AK47 Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Jeg har en SMC trådløs ruter som skal gi 54 Mbps. Problemet er at selv om senderen står bare snaue tre meter fra datamaskinen kan den veksle mellom kontakt og ikke-kontakt opptil seks ganger i løpet av et minutt. Selv er jeg glad i onlinespill, men har nærmest måtte gi opp denne lidenskapen etter at jeg skaffet meg SMC-ruteren. De nyeste driverne er lastet ned, men lite hjelper. Og tre meter skulle da ikke være noe problem. Jeg er drittlei av å se den røde skjermen nederst til høyre på skjermen. Ruteren er kjøpt hos Komplett. Er det akseptabelt at en ruter fungerer så lite tilfredstillende? Jeg betalte nærmere 3000 kroner for ruteren + 2 trådløse nettverkskort for et halvt år siden. Hvor mye kan vi egentlig akseptere av trådløs teknologi? Lenke til kommentar
joffe11 Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 mener jeg har sett flere tråder ang den ruteren. Søk på forumet Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 står den langt unna elektrisk utstyr? Lenke til kommentar
AK47 Skrevet 23. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2003 står den langt unna elektrisk utstyr? Det nærmeste elektriske er nesten PC'en, bortsett fra telefonen da, og den må jo også være plugget til telefonkontakten. Lenke til kommentar
AK47 Skrevet 23. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2003 (endret) mener jeg har sett flere tråder ang den ruteren. Søk på forumet yepp, jeg har søkt. Det var en som hadde det samme problemet som meg, uten å få svar. Det jeg vurderer er rett og slett å kreve pengene tilbake for en vare som langt fra holder mål. Endret 23. desember 2003 av AK47 Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 hmm, merkelig, men problemet får meg til å tro at det er brudd på den trådløse tilkoblingen noe som kan være forårsaket av elektrisk utsyr.. men du kan jo sende mail til SMC support? Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 (endret) Hviken SMC router er det du ha kjøpt? Kjører du Win XP som OS? Det er en del feller å gå i når det gjelder oppkobling av WLAN. Har vært en del plaget selv med nedkobling. Har delvis løst problemet. Det er en del "styr" angående kryptering, MAC adresser og IP-adresser. Generelt så skal SMC være et meget bra produkt, men det kan selvfølgelig oppstå teknisk problemer med de også. Endret 23. desember 2003 av John Kr Lenke til kommentar
AK47 Skrevet 23. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2003 hmm, merkelig, men problemet får meg til å tro at det er brudd på den trådløse tilkoblingen noe som kan være forårsaket av elektrisk utsyr.. men du kan jo sende mail til SMC support? Jeg bor i blokk og får inn flere signaler. Kan det ha noen påvirkning? Og telefonen min er også trådløs (og den kostet 199 kroner og fungerer ) Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Dersom du får inn flere signaler så må du låse de MAC adressene du får opp ute av ditt nett. Lenke til kommentar
AK47 Skrevet 23. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2003 Dersom du får inn flere signaler så må du låse de MAC adressene du får opp ute av ditt nett. Det har jeg gjort Lenke til kommentar
joffe11 Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Hvis du skrur av routeren din, kommer du da inn på f.eks naboens? Lenke til kommentar
Angelboy Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 for det første har du lov å kreve pengene igjen hvis produktet ikke lever opp til det som den skal. for det andre har det med at andre har tråløst utstyr i nærheten av deg veldig mye å si ... prøv noe så enkelt som å skifte til en kanal som ingen andre bruker (helst 13 , 6 eller 1) lykke til Lenke til kommentar
Lysnes Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 En kamerat av meg hadde samme problemet, med samme router tidligere. De viste seg at routeren virket inn på den trådløse ISDN basen han hadde i huset.. Har du trådløse telefoner i huset, kan det være verdt å prøve å slå av basen... ikke vet jeg, bare et tips Lenke til kommentar
Rim Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 Du kan ikke heve kjøpet etter 6 måneder btw. Om det da ikke har vært en kontunerlig dialog og kanskje bytte/reperasjoner inne i bildet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå