TMB Skrevet 17. juli 2019 Del Skrevet 17. juli 2019 De siste 2-3 ukene har jeg lagt merke til en del biler på veien som kjører uten skilt foran, men har bak. Jeg har kjørt bil daglig nå i 9 år og det er først nå jeg ser dette. Har det kommet en lovendring jeg ikke har fått med meg som tillater dette nå? Eller er det bare veldig tilfeldig? Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 17. juli 2019 Del Skrevet 17. juli 2019 Hvis skiltet bak har fire siffer, så er det en moped. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 17. juli 2019 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2019 Jeg snakker om personbiler Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 17. juli 2019 Del Skrevet 17. juli 2019 https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/1994-10-04-918/KAPITTEL_39#KAPITTEL_39 Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 17. juli 2019 Del Skrevet 17. juli 2019 Jeg snakker om personbiler Jeg også. Det finnes (små) biler som går som moped. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 17. juli 2019 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2019 Jeg også. Det finnes (små) biler som går som moped.Det er jeg klar over, jeg snakker ikke om mopedbiler men vanlige biler Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 17. juli 2019 Del Skrevet 17. juli 2019 Dessverre påbudt både foran og bak. Blir trist når jeg ser eksotiske biler, på veiene i Norge med et svært skilt som ødelegger fronten av bilen. Det du har sett er trolig ungdommer som enda ikke er blitt stoppet for å kjøre uten skilt. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 17. juli 2019 Del Skrevet 17. juli 2019 (endret) Slipper å betale i bommen uten skilt foran Blir man stoppet så sier man bare at skiltet falt av og at en skal sikre det snarest og siden det ikke er noe register på dette så slipper de unna gang på gang Politiet må bli pålagt å gi bøter til alle de stopper, som har brutt loven Så kan de starte med å gi bøter for feil lysbruk og ikke gi advarseler i hytt og pine som ikke hjelper på noe Endret 17. juli 2019 av Dubious Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 17. juli 2019 Del Skrevet 17. juli 2019 Slipper å betale i bommen uten skilt foran De aller fleste bomstasjoner tar bilde av bilen både foran og bak. 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 17. juli 2019 Del Skrevet 17. juli 2019 De aller fleste bomstasjoner tar bilde av bilen både foran og bak. Slipper å betale fartsboten da.. Kan uansett ta av skiltet bak også, de blir uansett ikke straffet Lenke til kommentar
Gjest mrpc Skrevet 17. juli 2019 Del Skrevet 17. juli 2019 Har også møtt noen uten skilt, fikk ikke sett skiltet bak så kan være turister. Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 17. juli 2019 Del Skrevet 17. juli 2019 Slipper å betale fartsboten da.. Kan uansett ta av skiltet bak også, de blir uansett ikke straffet Å kjøre uten skilt er jo som å rope etter oppmerksomhet. Tipper det øker sjansen for å bli stoppet av UP eller vinket inn til kontroll ganske betraktelig. Belønningen er kr. 2600,-. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 17. juli 2019 Del Skrevet 17. juli 2019 De som kjører uten skiltr har nok gjort mye som en ville ha måttet betale mer enn 2600 for Lenke til kommentar
Emsal Skrevet 18. juli 2019 Del Skrevet 18. juli 2019 (endret) De som kjører uten skiltr har nok gjort mye som en ville ha måttet betale mer enn 2600 for Som å kjøre inn til Oslo sentrum gratis? ? Endret 18. juli 2019 av Emsal Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 18. juli 2019 Del Skrevet 18. juli 2019 Jeg skjønner veldig godt at noen kjører uten.. Er vel ikke lov, men så lenge man har det liggende inni bilen og "det nettop falt av" så slipper man vel bot. 2 Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 18. juli 2019 Del Skrevet 18. juli 2019 Er i det minste takknemlig for at vi bruker hvite skilter i Norge og ikke gule slik som i Nederland. Hvitt er i det minste noenlunde nøytralt. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå