m20k Skrevet 16. juli 2019 Del Skrevet 16. juli 2019 Hei. Jeg bestilte et produkt fra en nettside, men fikk noe annet enn det jeg hadde bestilt. Etter å ha søkt litt på nettet, fant jeg ut at det jeg fikk i posten kostet mye mindre enn det jeg hadde betalt for. Jeg tenkte at sånt skjer, og sendte en mail tilbake og spurte om jeg kunne returnere varen og få pengene tilbake. Har ikke fått svar. Nå fikk jeg inkassovarsel, altså på et produkt jeg aldri fikk. Kundeservice er håpløs å få tak i. Hva gjør jeg nå? Jeg nekter å betale for noe jeg aldri fikk. Jeg så på anmeldelsene for denne nettsiden, og flere har hatt problemer med dem. Deriblant er det flere som har gått flere måneder uten å ha fått varen. (Jeg burde ha lest anmeldelsene før jeg bestilte). Hva gjør jeg nå? Det er snakk om nesten 2000,- kroner ut av vinduet. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 16. juli 2019 Del Skrevet 16. juli 2019 Bestrid kravet. 4 Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 16. juli 2019 Del Skrevet 16. juli 2019 Send Mail til inkassoselskapet og forklar. De kan ikke inndrive eller ta renter salær på et krav som er bestridt. send Mail til butikken og gjør det klart at du reklamerer på kjøpet og at de har sendt feil / gitt deg feil opplysninger. Spør hvordan de vil at du skal returnere varen. Du skal ikke betale retur frakt. hvis de ikke svarer, kan du bare henvise til mailen ovenfor inkassoselskap hvis de skulle plage deg mer 5 Lenke til kommentar
m20k Skrevet 16. juli 2019 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2019 (endret) Bestrid kravet. Men hvordan? Får ikke kontakt med kundeservice. Noen andre jeg kan kontakte evt.? EDIT: bzzlink: Da gjør jeg det, så får vi se hva som skjer. Endret 16. juli 2019 av m20k 1 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 17. juli 2019 Del Skrevet 17. juli 2019 Men hvordan? Får ikke kontakt med kundeservice. Noen andre jeg kan kontakte evt.? Har du fått inkasso? Det er inkassoselskapet som er rette mottakaren for å bestride kravet slik at saka blir satt på vent, men normalt så vil eit inkassovarsel være ei purring frå selskapet. Altså eit varsel om at dersom du ikkje betaler så vil saka bli sendt over til eit inkassoselskap. 2 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 17. juli 2019 Del Skrevet 17. juli 2019 Regner meg at dette dreier seg om kpn.no, som i den andre tråden du opprettet. Det er tydelig at de holder på med svindel, og ut fra anmeldelser de har fått på Google og andre steder er det mange berørte. Det er også tydelig at de fabrikkerer positive brukeranmeldelser. Jeg ville, i tillegg til noen av tipsene over, kontaktet Forbrukerrådet. Det er helt sikkert mange andre som også har gjort dette på grunn av kpn.no, så det kan være du får gode tips derfra og i tillegg kan det hjelpe med å få tatt ned den siden. 3 Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 19. juli 2019 Del Skrevet 19. juli 2019 Du sender kopi av mailen du sendte til nettbutikken med forklaringen at kravet må anses bestridt da du ikke har fått bestilt vare, og at du har sendt mail til kundeservice uten å ha fått avklart situasjonen. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå