Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Mesh-ruteren Linksys Velop AC6600

Anbefalte innlegg

Hei.

Fant ut at jeg har gått stikk motsatt retning i iveren og kjøpt inn mesh-ruteren i tittelen før jeg sjekket alt rundt godt nok. Nå vil jeg ikke åpne boksen før jeg har svar på en ting eller to, og her håper jeg dere har anledning til å hjelpe.

Jeg bruker en Asus AC-1900U i dag, men hverken den eller den forrige jeg hadde gjennom Canal Dicital klarer å presse signalstyrke nok gjennom en gedigen mursteinspipe i stua og inn på rommet til sønnen min. Han vil gjerne sitte der og spille på PS4 og antakelig gaming-pc i nær fremtid. Derfor mesh-ruter for å bedre kapasitet i hele huset.

Men så fant jeg ut noe jeg ikke tenkte på ved kjøp, at den har jo ikke like mange porter bak som Asus, og jeg trenger en port som går inn på tv-dekoderen også, for å få benyttet funksjonene i T-We-opplegget. Jeg har funnet bilder på nett som viser at det er 2 porter i Linksys-noden(e), og det holder, så lenge jeg for brukt den ene slik jeg har behov for.

Jeg skjønner såpass som at kabelen fra modemet må i den ene porten, men vil jeg kunne kjøre kabel fra noden og inn på tv-dekoderen for nettilgang derfra også? Eller må jeg returnere og satse på et helt annet mesh?

Håper dere kan være til hjelp her. Tusen takk for all respons.

Mvh

Asbjørn K.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enten nett via strømnettet der du får to ethernet-porter hvor du får en til router og en til switch på gutterommet som du kobler til PS4 og gaming PC. Trådløse enheter kan gå via datamasinen sin trådløs og så sendes via strømnett-løsningen.

Lenke til kommentar

Hei.

Takk for svar. Jeg ser hva som står der, men jeg er ikke sikker på om jeg forstod det i sin fulle betydning. Er dårlig på disse tingene, ettersom jeg er født i forrige årtusen :-)

Mvh

A.K

Endret av AK73
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...