steinjarle Skrevet 15. juli 2019 Del Skrevet 15. juli 2019 Slapp promovideo for tidlig.Volkswagen viser frem interiøret i ID.3 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 15. juli 2019 Del Skrevet 15. juli 2019 næmen, ingen knapper jo! Da ryker vell knappefanatikerne fra ventelisten på denne også... 8 Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 15. juli 2019 Del Skrevet 15. juli 2019 Heldigvis noen funksjoner litt lett tilgjengelig: Lenke til kommentar
KalleKlovn34567 Skrevet 15. juli 2019 Del Skrevet 15. juli 2019 Det er egentlig litt skremmende at folk ikke har lagt merke til dette med moms. Bilfabrikantene tar ofte de samme prisene i utlandet, til tross for at de landene ofte har bortimot 20% moms. Så i Norge betaler vi altså samme pris som om det skulle vært moms på 20% på bilene.. selv om det egentlig skulle vært 0%. Forskjellen er at pengene går rett til fabrikanten, ikke til staten. 2 Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 15. juli 2019 Del Skrevet 15. juli 2019 (endret) Det er egentlig litt skremmende at folk ikke har lagt merke til dette med moms. Bilfabrikantene tar ofte de samme prisene i utlandet, til tross for at de landene ofte har bortimot 20% moms. Så i Norge betaler vi altså samme pris som om det skulle vært moms på 20% på bilene.. selv om det egentlig skulle vært 0%. Forskjellen er at pengene går rett til fabrikanten, ikke til staten. Nei det er ikke det. Prisene er ikke like, og det er heller ikke bilene. I Norge har Møller satt en vesentlig del av utstyrslisten som standard utstyr. Bla ACC (320€), LED lys (920€) Varmepumpe (975€) Vinterpakke (450€) Garanti 100k/5år (790€) CCS Hurtiglading (620€) Type 2 ladekabel (175€) DAB+ radio (245€) Telefon forberedelse (490€) m.m En Norsk bil i Tyskland koster over 42.000€ eller 405.000 NOK. Men prisene tilpasses naturligvis også de markedene bilene skal selges i.. fortløpende. Endret 15. juli 2019 av Marzo 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 15. juli 2019 Del Skrevet 15. juli 2019 Heldigvis noen funksjoner litt lett tilgjengelig: Er vell ganske standard tilgjengelighet det der? Lenke til kommentar
Ano__Nym Skrevet 15. juli 2019 Del Skrevet 15. juli 2019 Nå som de kaster skjerm etter deg i butikken (23" dekk for 888kr) burde de klare å få på plass litt større skjerm i Dass auto også. Trafikkfarlig og gammeldags med 3" visning av kartet. Lenke til kommentar
Ano__Nym Skrevet 15. juli 2019 Del Skrevet 15. juli 2019 Det er egentlig litt skremmende at folk ikke har lagt merke til dette med moms. Bilfabrikantene tar ofte de samme prisene i utlandet, til tross for at de landene ofte har bortimot 20% moms. Så i Norge betaler vi altså samme pris som om det skulle vært moms på 20% på bilene.. selv om det egentlig skulle vært 0%. Forskjellen er at pengene går rett til fabrikanten, ikke til staten. Nei det er ikke det. Prisene er ikke like, og det er heller ikke bilene. I Norge har Møller satt en vesentlig del av utstyrslisten som standard utstyr. Bla ACC (320€), LED lys (920€) Varmepumpe (975€) Vinterpakke (450€) Garanti 100k/5år (790€) CCS Hurtiglading (620€) Type 2 ladekabel (175€) DAB+ radio (245€) Telefon forberedelse (490€) m.m En Norsk bil i Tyskland koster over 42.000€ eller 405.000 NOK. Men prisene tilpasses naturligvis også de markedene bilene skal selges i.. fortløpende. Kan trekke av 19% tysk mva da? 340.000 inkl 5 års garanti. Litt for nærme en Model 3? Lenke til kommentar
Xantippe Skrevet 15. juli 2019 Del Skrevet 15. juli 2019 Og hva må man ut med hvis denne skjermen må erstattes? Mer enn 50.000? Lenke til kommentar
VXCNKQLV Skrevet 15. juli 2019 Del Skrevet 15. juli 2019 Begynner å bli litt gjesp med disse flatskjermene. Gi meg knapper istedet for "touch". Det eneste jeg vil ha av informasjon når jeg kjører bil er hastigheten. 1 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 15. juli 2019 Del Skrevet 15. juli 2019 Nå som de kaster skjerm etter deg i butikken (23" dekk for 888kr) burde de klare å få på plass litt større skjerm i Dass auto også. Trafikkfarlig og gammeldags med 3" visning av kartet. Tipper den har "haptic feedback" som andre skjermer hos VAG. Er nok mye mer trafikksikkert enn en diger skjerm uten. Lenke til kommentar
Gazer75 Skrevet 15. juli 2019 Del Skrevet 15. juli 2019 Blir for mykje touch i bilane no. Er null taktil tilbakemelding så ein må ta augene bort frå trafikken for å trykke på ein skjerm. Dette er ikkje bra sidan det tek fokuset bort frå det som er viktig. 2 Lenke til kommentar
ZimZ Skrevet 15. juli 2019 Del Skrevet 15. juli 2019 Vi hermer ikke etter noen med dette designet her altså... 1 Lenke til kommentar
M_Mickey Skrevet 15. juli 2019 Del Skrevet 15. juli 2019 På meg virker interiøret litt billig. Mye hardplast ut i fra de bildene jeg har sett. Det betyr en pris under 300000 på det midterste batteriet. Og prisen bør starte på under henholdsvis 250000 300000 og 350000. Selv da vil de slite mot Tesla og Hyundai/Kia. Som tilbyr henholdsvis luksus og velutstyrt rekkevidde. Lenke til kommentar
Hamran Skrevet 15. juli 2019 Del Skrevet 15. juli 2019 Pussig, ingen distraksjon i skjermer, bare de ikke heter mobil-skjerm? Hvor lett er det å finne frem her om blikket ligger fast på veien? Famle, famle? 1 Lenke til kommentar
BarneLæreren Skrevet 15. juli 2019 Del Skrevet 15. juli 2019 Håper de kommer med en utgave på ca 500hk som kan matche Model 3. Lenke til kommentar
topperess Skrevet 15. juli 2019 Del Skrevet 15. juli 2019 Det er kommet biler med skjermer over hele dashbordet, men å snakke i eller taste på mobilen er forbudt.......? Lenke til kommentar
FrHa Skrevet 15. juli 2019 Del Skrevet 15. juli 2019 Det er kommet biler med skjermer over hele dashbordet, men å snakke i eller taste på mobilen er forbudt.......? Forbudet gjelder vel bruk av 'håndholdt' mobil - da trenger du vanligvis å bruke to hender en til å holde mobilen og en til å 'operere' den. Det er ikke forbudt å 'bruke' mobil i bilen... Det å skrive tekstmeldinger er nok forbudt uansett om du bruker mobil eller en integrert skjerm... Forbudet (som aldri burde vært spisset mot mobiltelefoner) gjelder aktpågivenhet i trafikken, og distraksjoner er like forbudt om du spiser mat, bruker en integrert skjerm eller skrur på en gammel radio - følg med på trafikken uansett... Lenke til kommentar
gamlefar Skrevet 16. juli 2019 Del Skrevet 16. juli 2019 Både VW og Tesla kommer til å høyne ulykkesstatistikken ved å legge funksjoner til touch skjerm framfor fysiske knapper. Ikke bra! Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 16. juli 2019 Del Skrevet 16. juli 2019 Både VW og Tesla kommer til å høyne ulykkesstatistikken ved å legge funksjoner til touch skjerm framfor fysiske knapper. Ikke bra! Kilde? Og de aller fleste dytter jo ting over på skjerm. Så det er jo ikke bare de to i så tilfelle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå