MaritS Skrevet 18. juli 2019 Del Skrevet 18. juli 2019 Noen som kan hjelpe litt med info? Jeg har jobbet i Oslo i det siste 15 år og tenker nå å bytte jobb til Drammen. Regnskapsfører i et regnskapsbyrå. Lønnsnivå er lavere i Drammen enn i Oslo. Men lurer på om hvor mye? Noen som vet hvor mye tjener regnskapsførere i Drammen? med utdannelse og erfaring 10+ år. Gjennomsnitt? Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 25. juli 2019 Del Skrevet 25. juli 2019 Når eg ser på lønnsstatistikken for ingeniørar så ligg lønningane i Oslo og Akershus ca 2,5% over lønningane i Buskerud. Dette tilsvarer omtrent det du kan forvente av eit årleg lønnsoppgjer. For deg så betyr det at du skal fint kunne kreve minst den same lønna i Drammen som du i dag har i Oslo. Det er normalt å gå opp i lønn ved jobbskifte, og sidan du tek ein ny jobb så får du vanlegvis ikkje være med på lønnsforhandlinga for i år. Merk også at lønnsoversikta som eg har vist til er på fylkesnivå. Eg vil tru at lønnsnivået i Drammen sentrum ligg mykje nærmare lønnsnivået for Oslo, då lønningane i små buskerudkommuner som Flå og Rollag heilt sikkert dreg ned fylkessnittet betydeleg. Dei fleste kommunane i Akershus fylke er vesentleg større og har heilt sikkert eit lønnsnivå som liknar meir på Oslo sentrum. Eg vil også tru at Drammen sentrum så og seie er å rekne som det same arbeidsmarkedet som i Oslo, det er tross alt berre 45 minutt med tog mellom byane. Ein arbeidstakar som bur på St. Hanshaugen bruker omtrent like lang tid på å komme seg til Fornebu. Lønnsforskjellen er med andre ord eigentleg sopass liten at du i praksis kan sjå vekk ifrå den når du krever ny lønn i den nye jobben, og i verste fall så kan du akseptere lik lønn som du har i dag. Det burde ikkje være grunnlag for at du skal gå ned i grunnlønn ved å flytte til Drammen. Lenke til kommentar
kla3torsk1 Skrevet 25. juli 2019 Del Skrevet 25. juli 2019 Om lønnsnivået er lavere i Drammen enn Oslo virker litt spekulativt, jeg tjener bedre innen mitt yrke (Blikkenslager) i Drammens-området, enn jeg ville gjort i Oslo, så jeg tror dette kommer veldig ann på hva slags yrke man har. Men kan ikke se for meg at du burde tjene noe mindre, du gjør jo samme jobben? Lenke til kommentar
MaritS Skrevet 28. juli 2019 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2019 Hva tjener du i Oslo nå? 650 000 + bonus Lenke til kommentar
MaritS Skrevet 28. juli 2019 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2019 Når eg ser på lønnsstatistikken for ingeniørar så ligg lønningane i Oslo og Akershus ca 2,5% over lønningane i Buskerud. Dette tilsvarer omtrent det du kan forvente av eit årleg lønnsoppgjer. For deg så betyr det at du skal fint kunne kreve minst den same lønna i Drammen som du i dag har i Oslo. Det er normalt å gå opp i lønn ved jobbskifte, og sidan du tek ein ny jobb så får du vanlegvis ikkje være med på lønnsforhandlinga for i år. Merk også at lønnsoversikta som eg har vist til er på fylkesnivå. Eg vil tru at lønnsnivået i Drammen sentrum ligg mykje nærmare lønnsnivået for Oslo, då lønningane i små buskerudkommuner som Flå og Rollag heilt sikkert dreg ned fylkessnittet betydeleg. Dei fleste kommunane i Akershus fylke er vesentleg større og har heilt sikkert eit lønnsnivå som liknar meir på Oslo sentrum. Eg vil også tru at Drammen sentrum så og seie er å rekne som det same arbeidsmarkedet som i Oslo, det er tross alt berre 45 minutt med tog mellom byane. Ein arbeidstakar som bur på St. Hanshaugen bruker omtrent like lang tid på å komme seg til Fornebu. Lønnsforskjellen er med andre ord eigentleg sopass liten at du i praksis kan sjå vekk ifrå den når du krever ny lønn i den nye jobben, og i verste fall så kan du akseptere lik lønn som du har i dag. Det burde ikkje være grunnlag for at du skal gå ned i grunnlønn ved å flytte til Drammen. Snakket med en som jobber i Drammen og som mener at lønningene i Drammen ligger ca 20% under Oslo. Lenke til kommentar
Visum Skrevet 28. juli 2019 Del Skrevet 28. juli 2019 650 000 + bonus 550 000 er lønnen du bør få i Drammen. Lenke til kommentar
polonium-210 Skrevet 28. juli 2019 Del Skrevet 28. juli 2019 Da kan tråden stenges siden du har bestemt 550’. Saken er avgjort. Drøy påstand å kaste ut uten å underbygge med fakta. 3 Lenke til kommentar
kla3torsk1 Skrevet 28. juli 2019 Del Skrevet 28. juli 2019 Blir litt som å bestemme hvor stor en fisk er!Lønnsnivået kommer jo helt ann på dine ferdighter, samt arbeidsgiver! Jobber folk i min bedrift som har samme tittel, hvor den ene tjener 400.000, å en annen kan tjene 650.000 Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 28. juli 2019 Del Skrevet 28. juli 2019 Jobber folk i min bedrift som har samme tittel, hvor den ene tjener 400.000, å en annen kan tjene 650.000 Det synes jeg virker veldig utspekulert og uprofesjonelt, så lenge ansiennitet og arbeidsoppgaver er de samme. Ellers, til TS: https://frifagbevegelse.no/nyheter/dette-er-snittlonna-i-over-300-yrker-6.158.609823.69a4315794 Lenke til kommentar
kla3torsk1 Skrevet 28. juli 2019 Del Skrevet 28. juli 2019 Det synes jeg virker veldig utspekulert og uprofesjonelt, så lenge ansiennitet og arbeidsoppgaver er de samme. Ellers, til TS: https://frifagbevegelse.no/nyheter/dette-er-snittlonna-i-over-300-yrker-6.158.609823.69a4315794 jeg sa ikkeno om ansiennitet eller arbeidsoppgaver, ei heller kompetanse nivå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå