robertaas Skrevet 17. juli 2019 Del Skrevet 17. juli 2019 (endret) Mulig du ble vettaskremt av "islam kommer til dere", men hvordan skal dette skje i kongeriket? Har Krekar en tryllestav eller skal han masse-hypnotisere oss med mystiske håndbevegelser eller noe? Innvandring + forskjellig fødselsrate i forskjellige grupper i befolkningen + trusler mot annen kultur + venstresidens overaktive tilpassing til Islam. I Oslo har Muhammed vært det mest brukte guttenavnet i over 5 år nå og i flere områder er det klart muslimsk flertall allerede. Endret 17. juli 2019 av robertaas 2 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 17. juli 2019 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2019 hva har dette å gjøre med det du mente var en konkret trussel fra Mulla Krekar? 2 Lenke til kommentar
Vaniman Skrevet 17. juli 2019 Del Skrevet 17. juli 2019 Jeg forstår ikke hvorfor folk på venstresiden forsvarer Mulla Krekar. Av en eller annen grunn sympatiserer mange på venstresiden med Islam og islamske terrorister. Forstå det den som kan! Man ser jo noe av det samme med Iran og Nord-Korea. Mange på venstresiden foretrekker disse brutale regimene, eller i hvert fall tar deres side, fremfor demokratiske USA. 1 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 17. juli 2019 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2019 arrestasjon styrt fra øverste hold politisk bestillingsverk Lenke til kommentar
1J7HHBGW Skrevet 17. juli 2019 Del Skrevet 17. juli 2019 ... Tilhører du venstresiden eller forsvarer Krekar? Jeg gjør ingen av delene? ......det kan synes som om "enkelte tilhengere av lov og orden" er ganske selektive mht dokumentasjon/bevisførsel/faktiske forhold og heller foretrekker den gamle metoden med vikarierende motiver "han er ikke som oss - klyng ham opp" (sammen med de andre). Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 17. juli 2019 Del Skrevet 17. juli 2019 og heller foretrekker den gamle metoden med vikarierende motiver "han er ikke som oss - klyng ham opp" (sammen med de andre). Og med "ikke som oss" refererer du altså til at han er dømt for trusler og for å ha drevet terrornettverk? Eller var det et forsøk på å late som at det er hudfargen hans som er det viktigste her? 1 Lenke til kommentar
ozone Skrevet 17. juli 2019 Del Skrevet 17. juli 2019 ......det kan synes som om "enkelte tilhengere av lov og orden" er ganske selektive mht dokumentasjon/bevisførsel/faktiske forhold Du har fått med deg at han er dømt i en vestlig domstol? Nå er ikke dommen rettskraftig, ennå... men det er på dette tidspunktet hele den norske pressen offentliggjør bilde og personalia av gjerningsmannen i drapsaker! Teknisk sett er Krekar nå å anse som skyldig, inntil en høyere domstol bestemmer noe annet. At Italia kun brukte én dag på saken, er overhodet ikke noe argument! Det forteller bare meg at saken allerede var godt opplyst, og med ugjendrivelige bevis. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 17. juli 2019 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2019 Du har fått med deg at han er dømt i en vestlig domstol? det gjelder jo de to andre norsk-irakerne også, som fikk 9 år hver for akkurat samme tiltalepunkter. Syns du ikke det er påfallende at disse går fri? De kan riktignok ikke utleveres, men hva sier det deg? Lenke til kommentar
ozone Skrevet 17. juli 2019 Del Skrevet 17. juli 2019 Syns du ikke det er påfallende at disse går fri? Påfallende er det ikke, men like idiotisk som at Krekar fremdeles er her. Årsaken er jo at de ikke er dømt i en norsk domstol, og at landet som dømte dem ikke kan kreve en norsk statsborger utlevert , og at Norge ikke kan fengsle noen for forbrytelse begått, og dømt for, i et annet land Men Norge burde jo selvsagt kjøre rettsprosess mot dem selv, nå når de faktisk er dømt for samme sak i et annet land! Det er jo en plikt påtalemyndigheten har; på selvstendig grunnlag reise sak når man vet om et straffbart forhold. (Med forbehold om at der finnes ting jeg ikke vet i denne saken; jeg vet bare det som står i pressen) 2 Lenke til kommentar
Lizette Skrevet 18. juli 2019 Del Skrevet 18. juli 2019 Nå er vel PST en større fare for rikets sikkerhet enn Krekar, der de rekruterer norske borgere til et svært amatørmessig og farlige spionoppdrag i Russland og sikkert andre steder. Frode Berg fikk 14 års fengsel, og var det ikke straffearbeidsleir? Noen hevder han var heldig og kunne fått mer. Når PST heller ikke vil arrestere farlige terrordømte innen for norske grenser, ikke klarte å holde styr på Krekar, selv bak lås og slå, så sier det vel sitt? PST jobber heller for USA enn Norge, men det gjelder vel all norsk etterretning og også «forsvaret». Russisk atomubåtulykke ble rapportert direkte til USA, mens Forsvarskommando Nord_Norge og statens strålevern ikke fikk beskjed. Er ikke så nøye med nordmenn må vite. Det samme med den lovløse gjengen på stortinget som bryter grunnloven og Norges lover, hver dag vil jeg tro, og som tvangsinnfører Norge i EU, undergraver demokratiet og tar fra oss og kommende generasjoner arvesølvet, mens utgifter og gjeld øker formidabelt. Slikt kan ikke skje i et demokrati uten at venner og venners venner sitter i kontrollfunksjonene, og ingen håndhever loven på elitenivå. Åpne grenser og fri flyt av farlige mennesker. Nå har WHO erklært global helsekrise pga ebolaepedemien. I Jemen har nær en halv million kolera, og det er mye mer. Angående Krekar har det vært lovløse tilstander hele veien. I reneste Kafkaprosessen, ble han i 2007 dømt for ting ikke engang forsvarer og høyesterettt fikk vite. Det var tips fra CIA, tror jeg, og avgjørelser tatt på politisk nivå. Tilståelser fra Irak kom under tortur og Meling sier bildebevis var manipulert. Det har aldri vært noen rettferdig sak, og det fortjener alle, også Krekar. Det finnes lover og regler for slikt, men det driter man i. Det kan sannsynligvis skje nordmenn også og bare måten det her gjøres på burde få noen og enhver til å reagere, men så lenge det er folk man ikke liker er det helt greit å bryte lover, rettsvern, ol. NRK har drevet med krekarhets og mobbing i alle kanaler i alle år og barna som vokser opp lærer at det er helt greit å mobbe og hetse og bruke skitne triks mot folk man ikke liker. Jeg liker Krekar jeg, ikke det han står for, men personen er ok. Skulle gjerne satt meg ned å snakket med han. Lenke til kommentar
Lizette Skrevet 18. juli 2019 Del Skrevet 18. juli 2019 (endret) https://www.msn.com/nb-no/nyheter/verden/italienske-medier-12-års-fengsel-for-mulla-krekar/ar-AAEm9GR?ocid=spartandhp Endelig var liksom den store dagen her, da rettsaken mot Mulla Krekar skulle starte (etter utallige utsettelser) Og så er det hele over nesten før det har begynt, i løpet av en arbeidsdag. Det må jo være rekord, selv etter "italiensk standard". Ingen av de andre fem dømte personene var heller til stede i Italia. (til overmål var et par av de, allerede dømt ved en tidligere anledning av samme domstolen, så vidt jeg husker) For en farse. Siste ord er neppe sagt for å si det mildt. Ja sier det ikke seg selv? Aktor bad om ti år, men han fikk 12. Det meste var nok avtalt på forhånd og bare det at PST ikke vil arrestere de andre, viser at dette handlet om Krekar. Siv Jensen har selv sagt offentlig at hun er villig til å bryte loven for å få ut Krekar, men norsk lov og rike er snart historie likevel. I dag er vi over 13.000 EU direktiver og de bankes igjennom ett og ett for å omgå paragrafen om suverenitetsavståelse. I overgivelsen av det norske Finanstilsynet bandt både FRP og AP medlemmene til å stemme ja, og slik fikk de overveldende flertall. Skulle likt å se Treholt fikk opp saken sin for noen år tilbake, men det ville ha ført til så mange spørsmål at jeg ikke tror de våget. Mye rart skjedde også der. Jeg husker Anne Holt og Treholt satt på Skavland i den tiden og Treholt var litt trist fordi han ikke fikk gjenoptatt saken, og Anne Holt rettet pekefingeren mot ham angående manglende gjenopptagelse, og sa; Du har forrådt ditt folk Treholt!, ... og for noe han angivelig gjorde på slutten av 70 tallet og hva enn han har gjort så har fått sin straff og vel så det, Joda han fikk benådning etter hvert, men Anne Holt viser at han i praksis fikk livstid og var aldri ønsket tilbake til Norge. Det var flere politikere som pleiet omgang med KGB på den tiden, men POT advarte dem og kontakten opphørte, mens Treholt ble overvåket og tatt, men han nekter for spionasje. Jeg liker Treholt også, så jeg hadde gjerne satt meg ned å pratet med han og. Kanskje om rikets sikkerhet og selvstendighet Endret 18. juli 2019 av Lizette Lenke til kommentar
ozone Skrevet 18. juli 2019 Del Skrevet 18. juli 2019 (endret) Jeg liker Krekar jeg, ikke det han står for, men personen er ok. Skulle gjerne satt meg ned å snakket med han. Jeg liker Treholt også, så jeg hadde gjerne satt meg ned å pratet med han og. Kanskje om rikets sikkerhet og selvstendighet Kan en moderator overføre disse innleggene til Kontaktannonser ? EDIT: (Forsøk på satire, hvis noen skulle være i tvil ) Endret 18. juli 2019 av ozone 2 Lenke til kommentar
1J7HHBGW Skrevet 18. juli 2019 Del Skrevet 18. juli 2019 Du har fått med deg at han er dømt i en vestlig domstol? At Italia kun brukte én dag på saken, er overhodet ikke noe argument! Det forteller bare meg at saken allerede var godt opplyst, og med ugjendrivelige bevis. Kjenner ikke saken, og det tror jeg ikke det er så mange andre som gjør heller. Men ut fra det lille jeg har fått med meg (det er såvidt jeg kan se lite reell info i media) gjelder dommen planlegging av angrep på norske/vestlige diplomater med formål å få Krekar løslatt fra norsk fengsel (trusler mot sylfiden). .....så Krekar har blitt gitt anledning til "å planlegge et terroangrep og kommunisere med sine medsammensvorne" mens han sitter inne for trusler og etter sigende er terrorist? Er det en barnehage i nærheten av Ullersmo som PST låner barn ehh agenter fra? Lenke til kommentar
ozone Skrevet 18. juli 2019 Del Skrevet 18. juli 2019 planlegge et terroangrep og kommunisere med sine medsammensvorne" mens han sitter inne for trusler og etter sigende er terrorist? Man er naiv hvis man ikke innser at det er fullt mulig å kommunisere med omverden selv om man sitter i fengsel. Man er også naiv hvis man tror at en lederskikkelse i et muslimsk terrormiljø ikke benytter seg av den muligheten. Selv om, som du sier, mange detaljer i saken ikke er offentlig kjent, så må man stole på at Italias domstol kjente detaljene! Å oppkonstruere en teori om at norske myndigheter har påvirket Italia til å dømme ham for noe han ikke har gjort, for at vi skal bli kvitt ham, er i beste fall morsom. Italia har ingenting å tjene på å ha Krekar sittende i fengsel i 12 år! Det koster mye penger! De gjør det fordi han er en kriminell. Italia er ikke Kongo, de har et like godt rettsvesen som Norge. Og det er latterlig å høre privatpersoner med null innsikt i saken, sitte her i Norge å påstå at han er offer for et justismord! Han er funnet skyldig i planlegging av terrorvirksomhet av en etterrettelig domstol. Det er alt jeg trenger å vite. 1 Lenke til kommentar
1J7HHBGW Skrevet 18. juli 2019 Del Skrevet 18. juli 2019 Rettssaker som ikke er åpne for innsyn og ettergåelse er verdiløse. At du ikke forstår slike banaliteter er alt JEG trenger å vite. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 19. juli 2019 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2019 Å benekte at denne saken er politisk styrt faller på sin egen urimelighet. Norske politikere har shoppet rundt i flere år, i jakt på et eller annet land som kan ta Krekar. Vanligvis ber land om å få en person utlevert, i Krekar-saken derimot er rollen motsatt, -Norge har lett og "tryglet" diverse land om å få til noe. Omsider fant de altså Italia. Tidligere statssekretær Vidar Brein-Karlsen var særdeles aktiv, ved starten på alt 2016 https://www.tv2.no/a/8779352 https://www.dagbladet.no/nyheter/ville-feire-krekar-utlevering-i-roma/65395072 er kanskje ikke så overraskende at han unnlot å journalføre dette i departementets postliste. Og som selve kronen på verket mente han altså at de måtte feire med en fest i Roma. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 20. juli 2019 Del Skrevet 20. juli 2019 (endret) Skikkelig irriterende sak det her. Latterlig at han skal få snylte på staten som han hater så god i så mange år. Enig med de her oppe som sier han fortsatt kan samarbeide og styre fra fengsel. Hadde det vært opp til meg hadde han gått tilbake til Irak. Eneste måten han slutter å samarbeide med de andre terroristene. Endret 20. juli 2019 av Comma Chameleon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå