Salvesen. Skrevet 18. juli 2019 Del Skrevet 18. juli 2019 Ja , men du tok jo feil i dine utsagn. Hvilke utsagn var feil? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 18. juli 2019 Del Skrevet 18. juli 2019 (endret) Hvilke utsagn var feil?At den er de får den samme som SR+ med samme premium interior. Interiør er noe mere enn kun setetrekk og panel i dash Endret 18. juli 2019 av syar2003 1 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 18. juli 2019 Del Skrevet 18. juli 2019 At den er de får den samme som SR+ med samme premium interior. Det er jo den samme, fysisk sett, men en del funksjoner blir sperret via software. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 18. juli 2019 Del Skrevet 18. juli 2019 At den er de får den samme som SR+ med samme premium interior. Interiør er noe mere enn kun setetrekk og panel i dash Hva snakker du om? Jeg nevnte ikke SR+ med ett eneste ord. dette er hva som ble sagt: Hva snakker du om? SR er bygget på samme måte som resten av model 3 utvalget. Har til og med premium interiør med på kjøpet enn så lenge.. Og alt dette stemmer, de får en bil som er bygget på akkurat samme måte som resten av model 3 serien(foruten performance pakken da). I tillegg får en premium interiør som en egentlig ikke skal ha med. Da det for meg ikke er kjent at tesla har gått over til tekstil interiøret SR egentlig skulle komme med enda. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 18. juli 2019 Del Skrevet 18. juli 2019 Det er jo den samme, fysisk sett, men en del funksjoner blir sperret via software. Det er ikke det samme å ikke ha navigasjon, oppvarmede seter , eller musikkstreaming. 3 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 18. juli 2019 Del Skrevet 18. juli 2019 (endret) Hva snakker du om? Jeg nevnte ikke SR+ med ett eneste ord. dette er hva som ble sagt: Og alt dette stemmer, de får en bil som er bygget på akkurat samme måte som resten av model 3 serien(foruten performance pakken da). I tillegg får en premium interiør som en egentlig ikke skal ha med. Da det for meg ikke er kjent at tesla har gått over til tekstil interiøret SR egentlig skulle komme med enda. Les du sier "premium interiør" hvilket er feil. Og "er bygget på akkurat samme måte som resten av model 3 serien" Endret 18. juli 2019 av syar2003 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 18. juli 2019 Del Skrevet 18. juli 2019 Les du sier "premium interiør" hvilket er feil. Og "er bygget på akkurat samme måte som resten av model 3 serien" Nei interiøret er premium utgaven av interiøret, så det stemmer. Og ja, den er bygget akkurat på samme måte som resten av serien. Det er bedre om du peker på hva som er forskjellig, så er det enklere å diskutere. Mener du den er bygget på en annen måte eller av andre materialer eller lignende så pek gjerne på det, så kan vi fortsette. Men ellers blir det bare en meningsløs repittering. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 18. juli 2019 Del Skrevet 18. juli 2019 (endret) Det er ikke det samme å ikke ha navigasjon, oppvarmede seter , eller musikkstreaming. Nei, les det jeg sier. Det er nøyaktig den samme bilen, men en del funksjoner blir sperret via software. Hele grunnen til diskusjonen var at det ikke opprinnelig var planen å ha samme bil. Den har derfor fått mer premium-interiør enn det som var planen(f.eks. høyttaleranlegg og samme "premium"-stoff på setene). Eneste forskjellen på selve interiøret er jo at man mister oppvarmede seter sånn jeg ser det. edit: Mener du musikkstreaming og live-trafikk i Google Maps er interiør? Endret 18. juli 2019 av Nimrad Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 18. juli 2019 Del Skrevet 18. juli 2019 (endret) Salvesen har med diskusjonene om at 35000$ utgaven i USA skal være den samme bilen (utstyrt) som SR. Det er det ikke og det er vist til med kildehenvisning . Jeg innrømmer at jeg gjorde en feil med ordleggelsen isted gjeldende SR +. Er ikke like inne i Telsla universet (og farget av de) som flere andre er her. . Endret 18. juli 2019 av syar2003 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 18. juli 2019 Del Skrevet 18. juli 2019 Salvesen har med diskusjonene om at 35000$ utgaven i USA skal være den samme bilen (utstyrt) som SR. Det er det ikke og det er vist til med kildehenvisning . Jeg innrømmer at jeg gjorde en feil med ordleggelsen isted gjeldende SR +. Er ikke like inne i Telsla universet (og farget av de) som flere andre er her. . Jeg har aldri nevnt utstyr, så her bommer du igjen. Jeg har sagt den er bygget likt, for det er den. Tenker du på det amerikanske ordet for bygget, eller build som i compile/link så er det ikke samme build i bilene nei. Men det var altså ikke dette jeg snakket om og heller ikke det jeg oppfattet han jeg svarte snakket om heller. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 18. juli 2019 Del Skrevet 18. juli 2019 Jeg har aldri nevnt utstyr, så her bommer du igjen. Jeg har sagt den er bygget likt, for det er den. Tenker du på det amerikanske ordet for bygget, eller build som i compile/link så er det ikke samme build i bilene nei. Men det var altså ikke dette jeg snakket om og heller ikke det jeg oppfattet han jeg svarte snakket om heller. Samme bilen , bygget likt . Nå synes jeg du er på ro- tur. Det blir det samme som å si at et geforce 1070 er samme som 1080 da det bare er disablet noe. Misinformasjon kalles dette. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 18. juli 2019 Del Skrevet 18. juli 2019 Samme bilen , bygget likt . Nå synes jeg du er på ro- tur. Det blir det samme som å si at et geforce 1070 er samme som 1080 da det bare er disablet noe. Misinformasjon kalles dette. Nei jeg ror ikke, jeg har snakket om det samme hele tiden. Det er du som vrir på det og prøver å legge ord i min munn som sist post. Jeg har heletiden snakket om hardware da det var dette jeg oppfattet det ble snakket om. Jeg sa meg jo enig i kilden din helt i fra starten, så det kan egentlig ikke misforstås. Men skjønner at det har det. For å gjøre det klinkende klart, det er ingen forskjell i hardware på modellene foruten spesifikke ting som performance pakke og større batteri i LR modellene. Men software er åpenbart ikke likt, da kunne alle kjøpt sr og fått i pose å sekk. Sånn, nå bør det ikke være noen tvil lengre, selv om det er det samme jeg har sagt siden første post.. 1 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 18. juli 2019 Del Skrevet 18. juli 2019 Nei jeg ror ikke, jeg har snakket om det samme hele tiden. Det er du som vrir på det og prøver å legge ord i min munn som sist post. Jeg har heletiden snakket om hardware da det var dette jeg oppfattet det ble snakket om. Jeg sa meg jo enig i kilden din helt i fra starten, så det kan egentlig ikke misforstås. Men skjønner at det har det. For å gjøre det klinkende klart, det er ingen forskjell i hardware på modellene foruten spesifikke ting som performance pakke og større batteri i LR modellene. Men software er åpenbart ikke likt, da kunne alle kjøpt sr og fått i pose å sekk. Sånn, nå bør det ikke være noen tvil lengre, selv om det er det samme jeg har sagt siden første post.. Du av alle burde forstå at det er helt likegyldig for om «hardware» er den samme når man har bortfall av en bråte med funksjoner. Da er det ikke lengre samme «produkt». Alle forstår at man i produksjon kan unnlate å lage helt egne/annerledes billigere «hardware» utgaver om det ikke samtidig senker de totale produksjonskostnadene over hele linjen eller påvirker produksjonsprosess av andre varianter. Da slår man av og på funksjoner i software om dette er en mulighet. Sluttproduktet til kunde er fremdeles forskjellige varer. Og du skriver i et åpent forum som leses av alle kategorier (ikke kun ihuga Tesla eiere) så det er greit å være konsis i sine utsagn og ikke subtil tvetydighet. