Gå til innhold

Hva Steve Bannon er ifølge venstresiden i Amerikansk politikk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror du virkelig at mainstream media ikke er kjøpt og betalt også?

Mainstream media er nok mere påvirket av hvem som jobber der. I Norge er det kun en eneste yrkesgruppe som er i snitt mere venstrevridde enn journalistene og det er redaktørne. Og selv om alle som jobber der ikke politisk er mot ytre venstre så er det emner som journalister men andre meninger ikke fritt kan dekke uten at et får alvorlige konsekvenser for deres karriære.

Journalister som skriver for fx Resett må gjerne gjøre dette under pseudonym på fritiden for å unngå yrkesforbud.

Lenke til kommentar

Det er i beste fall det mest naive jeg noensinne har hørt. Vær skeptisk til ALL media, selv den du mener å tro er mest rettferdig og har mest ''rett''. Alle liker å tro på at de er på den ''rette siden''. Det å tro at media ikke blir påvirket av makt og penger blir bare regelrett dumt, selvsagt vil de som nå er på toppen (hottest, rikest, whatever) ha STOOOR påvirkningskraft i samfunnet. Samfunnet som en helhet lider som følge av det, men for all del la oss fortsette å prøve å opprettholde status quo at all costs siden ordentlig progresjon er altfor skummelt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du er klar over at "Empire Files" er propaganda betalt av regjeringen i Venezuela og Cuba?

Var ikke mange sekundene en trengte å se før det stinket propaganda lang vei.

Det de ikke tenker på er at de avslører seg selv like mye, for det er samme pakket.

Rent journalistisk godt arbeid er langt unna dette.

Endret av vidor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Steve Bannon er misforstått. Han sympatiserer med industriarbeidere, bønder etc. Folk "på bakken". Den samme gruppen som venstrepartiene pleide å bry seg om, før de ble partier for offentlig ansatte.

Er enig med Bannon at det er best for industriarbeidere å gå over til høyresiden i vår tid. Han har også et poeng i koblingen han gjør mellom nasjonalisme og demokrati. Det er amerikanere som stemmer i USA, ikke tyskere eller japanere. Globalismen kan være en utfordring for demokratisk utvikling.

Lenke til kommentar

Hadde det enda vært tilfelle at "venstresiden" i amerikansk politikk sto for denne holdningen, slik trådstarter skriver. Venstresiden (demokratene) i amerikansk politikk tilhører globalisteliten akkurat som høyresiden. Alt annet er teater. Trump har klart å selge seg inn som noe annet, men om man ser vekk ifra retorikken representerer han nøyaktig det samme gamle.

Endret av Aiven
Lenke til kommentar

Hadde det enda vært tilfelle at "venstresiden" i amerikansk politikk sto for denne holdningen, slik trådstarter skriver. Venstresiden (demokratene) i amerikansk politikk tilhører globalisteliten akkurat som høyresiden. Alt annet er teater. Trump har klart å selge seg inn som noe annet, men om man ser vekk ifra retorikken representerer han nøyaktig det samme gamle.

Trump har jo økt tollmuren, da. For å beskytte USAs industri og jordbruksproduksjon. Det er en endring som betyr noe. Det er ikke bare retorikk, som du påstår.

Lenke til kommentar

Hah, greit. Ingen vits å diskutere med noen som er så forutinntatt, i hvert fall.

Filmen kommer med påstander. I den grad filmen er tema, bør man komme med saklig kritikk av disse. Det er ikke mitt ansvar å argumentere for filmens påstander, når ingen engang har forsøkt å motsi dem. Nå er jo selvsagt Bannon ikke spesielt dagsaktuell, så jeg forstår om man ikke gidder, men når det gjelder Abby Martin vil jeg anse henne som pålitelig og etterettelig. Men imperiets narrativer om Venezuela står knallstøtt her på berget, godt hjulpet av kopistene i dagspressen, så jeg stiller meg selvsagt lagelig til for hugg når jeg stiller spørsmålstegn ved gjengs verdensoppfatninger, USA som den velmenende verdenspolitimannen og andre politiske perspektiver som kunne vært hentet fra barnefilmer.

Lenke til kommentar

Hvorfor jeg bragte opp Bannon nå er at han har flyttet sin virksomhet til Europa. Han bringer med seg kobbelet av fasister som har finansiert ham (Mercer & Co) som nå ser etter organisasjoner de kan infisere her i Europa. Det er folk som Bannon, ideologer med støtte av pengefolk som er farlige. Vi må og skal kjempe imot all påvirkning fra dem.

Endret av Oddvardm
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...