Teeea Skrevet 18. juli 2019 Del Skrevet 18. juli 2019 Hei! Jeg beklager visst dette er feil plass å spørre om men prøver likevel. Jeg skal kjøpe meg en bmw 1 serie og har tenkt å reise og se på denne bilen her: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=150720071 Jeg kontaktet selger og fikk meldinger om et par feil som ikke var nevnt i annonsen: - Lyspære som hadde gått - Eksoslekkasje som hadde blitt fikset, men laget en liten "brummelyd" når man rygga. - Piping i bremser Jeg har spurt folk jeg kjenner som har en del peiling på bmw. Den ene jeg snakket med mener bilen var billig og den andre mente at den var overpriset og jeg ikke skulle gi mer en maks 60k. Jeg har absolutt ingen peiling på bil, mens pappa kan jo litt men ikke veldig mye om bmw og sine kjente feil. Derfor føler jeg meg litt lost akkurat nå. Så, det jeg lurer på er om dette er en grei priset bil, noe jeg burde eventuelt prøve å prute på eller bare styre unna? Lenke til kommentar
Gjest mrpc Skrevet 18. juli 2019 Del Skrevet 18. juli 2019 Ville holdt meg unna BWM, halve motoren er laget av plast.. men det er bare min personlige mening. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 18. juli 2019 Del Skrevet 18. juli 2019 Er en god bil det der, men motoren har de store problemer med. Registerkjeden strekker seg.Så hør med selger om dette er blitt byttet! Viss ikke så hold deg unna akkurat den bilen! 1 Lenke til kommentar
Teeea Skrevet 18. juli 2019 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2019 Okei det skal jeg gjøre! Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 18. juli 2019 Del Skrevet 18. juli 2019 Disse bilene er veldig morro å kjøre iallefall. Bakhjulstrekk hjelper veldig på kjørefølelsen sammenlignet med tilsvarende fwd biler. Men pass på at du ikke kjøper katta i sekken ang. registerkjedet ja. 2 Lenke til kommentar
overwatch Skrevet 18. juli 2019 Del Skrevet 18. juli 2019 Selger bruker store ord, ville vært varsom.Er vel gjerne på denne kilometerstanden deler begynner å ryke ogsåEtter min mening, overpriset. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 18. juli 2019 Del Skrevet 18. juli 2019 Grunnet problemene med registerkjedet på disse hadde jeg aldri vurdert de engang. Det er ikke bare at det strekker seg. Det kan ryke, og ta med seg resten av motoren i samme slengen. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 18. juli 2019 Del Skrevet 18. juli 2019 Kjøpe selv en E91 med 257k på telleverket, dette re N47C motoren som ikke er like hardt rammet som N47A og B. Lever i beste velgående! Viktig å bytte olje hver 10k km så hjelper det på! Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 18. juli 2019 Del Skrevet 18. juli 2019 Ville holdt meg unna BWM, halve motoren er laget av plast.. men det er bare min personlige mening. Når det kommer til enkelte ting slik som vannpumpe så er jeg enig, men å kritisere vettig bruk av f.eks. GF30 nylon synes jeg er en banal fordom av ordet plast. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 18. juli 2019 Del Skrevet 18. juli 2019 Når det kommer til enkelte ting slik som vannpumpe så er jeg enig, men å kritisere vettig bruk av f.eks. GF30 nylon synes jeg er en banal fordom av ordet plast. Husk at folk flest tror all plast er noe skjørt dritt og vet ikke engang hva GF30 står for. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 20. juli 2019 Del Skrevet 20. juli 2019 Jeg kontaktet selger og fikk meldinger om et par feil som ikke var nevnt i annonsen: - Lyspære som hadde gått - Eksoslekkasje som hadde blitt fikset, men laget en liten "brummelyd" når man rygga. - Piping i bremser Dette. Ville vært svært skeptisk når bilen har feil som ikke er nevnt. Hvis dette er utelatt, hva annet kan være utelatt i tillegg? Kan fort bli dyrt. Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 21. juli 2019 Del Skrevet 21. juli 2019 Med den km stand uten at registerkjede er skiftet vill jeg si at verdien er litt over vrakpanten. En turbo har varighet på mellom 150 til 200 km så den synger på siste verset. Har du verktøy og kunnskap til å vedlikeholde den selv er en pris på 40-60000 ok, hvis ikke styr unna. Lenke til kommentar
BMW 5-serie 535D Skrevet 21. juli 2019 Del Skrevet 21. juli 2019 Synes den var sykt overpriset, styr unna! Lenke til kommentar
BMW 5-serie 535D Skrevet 21. juli 2019 Del Skrevet 21. juli 2019 Ville holdt meg unna BWM, halve motoren er laget av plast.. men det er bare min personlige mening. HAlve motoren er plast, really?? Je ser hvertfall itte mye plast i min motor, og jeg har bmw! Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 21. juli 2019 Del Skrevet 21. juli 2019 Spør om registerkjede er byttet, viss ikke, få selger til å bytte. Den andre feilene der er OK, som du fint kan prute på, evt få selger til å fikse dette og. Turbo, kommer helt an på kjøring og oljeskift, har du byttet olje hver 10-12000km/1år så holder turboen lenge. Min bil som er kjørt 260k km har fortsatt orginalturbo. Ikke slark eller noe ulyd. Har og en mercedes som er kjørt 390k km med orginalturbo, ingen tegn til slitasje. Så det kommer helt an på bruk og oljeskift! Men uansett, en turbo til den motoren får du til rundt 4-5000kr + arbeid. Har du vert borti bil før, så bytter du denne lett selv. Evt så regner du 4-5 arbeidstimer på verksted for å bytte. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 21. juli 2019 Del Skrevet 21. juli 2019 Spør om registerkjede er byttet, viss ikke, få selger til å bytte. Som du sier så er det et kjede, ikke ei reim. Registerkjede er ikke forbruksvare. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 21. juli 2019 Del Skrevet 21. juli 2019 Og registerkjede kan fort bli kostbart å bytte. På noen Audi kommer det opp i 50-80 tusen siden hele motoren må ut. Men aner ikke hvor innviklet det er på disse motorene. Normalt sett skal man jo aldri trenge å røre det. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 21. juli 2019 Del Skrevet 21. juli 2019 Som du sier så er det et kjede, ikke ei reim. Registerkjede er ikke forbruksvare. Denne modellen har produksjonsfeil/designfeil som gjør at kjedet har stor sjanse for å ryke tidlig. Ryker det så drar det ofte med seg resten av motoren. Eller såpass mye at det blir like dyrt å bare bytt emotor. Og det er en skikkelig PITA å bytte kjede på disse. Hele motoren må ut da det sitter på baksiden. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 21. juli 2019 Del Skrevet 21. juli 2019 Denne modellen har produksjonsfeil/designfeil som gjør at kjedet har stor sjanse for å ryke tidlig. Det ble utbedret i 2007 om jeg ikke husker feil, og jeg tror du tenker på kjedestrammeren, ikke kjedet. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 21. juli 2019 Del Skrevet 21. juli 2019 Hjelper lite at det var kjedestrammeren når resultatet alikevel blir at kjedet ryker. Har lest at problemet var helt til ca. 2011. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå