Nervevrak Skrevet 13. juli 2019 Del Skrevet 13. juli 2019 I USA hadde noen av tilbyderne en levetid på ca 28 dager. VOI forventet å få ut opp til 3mnd på hver her i Oslo, før de hadde fått erfaring. (Hva er ståe nå?) Innkjøpspris i slike kvanta skulle vel tilsi rundt 1000kr? Ikke vanskelig å forstå at dette er en ganske lukrativ geskjeft. Og ved å bruke litt av fortjenesten til å lobbyere så ser vi nok disse i bybildet i uoverskuelig fremtid dessverre. Jeg syntes disse illustrerer en sykdom i samfunnet som så mye annet. Hvilken fordeler bringer de samfunnet annet en den kapitalistiske delen til eierne? Lenke til kommentar
fivebigcities Skrevet 13. juli 2019 Del Skrevet 13. juli 2019 Hvilken fordeler bringer de samfunnet annet en den kapitalistiske delen til eierne? Noe sier meg at du antagelig ikke synes at glede og fornøyelse er fordeler gode nok. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 13. juli 2019 Del Skrevet 13. juli 2019 Jeg syntes disse illustrerer en sykdom i samfunnet som så mye annet. Hvilken fordeler bringer de samfunnet annet en den kapitalistiske delen til eierne? Username checks out? Synes du har et forferdelig negativt syn på dette. Hvorfor da? Lenke til kommentar
Pizza er godt Skrevet 15. juli 2019 Del Skrevet 15. juli 2019 Skjønner ikke at dere sipper så jævlig over noen sparkesykler. Det er gøy å kjøre de? Noe sier meg dere er noen veldig kjedelige folk. Lenke til kommentar
DenStoreBjørnen Skrevet 16. juli 2019 Del Skrevet 16. juli 2019 Ser ikke problemet. La folk tjene/tape penger på den måten de selv vil. Nå er ikke jeg en Osloborger men vil heller se sparkesykkel i stedet for de alskens bilene rundtomkring da jeg først er innom. Lenke til kommentar
Nervevrak Skrevet 18. juli 2019 Del Skrevet 18. juli 2019 Noe sier meg at du antagelig ikke synes at glede og fornøyelse er fordeler gode nok. Ut i fra all negativiteten som har kommet frem heller jeg mot å tro at det er flere som syntes disse er mer til ulempe en det er folk som syntes disse er en glede og fornøyelse. Og hvorfor skulle disse til leie gi noe mer glede og fornøyelse når de kan forlates midt på fortauet, eller en samme sparkesykkel privat eid? Username checks out? Synes du har et forferdelig negativt syn på dette. Hvorfor da? Fordi dette er inn i den styggere delen av bruk og kast samfunnet. F.eks. bysykkelen og annet kollektiv transport/utleie marked befinner seg mer i den kontrolerte delen. Ingen andre "flyter" utover i bybildet og hvor leier kan gi nesten helt fxxx i produktet de leier. Som beboer rett ved Sofienbergparken er jeg sterkt påvirket av hvordan dette markedet er. I tillegg kan jeg nesten aldri gå med barnevogn mer en 500m uten å måtte trille forbi ut i veien, eller flytte en slik som ligger midt i fortauet. Ønsker disse sparkesykklene velkommen, for ser hvordan disse kan være en del av byens mobilitet. Men burde vært mer organisert f.eks. at de måtte returneres til bestemte ladepunkter/parkeringer ala bysykkelen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå