CFD Skrevet 16. juli 2019 Del Skrevet 16. juli 2019 Det er innlysende at det er et problem og vil ende opp med flere ulykker. Forøvrig synes jeg skjermen i Model 3 er lite sensitiv, men mulig det bare er mine gamle fingrer som ikke duger. En slik bil kjøper jeg aldri, uansett hvor bra den måtte være på andre områder. Skuffende at VW også går denne veien.Innlysende men uten statistikk. Trolling som vanlig https://newsroom.aaa.com/2017/10/new-vehicle-infotainment-systems-create-increased-distractions-behind-wheel/ Her er en Kilde. Tyske ADAC har også kommet til det samme. Jeg liker noen knapper ,men skjønner at det med en touchskjerm gir mye flere muligheter. Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 17. juli 2019 Del Skrevet 17. juli 2019 (endret) Er ikke dette veldig mye dyrere enn tidligere antatt? Jeg ventet 250000. Dette er uaktuelt høyt for meg Endret 17. juli 2019 av Limbeck Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 17. juli 2019 Del Skrevet 17. juli 2019 (endret) Er ikke dette veldig mye dyrere enn tidligere antatt? Jeg ventet 250000. Dette er uaktuelt høyt for megInnstegsmodellen med 45kW utnyttbart batteri (48kW totalt) skal koste under 30 000 euro. Den kommer i salg høsten 2020. Dette er den med større batteri, kjappere lading etc, den er lovet å koste under 40 000 euro. På ytelse og rekkevidde vil 45-utgaven konkurrere med f.eks nye Ioniq, 2008e etc. <40k euroutgaven er mer en konkurrent mot Model 3 SR 54kW, Leaf 60, Kia eNiro 64kW etc og koster ca det samme som de. Endret 17. juli 2019 av Cowboystrekk Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 17. juli 2019 Del Skrevet 17. juli 2019 Og fortsatt ikke ett eneste tall som viser økt skade/kollisjon osv fra skjermer i bil. Godt jobbet. https://snl.no/naiv (det lages ingen statistikk på dette) Lenke til kommentar
gamlefar Skrevet 17. juli 2019 Del Skrevet 17. juli 2019 https://newsroom.aaa.com/2017/10/new-vehicle-infotainment-systems-create-increased-distractions-behind-wheel/ Her er en Kilde. Tyske ADAC har også kommet til det samme. Jeg liker noen knapper ,men skjønner at det med en touchskjerm gir mye flere muligheter. Det er opplagt. Vi vet jo at bruk av mobil i bilen fører til flere ulykker. Eller andre ting som tar oppmerksomheten vekk fra veien. Så dette er som 2+2, hvor man vet utfallet. At Salvesen kaller å påpeke dette som trolling er rett og slett utrolig useriøst, og virker som enkelte Tesla fans blir fullstendig blinde for normal logikk i forsøk på å beskytte "merket" sitt. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 17. juli 2019 Del Skrevet 17. juli 2019 https://newsroom.aaa.com/2017/10/new-vehicle-infotainment-systems-create-increased-distractions-behind-wheel/ Her er en Kilde. Tyske ADAC har også kommet til det samme. Jeg liker noen knapper ,men skjønner at det med en touchskjerm gir mye flere muligheter. Nei det er ikke kilde på kollisjoner/skader. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 17. juli 2019 Del Skrevet 17. juli 2019 Mazda går andre veien: https://www.motorauthority.com/news/1121372_why-mazda-is-purging-touchscreens-from-its-vehicles 1 Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 17. juli 2019 Del Skrevet 17. juli 2019 Innstegsmodellen med 45kW utnyttbart batteri (48kW totalt) skal koste under 30 000 euro. Den kommer i salg høsten 2020. Dette er den med større batteri, kjappere lading etc, den er lovet å koste under 40 000 euro. På ytelse og rekkevidde vil 45-utgaven konkurrere med f.eks nye Ioniq, 2008e etc. <40k euroutgaven er mer en konkurrent mot Model 3 SR 54kW, Leaf 60, Kia eNiro 64kW etc og koster ca det samme som de. Jeg synes det lukter 300000 lang vei Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 17. juli 2019 Del Skrevet 17. juli 2019 Jeg synes det lukter 300000 lang veiMed litt ekstrautstyr blir det nok det, men 45kW-utgaven er lovet å selges for under 30k euro i Tyskland som har 19% mva. Kjøper du en spartansk 45kW kommer du nok godt under 300k. Lenke til kommentar
gneip Skrevet 17. juli 2019 Del Skrevet 17. juli 2019 Apropos: knapper kontra skjerm for ulike innstilling. På ID.3 blir det mulighet for talestyring, så mange av de enkle tingene du bruker knapp for i dag vil du kunne styre med stemmen. Og så vet jo de av oss som har erfaring med lignende tjenester fra Google og andre hvilke svakheter talestyring har ... Lenke til kommentar
alphadec Skrevet 18. juli 2019 Del Skrevet 18. juli 2019 Slapp promovideo for tidlig. Volkswagen viser frem interiøret i ID.3 Må vel bli slutt på at politiet står og gir bøtter for og snakke i mobil eller skrive melding når hele dashen er en eneste skjerm. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 18. juli 2019 Del Skrevet 18. juli 2019 Må vel bli slutt på at politiet står og gir bøtter for og snakke i mobil eller skrive melding når hele dashen er en eneste skjerm. Man får ikke bot for monterte enheter. Som skjermene er. Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 18. juli 2019 Del Skrevet 18. juli 2019 Som nevnt, det blir for mye skjermer av det gode. Farlig trend for ferske sjåfører... Den "skjermen" man skal se på er ut frontruten. Hvor mye rart skal man multitaske med som sjåfør? Lenke til kommentar
O.A.G. Skrevet 20. juli 2019 Del Skrevet 20. juli 2019 næmen, ingen knapper jo! Da ryker vell knappefanatikerne fra ventelisten på denne også... https://www.dinside.no/motor/dette-er-den-nye-livsfaren-i-trafikken/71366593 Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 20. juli 2019 Del Skrevet 20. juli 2019 Skummel trend. Jeg er veldig glad i elektronikk, men tar meg selv i å miste fokus på veien når man holder på med skjerm i bilen. I en bil bør jo minimalisme gjelde og ikke et skjerm univers som tatt ut fra et gaming rom. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå