teke Skrevet 15. juli 2019 Del Skrevet 15. juli 2019 Hei, Jeg sliter med veldig treg overføring fra pc (SSD) til usb-stick. Kjører windows 10. usb 3.0 usb stick oppdatert drivere Overføring ligger på mellom 0-25 mb/s og går veldig opp og ned. Når jeg omsider har fått fila på minnepinnen og stikker den eks i laptopen jeg har går overføringa i en fei med rundt 400-500 mb/s. Så problemet er ikke minnepinne men noe på stasjonærpcen min. Noen som har tips? Lenke til kommentar
Ingeniør Skrevet 15. juli 2019 Del Skrevet 15. juli 2019 Har du mye annet tilkoblet via usb? Lenke til kommentar
horrorr Skrevet 15. juli 2019 Del Skrevet 15. juli 2019 Når jeg omsider har fått fila på minnepinnen og stikker den eks i laptopen jeg har går overføringa i en fei med rundt 400-500 mb/s. Så problemet er ikke minnepinne men noe på stasjonærpcen min. Det du sier her er at kopiering UT fra minnepenn går raskt? Eller er det et nytt forsøk på å skrive til USB som er raskt? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 15. juli 2019 Del Skrevet 15. juli 2019 (endret) Nand flash minne benyttet og kontroller i USB minnepinnen må være av god kvalitet . Hvilken type minnepenn , merke og modell er det ? Sammenlikner du skriving på den ene PCen og lesing med laptoppen ? Kopierer (skriver) du masse små filer ? Endret 15. juli 2019 av syar2003 1 Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 15. juli 2019 Del Skrevet 15. juli 2019 Stikker du den inn i en 3.0 port på PCen? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 15. juli 2019 Del Skrevet 15. juli 2019 Det tar normalt lengre tid å lagre noe på flashminne enn å lese fra det. USB 3 porten din er ikke problemet, men hastigheten til minnebrikken ved skriving. Lenke til kommentar
flabben2k Skrevet 15. juli 2019 Del Skrevet 15. juli 2019 Som dem sier som oftes går det kjappere å lese fra usb 3.0 enn å skrive til en minnepenne, men bruker du usb 3.0 porten i fronten av din stasjonære pc? Har kommet over en video hvor det kan sies at å koble til usb 3.0 porten bakpå hovedkorte er mye bedre hastighet der enn å koble til front porten pga av at portene bakpå hk styres av intel chipset, og front porten av en annen chipset som ikke er like god.Så prøv å test ut hastigheten med og koble til usb 3.0 port bakpå hovedkorte og se om det er noe forskjell. For eks her på 7:40 i videoen. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 15. juli 2019 Del Skrevet 15. juli 2019 Høres ut som en usb1port. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå