Gå til innhold

Vipps ansiktsgjenkjenning og fingeravtrykk [LØST]

Gjest Slettet+234981

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+234981

Jeg bruker ansiktsgjenkjenning til å låse opp telefonen, jeg har valgt fingeravtrykk til vipps men alikevel låser vipps seg opp med ansiktsgjenkjenning. Hvis jeg slår av fingeravtrykk i vipps så slutter den med ansiktsgjenkjenning men jeg ønsker jo å bruke fingeravtrykk. Kan jeg ikke velge dette så lenge jeg bruker ansiktsgjenkjenning til å låse opp telefonen ? Jeg trodde ansiktsgjenkjenning ikke var spesielt sikkert, hvorfor godtar vipps det da ?

Endret av Slettet+234981
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+234981

Måtte deaktivere/fjerne ansiktsgjenkjenning i innstillinger på telefonen og deaktivere fingeravtrykk i vipps for så å aktivere fingeravtrykk i vipps igjen og til slutt aktivere ansiktsgjenkjenning i innstillinger på telefonen. Måtte slette ansiksdata helt, holdt ikke bare å slå det av.

Lenke til kommentar

Hvilken telefon har du? Faceid på iPhone er vel tryggere enn fingeravtrykk. Bilde Faceid til [insertrandombrand] android er ikke særlig sikker, men det er vel begrenset hvor mange som forsøker å svindle deg.

På Huawei p30 pro så har jeg bilde Faceid og fingeravtrykk til å låse opp telefonen og fingeravtrykk til vipps.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+234981

Har en Samsung A50. Vet ikke helt hvor trygg ansiktsgjenkjenning er men det var et valg i innstillinger som skulle gjøre den sikrere (men litt tregere) sånn at den ikke kan låses opp med et bilde eller video.

Fikk ordnet akkurat samme oppsett til opplåsing som du har etter den beskrevne prosedyren.

Endret av Slettet+234981
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...