Redaksjonen. Skrevet 15. juli 2019 Del Skrevet 15. juli 2019 <br data-mce-bogus="1">Et svært sentralt spørsmål: Skal man rydde opp i IT-systemet eller utvikle nytt? Lenke til kommentar
Mathtrix Skrevet 15. juli 2019 Del Skrevet 15. juli 2019 "Et svært sentralt spørsmål: Skal man rydde opp i IT-systemet eller utvikle nytt?" Det hadde vært kjedelig å utviklet et like rotete system da.. xD Lenke til kommentar
1J7HHBGW Skrevet 15. juli 2019 Del Skrevet 15. juli 2019 Gammelt gods kan fort lede til at beskjeden blir: "Jo, den funksjonen der er veldig bra og vi vil gjerne ha det - men dessverre er det ikke mulig fordi dette ligger der og der uten den og den teknologien. Hjelper ikke med mye god mat om en har forstoppelse. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123849734 Skrevet 15. juli 2019 Del Skrevet 15. juli 2019 Man bør vel egentlig ta utgangspunkt i et kost/nytte spørsmål. Hva er det bedriften ikke får utrettet med det eksisterende systemet som de får løst med et nytt? Er eventuelt investering i et nytt it system noe som faktisk kan tjenes inn igjen? Jeg synes altfor ofte at det er fokus på fornying og digitalisering bare for å få gjort det uten at man egentlig ser på om dette er økonomisk lønnsomt. Men det er jo bedre økonomi for min del og arbeidsgivers del å anbefaler kunder å gjøre ting de ikke trenger. Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 15. juli 2019 Del Skrevet 15. juli 2019 Er et stort penge spørsmål dette, utvikle nytt koster gjerne 10-50ganger mer enn noe fin puss her og der og da går det utover mye annet, tekniskgjeld er en enormt sikkerhetsspørsmål mange bedirfter har idag og blir ikke mindre Lenke til kommentar
Dr.B Skrevet 15. juli 2019 Del Skrevet 15. juli 2019 Dett man glemmer i 99,7% av tilfellene hvor denne problemstillingen dukker opp, er at det har blitt et lite velfungerende system på grunn av manglende dokumentasjon. Desto flere systemer som benytter koden, desto større er risikoen for at man ikke fanger opp all drittjobben han på 65 som er den eneste i landsdelen som har kunnskap om må gjøre hver måned for at hjulene skal gå rundt. Det blir en kontinuerlig og til slutt svært kostbar liste over kritiske feil som starter å dukke opp alt på planleggingsstadiet og som ikke slutter før langt etter produksjonssetting. Det hjelper selvsagt ikke at flesteparten av utviklere over 30 år tror testing er noe forretning gjør helt i slutten av et prosjekt. Er man i en situasjon hvor denne problemstillingen er aktuell, så er det så å si alltid billigere på lang sikt å kaste alt på dynga og starte på nytt. Gjør man det ordentlig fra starten av, med god dokumentasjon, så har man et system man kan bygge på og forvalte herfra og inn i evigheten. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå