Varis Skrevet 17. juli 2019 Del Skrevet 17. juli 2019 Butikken jeg har kjøpt den i er dessverre nedlagt så jeg får ikke noe hjelp der. Jeg tok kontakt med fitbit da min ionic plutselig har fått sort skjerm med tidvis forskrudde bilder. Ifølge forumet dems er det rimelig mange som opplever dette problemet og de får den greie beskjeden om at har de garanti får de ny, har du ikke synd for deg (selv om det er en feil som kom etter software og rammet en stor mengde brukeren). Men jeg har enda garanti. Problemet mitt er at min fitbit har en skade på baksiden. Jeg har skadet en plastikkdel som kun er kosmetisk (fitbits egne ord) og nå nekter fitbit å hjelpe meg for de mener dette er grunnen til at skjermen tuller (noe jeg kunne trodd om ikke 20-30 andre brukere opplever samme problemet). Er det noe jeg kan komme med her eller er slaget tapt? Fitbiten fungerte helt fint frem til oppdateringa kom og ble lastet inn. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 17. juli 2019 Del Skrevet 17. juli 2019 Lærepengen er å handle på kjente butikker som ikke går konkurs Betaler gjerne noen kroner mer for å være sikker på at jeg får utnyttet 5 års reklamasjon Lenke til kommentar
nomore Skrevet 17. juli 2019 Del Skrevet 17. juli 2019 Som forbruker kan du også gå på tidligere salgsledd, dersom du vet hvem det er. Hvilken butikk var det du kjøpte Fitbit'en hos? Lenke til kommentar
Varis Skrevet 18. juli 2019 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2019 Som forbruker kan du også gå på tidligere salgsledd, dersom du vet hvem det er. Hvilken butikk var det du kjøpte Fitbit'en hos? Spaceworld, ikke akkurat en butikk jeg forventet skulle gå konkurs plutselig ? Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 18. juli 2019 Del Skrevet 18. juli 2019 Jeg skjønte at både Spaceworld og Soundgarden ville gå konkurs, siden de knapt hadde kunder (Trondheim) Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 18. juli 2019 Del Skrevet 18. juli 2019 Spaceworld, ikke akkurat en butikk jeg forventet skulle gå konkurs plutselig Da kan du reklamere til tidligere salgsledd. Importør, eller kanskje rett til fitbit. Insister på at dette ikke er en garantisak, men en reklamasjonssak. Da gjelder ikke produsentens garantivilkår lengre, men forbrukerkjøpsloven. 4 Lenke til kommentar
Varis Skrevet 18. juli 2019 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2019 Jeg skjønte at både Spaceworld og Soundgarden ville gå konkurs, siden de knapt hadde kunder (Trondheim) Synd, her hadde de masse kunder og solgte godt fra lokalet ditt hadde hatt i mange herrens år (var annen kjede før de ble spaceworld). Var først når soundgarden kom inn at de gikk dårlig, men da hadde jeg eid klokka i ett halvt år allerede (den er ett og ett halvt år nå). Lenke til kommentar
ovstebo Skrevet 1. august 2019 Del Skrevet 1. august 2019 Lærepengen er å handle på kjente butikker som ikke går konkurs Betaler gjerne noen kroner mer for å være sikker på at jeg får utnyttet 5 års reklamasjon Dette er jo sant, men: Små frittstående butikker som ikke er medlem av en større kjede gjør jo bysentrum så uendelig mye triveligere enn bare masse kjedebutikker som er kliss like om du er i Bodø eller Haugesund. Jeg tenker jo som deg, og handler gjerne dyrere gjenstander hos gigantene nettopp for å kunne være sikret reklamasjonsmuligheter. Samtidig skulle jeg ønske at man ikke gjorde det, da det jo er det som er årsaken til at de små frittstående forhandlerne forsvinner... *Sukk* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå