinga og møysommelig velge hvilken plate som skal bli den neste. Dette er for min del argumenter for å spille musikk fra skiver og ikke harddisk.

Du har jo et poeng når det gjelder fest, og derfor har jeg en del musikk i komprimert format på harddisken. Får rett og slett angst av å se på uvørne folk som respektløst river og sliter i mine kjære skiver, og for disse anledningene er en god mp3-samling gull verdt.

Men så har man jo de andre sosiale sammenhengene, hvor nettopp musikk står i fokus og man er klare for å lytte til musikk over noen flasker vin. Og da er det flaut å ikke kunne stille opp med en stødig samling skiver..

Jeg er altså for å ha musikk på harddisken, men er helt fundamentalist på at man alltid må ha en god katalog som grunnmur. For lite er vel mer morsomt enn å pelle plater når man er på sent nachspiel og skal spille noen fine låter?

Lenke til kommentar

Når vi er inne på det må jeg få legge til at jeg nesten alltid hører hele album. Jeg hater shuffle/random-funksjoner og "program" på CD-spiller, og de er forresten aldri ibruk.

Tar jeg på en låt, så er det den første på en plate, og blir tett etterfulgt av resten av albumet!

Lenke til kommentar

Prøvde å lage en litt provoserende post, hadde kanskje lyktes bedre om jeg hadde føyd til VINYL i spørsmålet ;)

Joda, skal være enig i at det er fint med en rød tråd, et cover å følge med på og lese info/tekster i, bare det å ha et produkt.

Tror litt av grunnen til at jeg har begynt å foretrekke HD er at mye av musikken jeg laster ned ikke er kommet på CD før jeg er gått videre til å høre på noe nytt. Har vurdert å kjøpe vinyl-spiller, men da må jeg begynne å bestille, å da blir det nok mest fra utlandet, det kan bli dyrt i lengden. Det vil dessuten ta for lang tid.

Lenke til kommentar
Tror litt av grunnen til at jeg har begynt å foretrekke HD er at mye av musikken jeg laster ned ikke er kommet på CD før jeg er gått videre til å høre på noe nytt.

Det var da svært så lite du lyttet til ett bestemt album, da... Jeg har album jeg aldri kan gå lei av å høre på, og som jeg hører om og om igjen, som Tool sine album Ænima og Lateralus, APC sine to album Mer de Noms og Thirteenth step m.m.m

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...