AfterGlow Skrevet 12. juli 2019 Del Skrevet 12. juli 2019 <br data-mce-bogus="1">Ny forskning: Hackere kan hente ut data gjennom tastaturets LED-lamper Lenke til kommentar
Suppen Skrevet 12. juli 2019 Del Skrevet 12. juli 2019 (endret) Ikke overraskende, men interessant å se hvor mange kreative metoder hackere kan komme opp med, og hvor potensielle sikkerhetsrisikoer kan dukke opp Endret 12. juli 2019 av Suppen 1 Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 12. juli 2019 Del Skrevet 12. juli 2019 Hvis man har tilgang til å installere skadevaren, har man vel strengt tatt tilgang til å kopiere ut hele disken i en fei, også ... Dette skal liksom brukes på fysisk avskjermede maskiner, så da slår dette meg som en litt tungvint metode.. 1 Lenke til kommentar
Ludvig Samuelsen Jordet Skrevet 12. juli 2019 Del Skrevet 12. juli 2019 Hvis man har tilgang til å installere skadevaren, har man vel strengt tatt tilgang til å kopiere ut hele disken i en fei, også ... Dette skal liksom brukes på fysisk avskjermede maskiner, så da slår dette meg som en litt tungvint metode.. Nja. Du kan ha hatt ett vindu med tilgang til disken. Om du bruker det for å installere skadevare i stedet for å lese disk kan du så hente ut dagsferske data i lang tid etterpå ved f.eks. denne metoden. 5 Lenke til kommentar
Spoki0 Skrevet 12. juli 2019 Del Skrevet 12. juli 2019 Tenk, med gaming tastatur med individuelt bakbelysning på tastene kan du jo "skrive" Base64 enkodet data ut ved å skru av og på lyset for de aktuelle tastene! Litt tungvint, men tipper det er betydelig mer effektivt enn dette her. Lenke til kommentar
Xantippe Skrevet 15. juli 2019 Del Skrevet 15. juli 2019 Hvor i alle dager la jeg elektrotapen??? 1 Lenke til kommentar
KjeRogJør Skrevet 11. februar 2020 Del Skrevet 11. februar 2020 Det sier seg vel selv da, at maskiner som er signalmessig isolert ellers, trenger et godt nettfilter også, egentlig et lavpassfilter ved maskinen. Maskinen må også bli visuelt (optisk) skjermet ved at tastaturindikatorer overføres til skjerm, og skjerm utstyres med maske slik som radarer hadde før dagslysskjermene kom. Da tror jeg dem vil slite med å bruke denne metoden(!) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå