Gå til innhold

Fjernkontroll til PC


Anbefalte innlegg

Jeg har lyst til å ha fjernkontroll på pc'en min.

Den skal kunne styre DVD, divX og mp3- avspillinger.

Den må funke under XP.

 

Vet noen om et passende produkt? (fjernkontroll/mottager/software).

Hvor kan jeg kjøpe noe slikt?

 

Jeg kan ikke si jeg har sett noen web-shopper som selger slikt nå.

 

Albe

 

[ Denne Melding var redigert av: albe på 2002-03-05 11:57 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-03-05 11:37, Ronnyb skrev:

Jeg bruker fjernkontrollen som jeg fikk med mitt Soundblaster Audigy Platinum, den funker utmerket. Ligger og hører på musikk om kvelden så kan jeg bare slå av maskinen fra sengen når jeg skal søve. :smile:


 

Fint det, men jeg har ikke Audigy, og kommer ikke til å kjøpe den. Jeg vurderte det faktisk, mest pga fjernkontrollen, men pga kompabilitetsproblemene soundblaster/Via kjøpte jeg Gametheatre XP istedet.

 

Albe

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-05 11:41, sosohal skrev:

Vet ikke om den har noe særlig støtte for XP, men jeg har prøvd Anir Multimedia Magic under Win 98, og det gikk fint. :smile:


Mulig de har den på



 

funnet på http://www.animax.no:

 

"Unfortunately there is no further software development done for the Anir Multimedia Magic product range. But the download service will still be available.

The Anir Multimedia Magic products do not support Windows NT/2000 or XP. "

Lenke til kommentar

"Fint det, men jeg har ikke Audigy, og kommer ikke til å kjøpe den. Jeg vurderte det faktisk, mest pga fjernkontrollen, men pga kompabilitetsproblemene soundblaster/Via kjøpte jeg Gametheatre XP istedet."

 

Jeg byttet fra Gametheatre XP til SB Audigy pga. kompabilitetsproblemer.... Tror det var hovedsaklig Live serien som hadde problemer... Audigy fungerer som bare det både på Via og AMD760(n)/Via(s) chipsett etter min erfaring...

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-05 12:51, Lynx skrev:

Jeg byttet fra Gametheatre XP til SB Audigy pga. kompabilitetsproblemer.... Tror det var hovedsaklig Live serien som hadde problemer... Audigy fungerer som bare det både på Via og AMD760(n)/Via(s) chipsett etter min erfaring...


 

Ja, det var STORE problemer med LIVE, det var den jeg hadde før.

Jeg leste at det fortsatt var problemer med Audigy, derfor tok jeg ikke sjansen.

Er uansett godt fornøyd med Gametheatre XP.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-05 11:48, albe skrev:

Quote:


On 2002-03-05 11:41, sosohal skrev:

Vet ikke om den har noe særlig støtte for XP, men jeg har prøvd Anir Multimedia Magic under Win 98, og det gikk fint. :smile:


Mulig de har den på



 

funnet på

 

"Unfortunately there is no further software development done for the Anir Multimedia Magic product range. But the download service will still be available.

The Anir Multimedia Magic products do not support Windows NT/2000 or XP. "

 

Så lenge du bare skal høre på MP3, Divx osv.. kan du kanskje legge inn Win98? Kanskje ikke så mye svar på spørsmålet ditt, siden du ville det skulle funke under XP.

Bare et forslag...

Lenke til kommentar

trådløst Logitech keyboard er jo et bra alternativ til fjernkontroll da. På det nye svarte er det jo Volum hjul, skiftesang knapper, play/stop, internet knapper (du kan velge hva som skal skje når du trykker på dem), og scrolle hjul. pluss kanpp som kan slå av/hibernate maskinen.

Med andre ord masse knapper som faktisk er nyttige. (jeg har f.eks valgt at den ene knappen skal starte playlisten min i winamp)

 

Har ikke bruk for "fjernkontroll" jeg, med det keyboardet! (ligger i sengen og styrer alt som kan styres.)

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-06 02:22, Powerpc skrev:

Hehehehe Fanken og digg jeg har klart og mekke så at Anir MultimediaMagic kontrollen funker i winxp :smile::-):-):-):-)


 

Hvordan gjorde du dette?

Hvilke programmer/drivere brukte du?

 

[ Denne Melding var redigert av: albe på 2002-03-06 08:19 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-06 08:35, ChristianW skrev:

Har ingen her hørt om Irman?


Bruk hvilken som helst fjernkontroll.


Christian...



 

Nei jeg hadde ikke hørt om den.

I norge kan den visst kjøpes direkte fra http://www.mamut.com/pmverksted

Prisen er omtrent som Packard bell sin: nesten 400 kr.

 

Har noen erfaring fra begge, og kan si noe om hvem som virker best? (drivere til XP og praktisk bruk)?

 

Albe

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Tenkte eg kunne nevne at me har fått inn ein del nye fjernkontroller, blant anna ein USB modell. Prisen på Packard Bell kontrollen er og satt ned med 25%.

 

Du har forhåpentligvis fått fjernkontrollen fra usa, om du trenger hjelp til installasjon er det bare å spørre.

 

_________________

mvh

.runar

[email protected]

http://www.vendur.com

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: crusade på 2002-10-31 06:05 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...