Gå til innhold

Beste måte å bruke stue-PC med TV? Fjernkontroll som funker til Win/Linux?

Anbefalte innlegg

Det fleste TVer har jo apps for Netflix, YouTube osv, men hvis jeg skal kjøpe meg en så tror jeg at jeg vil best like å ha en mini-PC i tillegg. Da får jeg ting slik jeg liker det. F.eks. adblock på YT, "ordentlig" webgrensesnitt, enklere å spille av musikkfiler eller streame fra Bandcamp osv osv.

Egentlig helt trivielt siden PCen lett sender bildesignal til TVen, men er det noen TVer som er merkbart bedre enn andre til slik bruk?

Og det er litt krøkkete med mus/keyboard på stuebordet. Er det noen TVer med pek&klikk-fjernkontroll som kan sende signal videre til PCen? Eventuelt andre smarte fjernkontroll-løsninger? Det er jo endel stue-keyboard på markedet, noen i gaming pad-form til og med, det er i alle fall enkleste løsning. Andre idéer? Innspill mottas med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker Logitech K400 selv. Fornøyd med det, da det er presist og muspad på tastaturet.

Vurderte den enda mindre, men trodde jeg kom til å skrive mer. Ser i ettertid at det blir null skriving annet enn en url i ny og ne, pcen brukes til musikk, film, bilder. 

Lenke til kommentar

Hva med en Mi Box S? Koster ikke mange hundrelappene. Med root får du nok adblock på youtube og slikt, og fjernkontrollen er helt fantastisk å navigere med.

Bruker VLC til å streame 4K H265 HDR filer fra NAS uten problemer.

Kan plugge i mus/tastatur eller bruke bluetooth om du vil surfe på normalt vis i f.eks chrome.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...