Gå til innhold

Samsung til max 4.000,-


Anbefalte innlegg

Min datter skal kjøpe seg en ny mobil, og har satt Samsung som sin favoritt, så det er ingen andre merker som blir vurdert av henne i det hele tatt.

 

Hun bruker den til sosiale medier, tar bilder (så intern lagring er jo greit at er på 64GB, selv om Samsung gjerne også har muligheten for et ekstra minnekort), hører på Spotify, ellers mld og noe ringing.

 

Hun har relativt små hender, så hun vil ikke ha en stor mobil (altså ikke noe + str).

 

Hvilken mobil vil dere da anbefale?

 

Er det S eller A serien en da bør se i retning av?

 

Dette er en mobil hun må kjøpe seg selv, for nå har det blitt knust såpass mange skjermer og selve mobilen at nå får hun begynne å ta litt lærdom av at det koster å være litt uforsiktig.

Uhell kan skje selvfølgelig, men det finnes grenser for hvor langt en kan dra det uhell-kortet......

 

 

Ser i prisguiden under her at en S8 koster 4.656,- de 656,- kan jeg bidra med, men der er det stopp også. For beskyttelsesglass og cover kommer jo også i tillegg.

Endret av fotonisse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min datter skal kjøpe seg en ny mobil, og har satt Samsung som sin favoritt, så det er ingen andre merker som blir vurdert av henne i det hele tatt.

 

Hun bruker den til sosiale medier, tar bilder (så intern lagring er jo greit at er på 64GB, selv om Samsung gjerne også har muligheten for et ekstra minnekort), hører på Spotify, ellers mld og noe ringing.

 

Hun har relativt små hender, så hun vil ikke ha en stor mobil (altså ikke noe + str).

 

Hvilken mobil vil dere da anbefale?

 

Er det S eller A serien en da bør se i retning av?

 

Dette er en mobil hun må kjøpe seg selv, for nå har det blitt knust såpass mange skjermer og selve mobilen at nå får hun begynne å ta litt lærdom av at det koster å være litt uforsiktig.

Uhell kan skje selvfølgelig, men det finnes grenser for hvor langt en kan dra det uhell-kortet......

 

 

Ser i prisguiden under her at en S8 koster 4.656,- de 656,- kan jeg bidra med, men der er det stopp også. For beskyttelsesglass og cover kommer jo også i tillegg.

 

Personlig synes jeg at Samsung S8 til 4646 kr er ganske dyrt med tanke på at S9 har vært flere ganger på tilbud til 4990,-

 

Jeg vet ikke om dere er åpent til bruktmarkedet? Ser at flere av Samsung S8 ligger på 2500-3500 kr  :)

 

Edit: Ser at S9 ligger på 5090 kr hos NorSyd AS. https://norsyd.no/produkt/mobil/samsung/samsung-galaxy-s9-sm-g960fds-64gb

 

Edit2: Onecall selger "nesten ny" mobiler til opptil 40% avslag - 3414 kr. https://nettbutikk.onecall.no/produkt/samsung/galaxy-s8?sku=9070802

Endret av Ryoki
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Kan være at det er lønnsomt å kjøpe Swap eller Svitsj pga. at forsikring på glass da følger med. Det hender det er noen gode tilbud.

A50 har jo en god pris nå om dagen, om den ikke blir for stor.

Lenke til kommentar

Personlig synes jeg at Samsung S8 til 4646 kr er ganske dyrt med tanke på at S9 har vært flere ganger på tilbud til 4990,-

 

Jeg vet ikke om dere er åpent til bruktmarkedet? Ser at flere av Samsung S8 ligger på 2500-3500 kr  :)

 

Edit: Ser at S9 ligger på 5090 kr hos NorSyd AS. https://norsyd.no/produkt/mobil/samsung/samsung-galaxy-s9-sm-g960fds-64gb

 

Edit2: Onecall selger "nesten ny" mobiler til opptil 40% avslag - 3414 kr. https://nettbutikk.onecall.no/produkt/samsung/galaxy-s8?sku=9070802

 

 

Brukt er ikke aktuelt for henne.

 

Jeg er helt enig i at en S8 til over 4.000,- er altfor dyrt, satser egentlig litt på at det er noen ukestilbud hos lokale butikker som kan gjøre S9 litt mer oppnåelig.

 

Den skal kjøpes uten ab eller binding, så det gjør utvalget vesentlig mindre.

 

Mulig vi får se litt mer i retning av A serien til Samsung her, for S8 er jo en gammel modell og er vel snart utdatert i forhold til viktige oppdateringer fra Samsung.........?

 

Takk for forslag  :)

Endret av fotonisse
Lenke til kommentar

Kan være at det er lønnsomt å kjøpe Swap eller Svitsj pga. at forsikring på glass da følger med. Det hender det er noen gode tilbud.

 

A50 har jo en god pris nå om dagen, om den ikke blir for stor.

 

Ser at det kan være en idé, men mobilen skal kjøpes uten ab eller binding.

 

Ja vi må nok se litt mer i retning av A serien vil jeg tro, for S serien blir nok for kostbar, selv om en skulle finne noen tilbud hos lokale forhandlere......

 

Min kone og jeg har begge S8 og de er av grei fysisk str, selv har hun nå en lettere knust og nesten utbrukt S5 neo (reserve mobil) som hun begynner å bli lettere frustrert av.

 

Takk for forslag  :)

Lenke til kommentar

Samsung A40 ser ut til å være grei

https://classic.prisjakt.no/product.php?e=5080867

Og A50

https://classic.prisjakt.no/product.php?p=5064218

 

Ellers så er det vel A og S modellene, men har ikke helt troen på noen av de bortsett fra S8 og S9 som er veldig dyr igjen.

 

S8 og S9 koster mer enn hva de er verdt for tiden etter min mening, de er selvfølgelig like gode nå som da de ble lansert, men utviklingen har jo gått litt videre, og S8 får vel snart ikke flere oppdateringer i det hele tatt. S9 er vel heller ikke så veldig oppgradert i forhold til S8 så vidt jeg har forstått, det er vel en større oppgradering om en går i fra S9 og opp til S10?

 

 

Nå har i hvertfall min datter tenkt litt mer, og hun vil nok legge til litt mer kroner i dette. Så nå har hun sett seg ut S10e i stedet, så da håper jeg det kan bli en grei oppdatering fra en veldig sliten (og litt knust) S5 neo ;)

 

Takk for forslag og tips :)

Endret av fotonisse
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Elkjøp selger Galaxy S10 med 3000kr rabatt dersom du binder deg til Telia, Ice eller Telenor. Telefonen kommer da på 4500kr

Finner ikke dette tilbudet.

Jeg finner til kr. 339 pr mnd x 2 år

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

S10e er nok et godt valg. Jeg endte opp med S10 fordi jeg ville ha zoomlinse, men hadde S10e hatt det ville den vært å foretrekke.

Lenke til kommentar

Samsung S10e er kjøpt og min datter er strålende fornøyd med denne

 

Den ble kjøpt hos Elkjøp ved å tegne et nytt abonnement hos Telenor uten binding, da kostet den 4.990,- Vi kunne fått den litt billigere ved å tegne et abonnement hos noen av de andre, men vi valgte Telenor for da er det enklere å gi henne mer data ved å dele det med henne. Kan være billigere hos andre teleoperatører, men jeg er bundet til Telenor gjennom jobben.

 

Nå er mobilen satt opp, er beskyttet med panzerglass og er også beskyttet med et lommebok-cover. Så da får vi bare håpe at den fungerer som den skal, og at den holder seg nogenlunde hel frem til skolestart.

 

Takk for gode råd til alle som har bidratt

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...