Martin Braathen Røise Skrevet 10. juli 2019 Del Skrevet 10. juli 2019 <br data-mce-bogus="1">Har du trådløst tastatur eller mus fra Logitech? Da bør du nappe ut denne med en gang 1 Lenke til kommentar
Tommy Lind Skrevet 10. juli 2019 Del Skrevet 10. juli 2019 hack meg vær så snill... svindel meg med denne metoden ,da kan jeg saksøke logitech for millioner av dollar. 2 Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 10. juli 2019 Del Skrevet 10. juli 2019 Kan dette være grunn til å heve nylig kjøp av datamus/tastatur hvis det ikke blir fikset kjapt? 1 Lenke til kommentar
GitKenneth Skrevet 10. juli 2019 Del Skrevet 10. juli 2019 hack meg vær så snill... svindel meg med denne metoden ,da kan jeg saksøke logitech for millioner av dollar. Når sårbarheten er kjent, så tror jeg ikke veien i retten blir like lett. Uansett, lykke til! 1 Lenke til kommentar
Severin Suveren Skrevet 10. juli 2019 Del Skrevet 10. juli 2019 hack meg vær så snill... svindel meg med denne metoden ,da kan jeg saksøke logitech for millioner av dollar. Har du lest EULA du godkjente før du startet å bruke produktet? 4 Lenke til kommentar
linux-fan Skrevet 10. juli 2019 Del Skrevet 10. juli 2019 Alltid foretrukket kablet tastatur mht. sikkerhet, generelt sett. Trådløs mus er vel litt vanskeligere å utnytte på annen måte enn å ødelegge. 4 Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 10. juli 2019 Del Skrevet 10. juli 2019 hack meg vær så snill... svindel meg med denne metoden ,da kan jeg saksøke logitech for millioner av dollar. Du er neppe interessant nok for at noen skal gidde. De færreste av oss er. 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 10. juli 2019 Populært innlegg Del Skrevet 10. juli 2019 (endret) Har nettopp en slik. Bekymret? Nei, fordi rekkevidden er ræva. Endret 10. juli 2019 av Slettet-t8fn5F 10 Lenke til kommentar
Sandormen Skrevet 10. juli 2019 Del Skrevet 10. juli 2019 Har nettopp en slik. Bekymret? Nei, fordi rekkevidden er ræva. Hahaha. Godt poeng. 2 Lenke til kommentar
XIFXEGLO Skrevet 10. juli 2019 Del Skrevet 10. juli 2019 Nja, de seriøse rigger seg til i en bil utenfor hos Erna med antenne og forsterker, så da snapper man nok opp det man vil. Så jeg håper at Erna og resten av gjengen ikke bruker trådløst tastatur. 1 Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 10. juli 2019 Del Skrevet 10. juli 2019 Kan dette være grunn til å heve nylig kjøp av datamus/tastatur hvis det ikke blir fikset kjapt? Ja. Det er også nok en grunn til å holde seg unna Logitech. Hvis ens kablede tastatur er PS/2 er man like langt forresten. Lenke til kommentar
digimator Skrevet 10. juli 2019 Del Skrevet 10. juli 2019 Nja, de seriøse rigger seg til i en bil utenfor hos Erna med antenne og forsterker, så da snapper man nok opp det man vil. Så jeg håper at Erna og resten av gjengen ikke bruker trådløst tastatur. Eg vil anta at kontorene også er skjerma mot den typen avlytting. 2 Lenke til kommentar
morten7 Skrevet 10. juli 2019 Del Skrevet 10. juli 2019 Har dette egentlig så mye å si? Er her snakk om å sniffe opp koblingen, noe som skjer én gang i løpet av 2-3år. Holder å passe på å skjerme PCen akkurat når dette skjer, eller passe på at det ikke står noen mistenkelige folk/biler utenfor.. Folk diskuterer dette som om alle kan kjøre forbi og avlytte alt fra Logitech og sende data i retur, noe som ikke er tilfelle. 2 Lenke til kommentar
Gravitass Skrevet 10. juli 2019 Del Skrevet 10. juli 2019 Da spørst det om dette kan fikses med en enkel oppdatering av driver eller om vi er nødt til å skaffe en ny dongel. Noen som vet? 2 Lenke til kommentar
Terje Henriksen Skrevet 11. juli 2019 Del Skrevet 11. juli 2019 hack meg vær så snill... svindel meg med denne metoden ,da kan jeg saksøke logitech for millioner av dollar. Si noe stygt om psykologer eller psykologiprofessorer, så kommer de kanskje og "hack'er" deg eller "whack'er" deg, uten at du noengang møter dem. Lenke til kommentar
chrisbt Skrevet 11. juli 2019 Del Skrevet 11. juli 2019 Alltid foretrukket kablet tastatur mht. sikkerhet, generelt sett. Trådløs mus er vel litt vanskeligere å utnytte på annen måte enn å ødelegge. Det tenkte logitech også, men mottakeren støtter begge deler selv om den evt kom med en mus (mulig de ikke leverer unifiyng mottakere med mus da). Problemet fra 2016 var i hvertfall at de ikke hadde brukt kryptering nettopp på mus, siden de også ikke anså det som et sikkerhetsproblem at man kunne lese av eller sende musedata, da dette også krever tilgang til skjermbilde for å kunne utnytte. Men mottakeren brydde seg visst ikke med å avvise tastaturdata i den ukrypterte datastrømmen fra musa... 6 Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 11. juli 2019 Del Skrevet 11. juli 2019 Logitech trådløst her på både tastatur og mus - anbefales Lenke til kommentar
Hotwire720 Skrevet 11. juli 2019 Del Skrevet 11. juli 2019 "Alle de påvirkede USB-donglene har en oransje stjerne printet på siden." Så vi som har den nye mindre unifying dongelen der stjernen er svart på orange bunn trenger ikke å bry oss siden det bare var de med orange stjerne som var påvirket? Lenke til kommentar
G Skrevet 11. juli 2019 Del Skrevet 11. juli 2019 Eg vil anta at kontorene også er skjerma mot den typen avlytting. Tror du de har bevilget penger til slikt i Norge? Lenke til kommentar
G Skrevet 11. juli 2019 Del Skrevet 11. juli 2019 Da spørst det om dette kan fikses med en enkel oppdatering av driver eller om vi er nødt til å skaffe en ny dongel. Noen som vet? Vet ikke, men USB er jo full av sikkerhetshull i seg selv så.. Mulig du må firmwareoppgradere enheten, dersom det lar seg gjøre. Koster sikkert ikke mange kronene den der. Så kanskje Logitech kan levere ut nye og sikre USB-sendere/-mottakere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå