Gå til innhold

Shots & Drikke

IceCool

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kan godt være de selger noe som ligner absint, men det norske kunstnere fyrte opp med i 1890-årene, og som fortsatt kan kjøpes i bl.a Tsjekkia, gir hallusinasjoner og er forbudt å innføre her til lands. Dumt i så fall om de selger noe som ikke er absint men bruker navnet. Tsjekkia er jo populært feriemål så folk kan få seg mega overraskelse om de er vant til å drikke "absint" i Norge og bestiller absint der...

Lenke til kommentar
,24/12/2003 : 00:42] Aftershock er schläger, men ikke så mange som selger det ut i fra hva jeg har sett.

Her er en GOD oppskrift på tyrkershot (mye bedre enn hot'n'sweet):

Du trenger:

1 helflaske vodka (vanlig Hammer er perfekt;))

mellom 2 og 3 poser tyrkisk pepper (du må bare bruke feelingen)

0,5 dl vann

1. Legg dropsene i en større pose, bruk noe hardt (kjevle / hammer / gammel pc) til å knuse dropsene til små biter. (eller foodprofessor)

2. Finn fram en kjele, bland vann og knust drops, varm opp til det smelter. Deretter kjøler du ned den litt seige blandingen (konsistens ca som tykk, ublandet saft)

3. Kjøl ned blandingen, og hell oppi all vodkaen. Rist.

Dere er nå klare for en kveld med myyye gøy  :thumbs:

Lykke til, og god jul :xmas:

Jeu, kjelen må kjøles ned til 60 grader eller under før du heller oppi vodkan. Ellers kondenserer vodkan og det er lite gøy. Putt i tillegg, en boks med "hockeypulver" oppi. Da får den en litt bedre smak.

Ellers så foretrekker jeg å shotte Hammer (vanlig). Definitivt den beste shotte-vodkan ved siden av Stolichnaya.

Endret av As}{antii
Lenke til kommentar
absint kan lages med ingredienser fra apoteket

Hva må jeg skaffe fra apoteket?

Se hva jeg fant når jeg søøøkte:

Absinth er en bar som ligger i kjelleren på Grand Hotell.

Stedets navn er selvfølgelig hentet fra leskedrikken med samme navn, som en gang i tiden inneholdt i tillegg til mye alkohol (opptil 80%), en nervegift ved navn thujon. Etter å ha vært forbudt i mange år, er denne (giften) nå igjen tillatt, dog i en betydelig lavere mengde. Absint blir regnet som bohemdrikk nummer en, og det er jo da for så vidt naturlig og kalle opp denne baren etter nettopp denne drikken...

Endret av Vigji^
Lenke til kommentar
Er ikke ekte absinth det man får i Norge veitu. Man har utelatt den hasj-lignende rusen, som faktisk kjennetegner absinth. Må til Tsjekkia skal man få ordentlig saker.

Ser ikke helt forbindelesen mellom hallusinasjoner og hasjrøyking ( på det nivået vi snakker om her) men men tilbake til topic ;)

Vodka og Tine is-te er jo en skikkelig schlæger, smaker bare is-te så det er bare å helle nedpå hvis det er det du vil (med lime smaker det minst sprit).

96% og Martini er jo også godsaker... husker en gang heh drakk ganske mye av det og var helt fin i formen... Og så plutselig en time etter jeg sluttet å drikke datt jeg i bakken gitt, det var tider :p. Rein 96% derimot smaker jo ganske dårlig heh husker jeg tok en skikkelig støyt av teknisk sprit fra universitetet (jada sto på plastflasken og alt mulig... skulle ikke drikkes bla bla :p), fikk passe vondt i munnen, men det varmet godt :thumbs:

Lenke til kommentar
nei!!

Fått fatt i noe SKIKKELIG safe saker.... brenner blått som ******... lukter ikk ebrent.. er helt herlig

:roll:

Jeg må desverre skuffe deg. Både etanol og metanol brenner nemlig blått, så å skille dem slik, kan du bare glemme. Heller ikke trickset med å smøre det utover et papir skiller etanol og metanol, og du kan ikke skille dem med et heimkok-apparat, heller.

Og nei, ikke påstå at du har noen måte å gjøre det på heller, for du trenger faktisk svært nøyaktig kjemisk analyseutsyr for å bestemme dette.

Drink at own risk, og kom nå ikke å si at du ikke ble advart!

bfisk

(takke meg til øl!)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...