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 18. juli 2019 Del Skrevet 18. juli 2019 Du av alle burde forstå at det er helt likegyldig for om «hardware» er den samme når man har bortfall av en bråte med funksjoner. Da er det ikke lengre samme «produkt». Alle forstår at man i produksjon kan unnlate å lage helt egne/annerledes billigere «hardware» utgaver om det ikke samtidig senker de totale produksjonskostnadene over hele linjen eller påvirker produksjonsprosess av andre varianter. Da slår man av og på funksjoner i software om dette er en mulighet. Sluttproduktet til kunde er fremdeles forskjellige varer. Og du skriver i et åpent forum som leses av alle kategorier (ikke kun ihuga Tesla eiere) så det er greit å være konsis i sine utsagn og ikke subtil tvetydighet. Det er du som drar inn alle disse ordene, ikke jeg. Jeg svarte en kommentar om at SR er laget kjipt og ville oppklare om at den er laget helt likt som resten. Thats it. Jeg har aldri påstått noe annet. Jeg har vært konsis i alle innlegg. Det er du som har sjonglert med utrykk som funksjoner, produkt osv. Jeg har vært konsekvent i ordbruken. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 18. juli 2019 Del Skrevet 18. juli 2019 Nei, som sagt finnes den men kan ikke kjøpes på nett. Hvor mange ganger trenger du å bli fortalt det før det sitter? Ønsker man 35k utgaven kan en bestille SR+ på nett, ringe eller møte opp hos Tesla å få + fjernet. Da koster den 35k. Eller, du mener jo den koster mer uten å ha vist til det.. Hva snakker du om? SR er bygget på samme måte som resten av model 3 utvalget. Har til og med premium interiør med på kjøpet enn så lenge.. Her er det jeg mener er subtil tvetydighet og forvirrende svar på dette om 35k$ , SR og SR+ (du påstår ikke å ha nevnt). Ikke lett for en som er utenforstående å følge deg Hr Salvesen. Lenke til kommentar
missi Skrevet 18. juli 2019 Del Skrevet 18. juli 2019 Det spørs jo det nå når de har satt ned prisen for model 3 varianetene. Evt må en betale 400 dollar eksta, eller hva den nå ligger på i pris. Langt under 35k etter fradrag. Men siden du er så bastant så kan du kanskje finne den nye prisen? Nei. Jeg har bevist min påstand. Du får heller motbevise den. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 18. juli 2019 Del Skrevet 18. juli 2019 Her er det jeg mener er subtil tvetydighet og forvirrende svar på dette om 35k$ , SR og SR+ (du påstår ikke å ha nevnt). Ikke lett for en som er utenforstående å følge deg Hr Salvesen. Aha er det dette som er problemet. Det kan vell misforstås ja. Men som sagt prøvde jeg å avklare at bilen var bygget på samme måte og snakket da om interiøret. Som jeg også nevnte senere med tekstil interiøret som ikke er på plass. Jeg mente ikke pakken med alle funksjonene. Så det var gjerne missvisende ja. Men det kunne du jo ha poengtert for en del innlegg siden når jeg spesifikt spurte om det:) Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 18. juli 2019 Del Skrevet 18. juli 2019 Nei. Jeg har bevist min påstand. Du får heller motbevise den. Som vanlig.. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 18. juli 2019 Del Skrevet 18. juli 2019 Aha er det dette som er problemet. Det kan vell misforstås ja. Men som sagt prøvde jeg å avklare at bilen var bygget på samme måte og snakket da om interiøret. Som jeg også nevnte senere med tekstil interiøret som ikke er på plass. Jeg mente ikke pakken med alle funksjonene. Så det var gjerne missvisende ja. Men det kunne du jo ha poengtert for en del innlegg siden når jeg spesifikt spurte om det:)Ja , tydeligvis at jeg måtte bruke teskje metoden. Og som vanlig kommer du med hentydninger som gjør det til «min skyld».Ta deg sammen. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 18. juli 2019 Del Skrevet 18. juli 2019 Ja , tydeligvis at jeg måtte bruke teskje metoden. Og som vanlig kommer du med hentydninger som gjør det til «min skyld». Ta deg sammen. Jeg spurte deg spesifikt om å peke på hva som var galt for 12 poster siden. Jeg skylder ikke på noen, opplyser bare om fakta.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå