Mastiff Skrevet 10. juli 2019 Del Skrevet 10. juli 2019 Jeg holder på med et prosjekt der det blant annet handler om exit multiple. Jeg vet sånn omtrent hva det er (det punktet man trekker seg på), men er det noen som kjenner til om det fins et godt norsk uttrykk for det? Det skal helst stå på norsk. Lenke til kommentar
1J7HHBGW Skrevet 10. juli 2019 Del Skrevet 10. juli 2019 (endret) ... Endret 10. juli 2019 av 1J7HHBGW Lenke til kommentar
Mastiff Skrevet 10. juli 2019 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2019 Det du skrev først kom i mailen med varsel om innlegget. Slettet du det fordi du mente at det ikke stemte likevel, eller har det en annen grunn? Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 10. juli 2019 Del Skrevet 10. juli 2019 bruk "hermetegn" eller egen oversettelse som forklares ved første bruk Lenke til kommentar
Mastiff Skrevet 10. juli 2019 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2019 Takk, det ville være en mulighet. Men det er ikke plass til å lage en forklaring (det går på tid). Men kanskje det beste er å bruke det engelske uttrykket og kjøre det i kursiv som fremmedspråk? Lenke til kommentar
1J7HHBGW Skrevet 11. juli 2019 Del Skrevet 11. juli 2019 Det du skrev først kom i mailen med varsel om innlegget. Slettet du det fordi du mente at det ikke stemte likevel, eller har det en annen grunn? Hei, min kunnskap om finans er begrenset, så jeg bare googlet noe. Misforstod en tekst, så forslaget dreide seg om Enterprise Value og ikke Exit Value. Jeg oppdaget det såpass raskt at jeg slettet teksten fremfor å la det stå med kommentar om feil. 1 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 11. juli 2019 Del Skrevet 11. juli 2019 Takk, det ville være en mulighet. Men det er ikke plass til å lage en forklaring (det går på tid). Men kanskje det beste er å bruke det engelske uttrykket og kjøre det i kursiv som fremmedspråk? Jeg tror det vil forstås av flere, og være raskere, enn å bruke ett norsk uttrykk. 1 Lenke til kommentar
Mastiff Skrevet 11. juli 2019 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2019 1J7HHBGW, greit. Jeg hadde jo prøvd å google først, men kom ingen vei. Skatteflyktning, det ble det jeg valgte til slutt, takk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå