Gå til innhold

Tesla har igjen fjernet sine billigste Model S- og X-varianter


Anbefalte innlegg

Den er til salgs i USA. Står på hovedsiden til litt over 30.000 dollar, som er idiotisk siden de tar med litt for sparte kostnader på bensin. Men normalpris rett over 38.000, som kommer rett under 35.000 når de får igjen på skatten for å kjøpe (Så lenge det varer i USA). Skatt ikke med i den prisen slik det er normal i USA.

Med andre ord, $35 000 utgaven finnes ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med andre ord, $35 000 utgaven finnes ikke.

 

Nei, som sagt finnes den men kan ikke kjøpes på nett. Hvor mange ganger trenger du å bli fortalt det før det sitter? Ønsker man 35k utgaven kan en bestille SR+ på nett, ringe eller møte opp hos Tesla å få + fjernet. Da koster den 35k. Eller, du mener jo den koster mer uten å ha vist til det..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei, som sagt finnes den men kan ikke kjøpes på nett. Hvor mange ganger trenger du å bli fortalt det før det sitter? Ønsker man 35k utgaven kan en bestille SR+ på nett, ringe eller møte opp hos Tesla å få + fjernet. Da koster den 35k. Eller, du mener jo den koster mer uten å ha vist til det..

SR var på nett et lite øyeblikk, til over $35 000. Så forsvant den fra nett. Aldri har Tesla sagt noe nytt om den prisen.

 

Når blodfan-blogger skriver at bilen koster mer så kan vi trygt konstantere at $35 000 ikke finnes. Unntatt i fantasien til enkelte.

Lenke til kommentar

Poenget er at $35k modellen er ikke noe Tesla vil selge da de åpenbart per dags dato ikke tjener godt nok på den. De har bommet med kalkylene sine, trolig hovedsakelig fordi at produksjonsantallet er altfor lavt. De er jo fortsatt langt bak målet de skulle oppnå i 2018.

Lenke til kommentar

SR var på nett et lite øyeblikk, til over $35 000. Så forsvant den fra nett. Aldri har Tesla sagt noe nytt om den prisen.

 

Når blodfan-blogger skriver at bilen koster mer så kan vi trygt konstantere at $35 000 ikke finnes. Unntatt i fantasien til enkelte.

 

Jeg viste jo deg at han ikke skrev dette, han sa at den kunne bestilles off meny via telefon eller via butikk. Jeg siterte det til og med for deg. Det er du som lever i ett fantasiland med å lese kun det du mener er sant og droppe resten. Det er helt håpløst å diskutere med deg og resten av koret. 

Lenke til kommentar

Jeg viste jo deg at han ikke skrev dette, han sa at den kunne bestilles off meny via telefon eller via butikk. Jeg siterte det til og med for deg. Det er du som lever i ett fantasiland med å lese kun det du mener er sant og droppe resten. Det er helt håpløst å diskutere med deg og resten av koret.

 

https://electrek.co/2019/05/14/tesla-model-3-increases-price/

 

«Hele verden» vet at Model 3 til $35 000 ikke er mulig å få tak i.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

https://electrek.co/2019/05/14/tesla-model-3-increases-price/

 

«Hele verden» vet at Model 3 til $35 000 ikke er mulig å få tak i.

 

Du prøver jo ikke å være seriøs engang:

 

 

 

The base version of the Model 3 at $35,000 was also taken off-the-menu and can only be ordered by calling Tesla or going to a store.

 

 

 

“Today, in the U.S., Model 3 base prices increased by $400. This price increase applies to all Model 3 variants, including off-menu Standard Range and Long Range Rear-Wheel Drive. Leasing for Model 3 Standard Range Plus continues to be available for $399/month.”

 

Men ja, den har tydligvis gått opp til 35400$ men en kan fortsatt kjøpe SR uten +. 

 

Begynn å les det du viser til, så løser det seg kanskje for deg. 

 

Forøvrig omhandler denne artikkelen vi diskuterer nye prisendringer, hva SR koster etter justeringene vet jeg ikke. Men de på nett har gått ned i pris. 

Endret av Salvesen.
Lenke til kommentar

Prisendringer er en ting, det skjer jo på alle bilmerker hele tiden. Men hvorfor skal de drive og fjerne disse innstegsmodellene til de større bilene hele veien? Jeg forstår ikke helt hva logikken bak er. Jeg føler meg rimelig sikker på at de heller ønsker å selge de lave S/X-modellene enn de høye 3/Y-modellene sånn mtp marginer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du prøver jo ikke å være seriøs engang:

 

 

 

 

 

Men ja, den har tydligvis gått opp til 35400$ men en kan fortsatt kjøpe SR uten +. 

 

Begynn å les det du viser til, så løser det seg kanskje for deg. 

 

Forøvrig omhandler denne artikkelen vi diskuterer nye prisendringer, hva SR koster etter justeringene vet jeg ikke. Men de på nett har gått ned i pris.

 

Så det er useriøst å finne frem dokumentasjonen du har etterspurt?

Lenke til kommentar

Nei det er kjempe bra, for du viser jo til at du tar feil. SR er i salg som den har vært lenge nå.

 

Det er virkelig ikke noe mer å si om den saken.

Jeg har ikke sagt at SR ikke selges, jeg har sagt at Model 3 til 35 000 USD ikke er mulig å kjøpe.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke sagt at SR ikke selges, jeg har sagt at Model 3 til 35 000 USD ikke er mulig å kjøpe.

 

Det spørs jo det nå når de har satt ned prisen for model 3 varianetene. Evt må en betale 400 dollar eksta, eller hva den nå ligger på i pris. Langt under 35k etter fradrag. 

 

Men siden du er så bastant så kan du kanskje finne den nye prisen? 

Lenke til kommentar

Prisendringer er en ting, det skjer jo på alle bilmerker hele tiden. Men hvorfor skal de drive og fjerne disse innstegsmodellene til de større bilene hele veien? Jeg forstår ikke helt hva logikken bak er. Jeg føler meg rimelig sikker på at de heller ønsker å selge de lave S/X-modellene enn de høye 3/Y-modellene sånn mtp marginer.

Vil tro det er motsatt. Bedre fortjeneste på å selge dyr Model 3, enn billig Model S/X.

 

Å fjerne modeller gjør det også billigere å produsere biler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tesla kommer nok med en ny Long Range med 120-150kwt batteri. Da blir behovet for SuperCharger redusert med 90%... Tror det blir den «nye normalen» etterhvert når batterier blir billige samt lettere/kompakte.

 

Kan ikke bygge ladestasjoner store som flyplasser hver 10 mil, i dag er Nebbenes og Rygge blant de største i verden og i Norge er bare 7% elbiler og kanskje bare 2-3% er Teslaer.

Lenke til kommentar

Den er til salgs i USA. Står på hovedsiden til litt over 30.000 dollar, som er idiotisk siden de tar med litt for sparte kostnader på bensin. Men normalpris rett over 38.000, som kommer rett under 35.000 når de får igjen på skatten for å kjøpe (Så lenge det varer i USA). Skatt ikke med i den prisen slik det er normal i USA.

 

$35k versjonen er ikke tilgjengelig på nettsiden, så da er det en stor sjanse for at du har lest feil. 

men $35k versjonen er laget så kjip at den er rett og slett ikke et godt kjøp. (Dette for at Tesla vil jo heller selge en dyrere modell).

 

(nå kan du faktisk veksle mellom reell pris og pris med "besparelser" på den amerikanske nettsiden. Men ja, det er teit)

Lenke til kommentar

$35k versjonen er ikke tilgjengelig på nettsiden, så da er det en stor sjanse for at du har lest feil.

men $35k versjonen er laget så kjip at den er rett og slett ikke et godt kjøp. (Dette for at Tesla vil jo heller selge en dyrere modell).

 

(nå kan du faktisk veksle mellom reell pris og pris med "besparelser" på den amerikanske nettsiden. Men ja, det er teit)

Hva snakker du om? SR er bygget på samme måte som resten av model 3 utvalget. Har til og med premium interiør med på kjøpet enn så lenge..

Lenke til kommentar

Tesla kommer nok med en ny Long Range med 120-150kwt batteri. Da blir behovet for SuperCharger redusert med 90%... Tror det blir den «nye normalen» etterhvert når batterier blir billige samt lettere/kompakte.

 

Kan ikke bygge ladestasjoner store som flyplasser hver 10 mil, i dag er Nebbenes og Rygge blant de største i verden og i Norge er bare 7% elbiler og kanskje bare 2-3% er Teslaer.

Hvor hyppig finnes det bensinstasjoner langs veiene i dag? De må jo bare skifte ut pumpene sine med ladestasjoner litt etter litt så er problemet i stor grad løst. Når 200-300 kW blir litt mer utbredt er det ikke så enormt mye mer tid man trenger på ladestasjon enn for å fylle drivstoff. Akkurat det er et ikke-problem i mitt hode.

 

$35k versjonen er ikke tilgjengelig på nettsiden, så da er det en stor sjanse for at du har lest feil. 

men $35k versjonen er laget så kjip at den er rett og slett ikke et godt kjøp. (Dette for at Tesla vil jo heller selge en dyrere modell).

 

(nå kan du faktisk veksle mellom reell pris og pris med "besparelser" på den amerikanske nettsiden. Men ja, det er teit)

Etter de fjernet SR fra nettsiden er SR og SR+ fysisk sett samme bil, så det stemmer ikke lenger. De "originale" SR var kanskje kjipe, men den som nå kan bestilles fra forhandler/Tesla er bare en software-begrenset SR+. Det betyr blant annet at de stenger varme i seter og noe batterikapasitet med software, men det nøyaktig samme bil og du kan oppgradere igjen i etterkant over nett mener jeg.

Lenke til kommentar

Dette kaster vel litt lys over hva det innebærer for de som har kjøpt den billigste i USA

 

 

https://electrek.co/2019/06/07/tesla-downgrading-model-3-standard-range-software-offer-upgrade/

 

Earlier this year, Tesla launched its base Model 3 for $35,000 – something that the company had been promising for years.

 

But things got increasingly complicated after the launch as Tesla removed the configuration from its website and made it more difficult to order the vehicle just a month later.

 

Furthermore, the vehicle was only sold as a software-locked version of the ‘Standard Range Plus’ (SR+) Model 3.

 

Sure enough, Tesla is now warning ‘Standard Range’ Model 3 owners that they will soon be downgraded

 

The automaker sent the following email to owners:

 

Your Model 3 will soon receive new software that matches the Model 3 Standard Range configuration you ordered. As we communicated in April, this includes a limited range of 220 miles, and the removal of several software features. To continue experiencing the extended range, faster acceleration and Autopilot features of Model Standard Range Plus, schedule a service appointment through your Tesla app.

 

 

Tesla explained:

 

Its range will be limited by 10%, and several features will be disabled via software (including our onboard music streaming service, navigation with live traffic visualization, and heated seats).

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

De får den bilen de kjøpte, de har vært heldig i noen måneder der de kan kjøre rundt i en SR+ som de betalte 35k for. Dette var nok sikkert ett salgstriks fra Tesla sin side, på samme måte som de har gitt folk autopilot gratis i en periode for å pushe salg. 

Lenke til kommentar

De får den bilen de kjøpte, de har vært heldig i noen måneder der de kan kjøre rundt i en SR+ som de betalte 35k for. Dette var nok sikkert ett salgstriks fra Tesla sin side, på samme måte som de har gitt folk autopilot gratis i en periode for å pushe salg.

Ja , men du tok jo feil i dine utsagn.

Eller de hadde ikke softwaren for begrensningene klar på tidspunktet.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...