Gå til innhold

Skjermkortet begynte å brenne :S

FrenChie

Anbefalte innlegg

Heisann,

I dag skulle jeg til å montere CPU,NB,GPU blokka. Men så fant jeg ikke ut hvordan jeg skulle feste NB blokken. Så jeg tok på orginal kjøleren til skjermkort, NB og CPU for å sjekke om jeg kunne få noe hjelp på nettet. Da skjedde det, det kom et lysglimt så plutselig begynte skjermkortet (Gainward ti4200) å brenne. Jeg fikk panikk og dro ut kabelen bak. Det lukta svidd i hele rommet.

Når jeg så på skjermkortet var det en sånn liten del på størrelse av et riskorn nede på venstre hjørne som hadde brent opp..

Etter 10 min prøvde jeg å starte opp for å se om skjermkortet var fucka, men heldigvis funka det fortsatt.. Men det var JÆVLIG varmt. Tror ikke jeg skal sove med pcen på i natt nei.. :p

Noen som har en anelse om hva som kan ha skjedd? Og jeg trenger litt hjelp med å feste NNB blokka... Noen som gidder å hjelpe?

Ha en fortsatt god jul.

Mvh Frenchie :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Akkurat det samme skjedde med skjermkortet til en kompis (han hadde ikke tatt av kjøleren da). Akkurat samme kort også. Hans ble totalt hærpa. Men han fikk nytt fra komplett. Har lest om noen slike tilfeller på gainward-kort.

Endret av Josten
Lenke til kommentar
Akkurat det samme skjedde med skjermkortet til en kompis (han hadde ikke tatt av kjøleren da). Akkurat samme kort også. Hans ble totalt hærpa. Men han fikk nytt fra komplett. Har lest om noen slike tilfeller på gainward-kort.

hmm, sender jeg i retur med orginal kjøleren så får jeg vel kanskje et nytt da? Mister man garantien når man tar av originalkjøleren?

Lenke til kommentar
Hvis det er til komplett du sender så er du garantert 3 stk nye kort nesten.. jeg har vippa den røde knappen bak på min psu og herpa hele greia, men jeg fikk ny :p

Det er hos mamoz.no og de bruker 2 måneder ¨på å pakke og sende orderen. (Det var det iallefall sist :p )

Men det er litt rart, skjermkortet funker like fint som før.. Har ikke merket noen problemer. (artifacs etc )

Endret av FrenChie
Lenke til kommentar
heh.. jeg fikk bytta en dvd-spiller hos komplett! riktignok var den faktisk herpa når jeg fikk den. kunne ikke spille dvd-er. men jeg hadde den i nesten et halvt år før jeg sendte den inn, og fikk ingen spørsmål! bare ny spiller i posten :)

Men hos meg er det mamoz.no og de har så sykt treig levering og bruker så lang tid på å svare på mails osv.

Et annet problem er at jeg har mista de svarte klipsa til å feste original kjøleren. Så vet ikke om jeg får noe på garantien uten de.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...