anderfo Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 (endret) Ja faktisk; å ta bilde av et juletre er ikke så lett. Det har nemlig både mørke partier (grener o.l.) og lyse partier (stjerne og lys). - hvis jeg bruker blitz, blir fargene ganske rare og grenene på treet ser sølvaktige ut, pluss at det ikke blir særlig stemningsfullt - hvis jeg dropper blitzen og bruker stativ blir bildet stemningsfullt, men lysene på treet blir store hvite lyskuler på bildet I dag prøvde jeg begge deler med lite hell. Deretter fant jeg en guide her som lærte meg å kombinere bildene i Photoshop. Kombinasjonen av ett bilde med blitz og ett bilde uten blitz ble ganske mye bedre (men fortsatt ikke helt supert). Resultatet finner dere her. Bør jeg være fornøyd med dette? Flere tips? God jul! Endret 23. desember 2003 av anderfo Lenke til kommentar
IceCool Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Hvis du kløyver treet så du bare har 1/4 del av det og setter det i et hjørne så får du litt mindre 3D-granbar dybde, hjørnejuletre ved hjørnesofaen og hjørnePC-bordet er løsningen...kanskje Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 24. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2003 (endret) Har fått til et bedre bilde nå, med manuelle innstillinger. Resultatet ligger stadig på http://www.stud.ntnu.no/~anderfo/pics/temp...-Juletrebilder/, med det siste bildet heeeeelt nederst. Endret 24. desember 2003 av anderfo Lenke til kommentar
royrogers Skrevet 24. desember 2003 Del Skrevet 24. desember 2003 (endret) Har fått til et bedre bilde nå, med manuelle innstillinger. Resultatet ligger stadig på http://www.stud.ntnu.no/~anderfo/pics/temp...-Juletrebilder/, med det siste bildet heeeeelt nederst. Jeg ville retta litt på julestjerna og. Det ser ut som den er skjeiv royrogers Endret 24. desember 2003 av royrogers Lenke til kommentar
NuB Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Bra satt sammen av posteren! Sliter med akkurat den samme problematikken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå