sedsberg Skrevet 11. juli 2019 Del Skrevet 11. juli 2019 (endret) Hver sikring har to sider. Ene siden (matesiden) går fra en "buss" som kan levere veldig høy strøm. Den andre siden (last-siden) går til utstyret som skal sikres. Lys, setevarmere, ECU osv. Denne "bussen" er også som regel sikret av en større hovedsikring. Når du bruker disse splitterne så kobler du deg i praksis rett på en hovedsikring. Det blir i praksis det samme som å koble seg inn på en ledning med "strømtyv" eller å klippe og lodde på ekstra ledning men mye enklere. Hvis du skal koble til noe med større belastning bør man heller koble seg rett på batteri. Jeg pleier å sette en grense på ca. 10A. Endret 11. juli 2019 av sedsberg Lenke til kommentar
Sarasin Skrevet 11. juli 2019 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2019 Hvis jeg bruker en ledig socket, kan jeg sette en 10A inn i den øverste på forgreningen, og alt er greit, tror du? Da får jeg nemlig 10A frem til kjøleboksen, som er det den andre 12v går på Kjekt dersom jeg trenger å bruke nødpumpa til dekkene Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. juli 2019 Del Skrevet 11. juli 2019 Det burde gå ja. Husk å ikke bruke for tynn kabel. Lenke til kommentar
Sarasin Skrevet 11. juli 2019 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2019 (endret) Hvis du ser på disse ledningene fra Biltema, hvilken tykkelse anbefaler du? Det er forskjellig tykkelser nedover siden Endret 11. juli 2019 av Sarasin Lenke til kommentar
fleksnes radio amatør Skrevet 11. juli 2019 Del Skrevet 11. juli 2019 Hvis du ser på disse ledningene fra Biltema, hvilken tykkelse anbefaler du? Det er forskjellig tykkelser nedover siden 0,75m2 25m som ligger under bilsterio gjennomsiktig er greie nokk til mobicool kjøleboks den trekker 4amp 12v 1 Lenke til kommentar
Sarasin Skrevet 11. juli 2019 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2019 0,75m2 25m som ligger under bilsterio gjennomsiktig er greie nokk til mobicool kjøleboks den trekker 4amp 12v Så denne holder, med andre ord? KABEL, TWIN 0,75 MM² 10 M Eller vil jeg oppnå noe ved å ha den som er litt tykkere? Mindre varme? Lenke til kommentar
fleksnes radio amatør Skrevet 11. juli 2019 Del Skrevet 11. juli 2019 (endret) trenger en strøm førende kable så , må en gå opp til 4.0mm2¤ eller en dobbel kable av 0.75mm sterio kable til bil er enda tykkere men tall og nummer vet jeg ikke Hvis du skal ha til sterio forsterker i en ford fiesta 1990 så ville jeg kjøpt en eldre blaupunkt 40w sterio forsterker og noen mindre mellomtoner som bass element 6" eller 8" Blaupunkt EMA 255 2-Channel Amplifier 330w eller 80 w på den eldre under Endret 11. juli 2019 av fleksnes radio amatør Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. juli 2019 Del Skrevet 11. juli 2019 Så denne holder, med andre ord?KABEL, TWIN 0,75 MM² 10 M Eller vil jeg oppnå noe ved å ha den som er litt tykkere? Mindre varme? Det er ikke noe vits å være kjip. Gå for minimum 4mm2. Ved så lav spenning som 12V så vil du ha så lite spenningsfall som mulig. Lenke til kommentar
Sarasin Skrevet 11. juli 2019 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2019 Var på Biltema i stad, så ringte en elektromekaniker by accident meg Han mente 2,5mm2 burde holde, så det var det jeg gikk for. Nå har jeg testet med forgreneren, den fungerte bare den ene veien med en 10A sikring i den øverste slotten. Koblet den på kurs 8, dvs parkeringssensor som jeg ikke har. De andre slottene var ikke koblet til strøm Så nå har jeg tredd ledningen, jeg må bare demontere halve bagasjerommet for å få den over på andre siden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå