Dubsko Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 Hei! jeg har satt sammen et kjølesystem bestående av vannblokk, eheim 1048, hjemmelaget vanntank og en radiator som står i et kjøleskap med 2 120mm vifter på. Dette er noe som blir rimelig kaldt ja :smile: Problemet er at det kondenserer som bare juling og jeg har ikke så veldig lyst til å starte maskinen opp igjen akkurat nu :wink: Jeg har isolert slangene, men jeg lurer på om det kanskje kommer ut ifra slangene, det ligger ihvertfall en god porsjon vann på kjøleblokka, noen som har noen råd eller tips til hvordan jeg kan fjerne dette? Har isolert hovedkort samt socket hullene. Takker for alle svar :smile: Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 Jeg hadde villet laget en boks av tynt plexi glass rund selve prossesor. Bruk silikon eller sicaflex. Lenke til kommentar
Dubsko Skrevet 5. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2002 Quote: On 2002-03-05 11:25, SirHartge skrev:Jeg hadde villet laget en boks av tynt plexi glass rund selve prossesor. Bruk silikon eller sicaflex. ehh... tviler på at jeg klarer å få det til uten en eller annen form for guide, men takk for tipset :smile: Er det noen andre som har noe å bidra med? Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 Quote: On 2002-03-05 11:29, Dubsko skrev:ehh... tviler på at jeg klarer å få det til uten en eller annen form for guide, men takk for tipset :smile: Alle klarer vel å lime sammen en boks? til bunnplate bruker du ei plate som er tynn nok til å komme under cpu. Sage hull til socketen. Fire vegger med litt isolasjon mellom, rockwool. Tak med hull til slanger, silikon rundt. Tror dette vil funke Lenke til kommentar
blackice Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 Quote: Dubsko skrev (2002-03-05 11:29): Quote: On 2002-03-05 11:25, SirHartge skrev: Jeg hadde villet laget en boks av tynt plexi glass rund selve prossesor. Bruk silikon eller sicaflex. ehh... tviler på at jeg klarer å få det til uten en eller annen form for guide, men takk for tipset :smile: Er det noen andre som har noe å bidra med? Ja jeg har en link som du finner her håper det hjelper deg litt, se under peltier isolering, bare isoler slangene dine også. Du kan sikkert poste noen resultater også... har tenkt å gjøre det samme, men jeg vil ha peltier også... så post ivei. Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 Quote: On 2002-03-05 12:29, blackice skrev:Ja jeg har en link som du finner her håper det hjelper deg litt, se under peltier isolering, bare isoler slangene dine også. Var bedre og enklere det der :smile: Lenke til kommentar
Dubsko Skrevet 5. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2002 Jeg tror uansett at jeg går for å lage en boks rundt, men jeg lurer bare på hvor jeg skal få tak i ei plate som er så tynn at den ikke hindrer pinne på cpu å komme i kontakt med hovedkortet? :smile: Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 JEg tror ikke du trenger plate under.. Men en boks rundt uten bunn. Bruk silikon i bunnen liksom.. Hør på en glassmester ellerno, tror de har plexi glass. Lenke til kommentar
Dubsko Skrevet 5. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2002 Jeg har silikon direkte på L1 og resten av de tingene som kortsluttes ved vann. Jeg tror jeg lager med en plate under også :smile: Takk for alle tips! :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå