Ida Oftebro Skrevet 16. juli 2019 Del Skrevet 16. juli 2019 3D-modeller i borettslag skal hindre kortsiktige løsninger under oppussing Lenke til kommentar
Leif Holmen Skrevet 16. juli 2019 Del Skrevet 16. juli 2019 Dette virker umiddelbart interessant ut og er et viktig tema. Det er likevel 2 viktige ting man her ikke berører eller vektlegger grundig nok. 1. Det kreves ikke noe 2/3 flertall for å utføre nødvendig vedlikehold, det er tvert i mot styrets ansvar. 2. Det legges stor vekt på brukermedvirkning, det synes som en overvurderer mange andelseieres mulighet og kompetanse til å bidra. Andelseiere og selveiere er et gjennomsnitt av befolkningen. Jeg tori det vil være svært mange som ikke er i stand til å benytte seg av eller forstå en slik digital løsningen, mens andre igjen vil ikke være interessert. Det vil kreve ganske store ressurser å gjennomføre den type beboer involvering. Jeg tror godt definerte forprosjekter innenfor ventilasjon, vvs, vinduer etc. vil være en vel så god investering, og kanskje 3D-modeller og digitale tvillinger i den forbindelse vil være området for å anvende denne type verktøy. Det vil jeg som styreleder i ett 40 år gammelt borettslag med svært variert bygningsmasse ønske velkommen. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå