FrenChie Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Heisann, I dag skulle jeg til å montere CPU,NB,GPU blokka. Men så fant jeg ikke ut hvordan jeg skulle feste NB blokken. Så jeg tok på orginal kjøleren til skjermkort, NB og CPU for å sjekke om jeg kunne få noe hjelp på nettet. Da skjedde det, det kom et lysglimt så plutselig begynte skjermkortet (Gainward ti4200) å brenne. Jeg fikk panikk og dro ut kabelen bak. Det lukta svidd i hele rommet. Når jeg så på skjermkortet var det en sånn liten del på størrelse av et riskorn nede på venstre hjørne som hadde brent opp.. Etter 10 min prøvde jeg å starte opp for å se om skjermkortet var fucka, men heldigvis funka det fortsatt.. Men det var JÆVLIG varmt. Tror ikke jeg skal sove med pcen på i natt nei.. Noen som har en anelse om hva som kan ha skjedd? Og jeg trenger litt hjelp med å feste NNB blokka... Noen som gidder å hjelpe? Ha en fortsatt god jul. Mvh Frenchie Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Tror nok det er en brent motstand/kondensator det er snakk om. Lenke til kommentar
Josten Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 (endret) Akkurat det samme skjedde med skjermkortet til en kompis (han hadde ikke tatt av kjøleren da). Akkurat samme kort også. Hans ble totalt hærpa. Men han fikk nytt fra komplett. Har lest om noen slike tilfeller på gainward-kort. Endret 26. desember 2003 av Josten Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 26. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2003 Akkurat det samme skjedde med skjermkortet til en kompis (han hadde ikke tatt av kjøleren da). Akkurat samme kort også. Hans ble totalt hærpa. Men han fikk nytt fra komplett. Har lest om noen slike tilfeller på gainward-kort. hmm, sender jeg i retur med orginal kjøleren så får jeg vel kanskje et nytt da? Mister man garantien når man tar av originalkjøleren? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 Du kan alltids prøve... Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 Hvis det er til komplett du sender så er du garantert 3 stk nye kort nesten.. jeg har vippa den røde knappen bak på min psu og herpa hele greia, men jeg fikk ny Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 26. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2003 (endret) Hvis det er til komplett du sender så er du garantert 3 stk nye kort nesten.. jeg har vippa den røde knappen bak på min psu og herpa hele greia, men jeg fikk ny Det er hos mamoz.no og de bruker 2 måneder ¨på å pakke og sende orderen. (Det var det iallefall sist ) Men det er litt rart, skjermkortet funker like fint som før.. Har ikke merket noen problemer. (artifacs etc ) Endret 26. desember 2003 av FrenChie Lenke til kommentar
OCSpro Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Kan vel trygt si at du var heldig Bare nyt det foreløpig. Kanskje sende en mail til komplett og spørre om nytt? vet ikke om de gir det et nytt når det fortsatt funker... Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 29. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2003 Ja, men når jeg tar på skjermkortet svir fingrene seg. Det er så sykt varmt.. Men uansett skal jeg kjøpe et eller annet ati kort. Lenke til kommentar
AutoExec Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 heh.. jeg fikk bytta en dvd-spiller hos komplett! riktignok var den faktisk herpa når jeg fikk den. kunne ikke spille dvd-er. men jeg hadde den i nesten et halvt år før jeg sendte den inn, og fikk ingen spørsmål! bare ny spiller i posten Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 1. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2004 heh.. jeg fikk bytta en dvd-spiller hos komplett! riktignok var den faktisk herpa når jeg fikk den. kunne ikke spille dvd-er. men jeg hadde den i nesten et halvt år før jeg sendte den inn, og fikk ingen spørsmål! bare ny spiller i posten Men hos meg er det mamoz.no og de har så sykt treig levering og bruker så lang tid på å svare på mails osv. Et annet problem er at jeg har mista de svarte klipsa til å feste original kjøleren. Så vet ikke om jeg får noe på garantien uten de. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå