Icenor Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 (endret) Vet ikke helt hvor jeg skal poste dette for det er vel mer et software problem, men det hele startet med RAM så det får vel bli her da. Jeg hjalp en venn å innstallere nytt SDRAM på en litt gammel pc. (kjøpt 1999) Pc'en var litt full av gammle ubrukte spill og filer og hadde noen windows feil og DLL feiler. Han har aldri brukt Recovery på PC'en før. Så jeg overtalte han til å slette alt på pc'en nå som han skal skaffe seg nytt RAM, Grafikk kort, Prossessor og Oprativ System. Etter og ha utført Recovery på begge hard diskene hans begynte problemet. Første gang jeg skrudde på PC'en hans etter recovery prossesen begynte den å laste Windows ME som normalt men ca. 10 sekunder ute i prossesen ble skjermen bare svart og så skrudde data'en seg av. Jeg skrudde pc'en på igjen og denne gangen fikk jeg valget om å starte i Sikkerhets Modus. Jeg valgte å starte den i Normal Modus og etter at den hadde jobbet litt sto det: c:\windows\command\bdf\keyb.com no,,keyb.sys Tastatur filen mangler eller er skadet c:\ c:\ c:\ Etter ca. 10 sekunder slo pc'en seg av. Startet pc'en på nytt, windows lastet, pc'en slo seg av etter ca. 10 sekunder. Startet pc'en enda en gang på nytt, fikk valget om å starte i Sikkerhets modus. Og denne gangen startet jeg i sikkerhets modus, og det gikk fint. Etter å ha prøvd å restare data'en men fikk bare samme resultat som før ringte vi Bjarne på Support Linja Etter en time med mislykkete forsøk sende Bjarne meg en link på e-mail som var til en oppdatert driver til tastaturet. Jeg gikk hjem og lastet ned driveren som var på 5.2MB alså for stor for en diskett så jeg brente den på CD, men det viste seg at CD-Rom'en ikke funker i Sikkerhets Modus, noe som er vel ganske opplagt siden Sikkerhets Modus er med minst mulige drivere som mulig. Vi greier ikke å få installert internett på min venn sin PC heller siden Telenor ADSL krever CD-Rom for å installere ADSL'en. Derfor er vel det eneste mulige løsningen å ha filen på 2-3 disketter, men er det mulig å dele opp en installerings fil på flere enn 1 diskett? Grunnen til at jeg valgte å skrive hele historien om dette er hvis noen vet hva som er galt og vet om en løsning. Det finnes ingen diskett som fulgte med PC'en som har driveren til tastaturet. Nå som jeg skriver dette kom jeg til å tenke på strømmen. Kan det hende at det er for lite strøm i pc'en nå som han har oppgradert fra 256 SDRAM (128x2) til 1024 SDRAM (512x2)? All hjelp er høyst velkommen PS: RAM'et er det eneste som hittil er satt inn God Jul alle sammen Endret 23. desember 2003 av Icenor Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 stapp inn Windows cd og boot fra den, også installerer du windows på nytt og formaterer alt! Lenke til kommentar
Icenor Skrevet 23. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2003 (endret) har bare recovery cd'en desverre pakke pc dette her Endret 23. desember 2003 av Icenor Lenke til kommentar
jan.ata Skrevet 24. desember 2003 Del Skrevet 24. desember 2003 hallo! om du skal kjøre recovery så må hardware være det samme som var på maskinen da recovery cden eller disketten ble lagd!! vis ikke vil det ikke funke. om du har skiftet ut maskinvare f.eks hovedkort prossesor eller skjermort vil ikke recoveryn fungere lenger da må du installere operativsystemet på nytt fra en cd Lenke til kommentar
Icenor Skrevet 25. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2003 Jeg har også pakke pc hvor jeg oppgraderte mitt 256SDRAM til 768 og jeg har brukt recovery cd'en min etter jeg hadde oppgradert uten problemer Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 Installere mer RAM har selvsagt ingenting å si for recovery. Nytt skjermkort, HK etc betyr nye drivere, og da blir det mer problematisk. Har ingen god ide om hva som har skjedd, det høres ut som recovery operasjonen har gått skeis. Kan bli vanskelig å sjekke uten en orginal Windows CD. Lenke til kommentar
Icenor Skrevet 9. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2004 Løsning: RAM brikkene som ble kjøpt var mer en det gamle hovedkortet kunne kjøre. Derfor ville ikke windows starte etter recovery. Skiftet tilbake til de game brikkene og da funket det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå