:utakt Skrevet 18. juli 2019 Del Skrevet 18. juli 2019 Jeg trenger hjelp. Tldr: jeg har jobbet med kundeservice i en årrekke og er lei, men jeg klarer ikke å få jobb med noe annet. I 2007 gikk jeg ut av høyskolen med graden i lomma. Toppkarakterer. Umiddelbart etter skolen fikk jeg en prosjektstilling nøyaktig innenfor det jeg studerte. Plommen i egget, perfect match. Stillingen var for et år. Jeg løste prosjektoppgavene godt og ble tilbudt forlengelse, men der startet nedturen. Arbeidsplassen var langt avgårde og jeg var mutters alene. Jeg savnet hjemstedet så jeg takket nei til ny kontrakt og flyttet hjem til byen. Tabbe. I byen var det overhodet ikke lett å finne jobb. Etter noen måneder med søking var jeg lettere desperat og var takknemlig da jeg fikk jobb ved et kundesenter i en større, kjent bedrift. Håpet var å få andre oppgaver etterhvert, men dette med internt avansement innså jeg etterhvert at var bare å glemme. Jeg begynte å søke på andre ting etter et par år, men det gikk hele fem år før jeg fikk napp. En annen kundeservicestilling, men mer relevant til fagfeltet jeg studerte. Jeg har vært der siden 2014. Det er ikke bare kundeservice, men ca 80% av dagen går med til å svare på brukerspørsmål på mail og telefon. Jeg. Er. Så. Lei. Jeg søker på andre ting jeg syns ser interessant ut, men jeg når aldri opp. Jeg mangler nok erfaring, de siste ti årene har jeg jo jobbet på kundeservice... Hvordan skal jeg komme meg ut av det her? Eller er det for seint, må jeg bare innfinne meg med at dette ble yrkeslivet mitt? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 18. juli 2019 Del Skrevet 18. juli 2019 (endret) Hva vill du jobbe innenfor? Endret 18. juli 2019 av Salvesen. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 18. juli 2019 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2019 (endret) Godt spørsmål. Nå som jeg har vært der jeg er så lenge så vet jeg ikke helt lenger. Mister litt troen på egne ferdigheter, det er så lenge siden jeg har gjort noe annet. Jeg likte prosjektformen. Avgrenset oppgave som skal løses innen en bestemt tidsramme, så blir man ikke så lei / følelsen av å gjøre de samme tingene ad nauseum. Mange ser etter ulike typer koordinator. Det høres ut som noe som kunne passe bra, jeg er en sånn oversiktsperson som liker å kunne en hel del om alt mulig.. Uten å være spesialist. Jeg har gjerne kundekontakt i og for seg, men kanskje ikke lenger de helt grunnleggende tingene, "førstelinje".. Syns det er artigere å hjelpe dem med å løse et eller annet problem eller behov for nye produkter / nyutvikling. Jeg har jobbet en del med web. Jeg er ikke programmerer, men syns det er artig med kode og kan litt. Øye for detaljer. Eller kanskje en kontorplass i noe offentlig administrasjon.. Vet ærlig talt ikke lenger, vet bare at jeg er kje av spørsmål som folk kunne funnet ut av selv ved å lese feilmeldingen på skjermen eller kikke i brukermanualen.. Utdanningen er innenfor reiseliv. Det er så lenge siden at jeg tenker det ikke er så fryktelig relevant lenger. Fagkombinasjonen er med økonomi, markedsføring, strategi, prosjektledelse... Sånne ting. Endret 18. juli 2019 av :utakt Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 18. juli 2019 Del Skrevet 18. juli 2019 Første steg bør være å finne ut av hva du ønsker å drive med, så finne ut hvordan du kan oppnå erfaring innen feltet. Du nevner programmering. Lag dine egne prosjekter, få det ut på git slik at du har noe å vise til. Evt lag ting på jobb, om det er mulig? Da får en inn erfaringen og det blir lettere å søke seg videre. Ang prosjektering, kanskje du kan gjøre noe på frivillig basis? Lede en eller annen gruppe og få inn erfaring derifra? Litt usikker på hva som er best her, men det finner du nok ut av. Erfaring er absolutt nøkkelen i dag, de færreste ønsker å ansette folk de må lære fra "0". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå