Camlon Skrevet 10. juli 2019 Del Skrevet 10. juli 2019 (endret) Individer som Paul Joseph Watson og Milo Yiannopoulos ble i mai klassifisert som farlige av Facebook. De har derfor blitt kastet ut av Facebook for livsstid, og det er ikke lov å linke til deres innhold uten å fordømme det. Facebook har nå tatt et steg videre. Det er nå lov å oppfordre til vold så lenge det er mot individer som Facebook har klassifisert som farlige. Personlig føler jeg at dette er et farlig trend, og det som skremmer meg mest er at lederene i Facebook forstår ikke at dette er langt over grensen. Så hva synes dere om dette? Gjorde Facebook et riktig valg? Bør andre sosiale medier følge i Facebook sine fotspor? https://www.facebook.com/communitystandards/credible_violence/ Endret 10. juli 2019 av Camlon Lenke til kommentar
BVB09 Skrevet 10. juli 2019 Del Skrevet 10. juli 2019 Det er jo ikke mulig å svare noe annet enn nei på spm 2. 1 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 10. juli 2019 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2019 Det er jo ikke mulig å svare noe annet enn nei på spm 2. Vi får se, kanskje noen brukere er enig med Facebook. 1 Lenke til kommentar
Kirikovski Skrevet 10. juli 2019 Del Skrevet 10. juli 2019 "Du kan ikke oppfordre til brutal vold mot personer på vår platform med mindre det er mot akkurat disse personene eller personer som er beskyldt for voldelige eller seksuelle lovbrudd via media" Hva i alle dager slags unntak er det de kommer med? Er det noen forhistorie her jeg ikke har fått med meg? 4 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 10. juli 2019 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2019 "Du kan ikke oppfordre til brutal vold mot personer på vår platform med mindre det er mot akkurat disse personene eller personer som er beskyldt for voldelige eller seksuelle lovbrudd via media" Hva i alle dager slags unntak er det de kommer med? Er det noen forhistorie her jeg ikke har fått med meg? Individene ble klassifisert som farlige, de ble ikke kastet ut av FB fordi de oppfordret til vold eller fordi de brøt retningslinjene. Det de mener med farlige er at retorikken deres kan føre til at andre utfører vold. FB sier nå at det er ikke mot deres retningslinjer å oppfordre til vold mot slike individer. Det blir litt som å si at det ikke er ulovlig å banke opp folk som tidligere har utført vold. Slik fungerer heldigvis ikke norsk lov. 2 Lenke til kommentar
Kirikovski Skrevet 10. juli 2019 Del Skrevet 10. juli 2019 Individene ble klassifisert som farlige, de ble ikke kastet ut av FB fordi de oppfordret til vold eller fordi de brøt retningslinjene. Det de mener med farlige er at retorikken deres kan føre til at andre utfører vold. FB sier nå at det er ikke mot deres retningslinjer å oppfordre til vold mot slike individer. Det blir litt som å si at det ikke er ulovlig å banke opp folk som tidligere har utført vold. Slik fungerer heldigvis ikke norsk lov. Ser nå at det ikke bare er lov til å oppfordre til brutal vold men også lovt med dødstrusler noe som jo ikke gir noen mening siden uansett hvem det er mot så er dødstrusler fortsatt ulovlig i USA, UK og i norge så jeg skjønner ikke hva facebook holder på med. 2 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 10. juli 2019 Del Skrevet 10. juli 2019 (endret) Det er jo ikke mulig å svare noe annet enn nei på spm 2.Joda, jeg valgte "Ja", det gikk helt greit. Dog syns jeg det var interessant hva som anses som farlige personer-organisasjoner https://www.facebook.com/communitystandards/dangerous_individuals_organizations Sitter nå og venter på at denne karen blir perma-banned Samt denne dama her: Endret 10. juli 2019 av Skatteflyktning 1 Lenke til kommentar
amor patriae Skrevet 10. juli 2019 Del Skrevet 10. juli 2019 Globalistene går hardt til verks her ja. Glad jeg ikke er medlem i disse sosiale mediene. Snart doxxer dem nok alle meningsmotstanderne sine så folk kan gå løs på dem. Heia globalistene... Wrong think skal straffes med døden, ifølge FB 3 Lenke til kommentar
Ingeniør Skrevet 10. juli 2019 Del Skrevet 10. juli 2019 Det egentlige spørsmålet er om det er ønskelig å tillate vold mot personer man er uenig med, alternativt personer med et politisk ukorrekte meninger. Evt også om man skal tillate vold I tilfeller der man ikke er I stand til å faktisk reflektere over andres og egne meninger. Lenke til kommentar
BVB09 Skrevet 10. juli 2019 Del Skrevet 10. juli 2019 Joda, jeg valgte "Ja", det gikk helt greit. Dog syns jeg det var interessant hva som anses som farlige personer-organisasjonerhttps://www.facebook.com/communitystandards/dangerous_individuals_organizations Sitter nå og venter på at denne karen blir perma-banned Samt denne dama her: Da virker det ikke som at du svarte seriøst. Dette er noe 99,9 % bør svare nei på. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 10. juli 2019 Del Skrevet 10. juli 2019 (endret) Det egentlige spørsmålet er om det er ønskelig å tillate vold mot personer man er uenig med, alternativt personer med et politisk ukorrekte meninger. Evt også om man skal tillate vold I tilfeller der man ikke er I stand til å faktisk reflektere over andres og egne meninger. De sier jo at hvis du har en god nok grunn i deres øyne så er det helt OK. Slippery slope, lets see where this leads! Kan hende de bare vil at folk skal bytte plattform snart, at FB har utspilt sin rolle og at de har en annen greie klar? Eierne som skype kjøpte MSN opp for å bare legge ned MSN så folk ble tvunget til å bruke skype, så why not? Begynner jo å bli hamskifte-tid? Endret 10. juli 2019 av BuffyAnneSummers Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 10. juli 2019 Del Skrevet 10. juli 2019 (endret) Øh, Microsoft kjøpte Skype i 2011. Så gikk det to år og de besluttet å legge ned messenger. Endret 10. juli 2019 av Snikpellik 1 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 10. juli 2019 Del Skrevet 10. juli 2019 (endret) De gjorde det? Jeg hørte at msn og skype var eid av forskjellige selskap. But thats besides the point, at det alltid vil være en ny tjeneste som skal selges til folket. Før hadde vi myspace, før det sikkert noe enda eldre, it's the circle of life (and money!) Endret 10. juli 2019 av BuffyAnneSummers Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 10. juli 2019 Del Skrevet 10. juli 2019 (endret) Ja, de kjøpte Skype i 2011 om jeg husker riktig. Microsoft la ned utdaterte Windows Live Messenger ikke så lenge etterpå. Instagram er vel det som herjer mest i den vestlige verden nå vil jeg tro, men Facebook eier som kjent Instagram. Endret 10. juli 2019 av Snikpellik Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 10. juli 2019 Del Skrevet 10. juli 2019 (endret) Å oppfordre til vold mot noen som helst bør ikke tillates samme hvilken plattform man bruker. Om man gjør det i gata eller på internett er likegyldig. At disse to individene er klassifisert som "farlige" viser jo egentlig bare hvor langt tankepolitiet er villige til å gå i sin søken etter total meningsdominans. Endret 10. juli 2019 av Tåkefyrste 3 Lenke til kommentar
fivebigcities Skrevet 10. juli 2019 Del Skrevet 10. juli 2019 Dette er vel bare en manifestasjon av "det gode hatet", er det ikke? At det er greit å hate andre, så lenge du hater de samme som den andre gjør? Det er alle de andres hat som er problemet! 6 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 10. juli 2019 Del Skrevet 10. juli 2019 Da virker det ikke som at du svarte seriøst. Dette er noe 99,9 % bør svare nei på.I am the 0.1% 3 Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 10. juli 2019 Del Skrevet 10. juli 2019 Dette var vel drøyt og reglene ser ut til å ha blitt moderert nå. Men terroristganisasjonen Antifa fortsatt tillatt på Facebook. 3 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 10. juli 2019 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2019 Dette var vel drøyt og reglene ser ut til å ha blitt moderert nå. Men terroristganisasjonen Antifa fortsatt tillatt på Facebook. Det ble reversert akkurat nå. Ikke rart, med tanke på at mange på venstresiden forsto at dette var galt. Men at forandringen engang gikk igjennom sier litt om hva slags folk som styrer Facebook. Og Facebook har mange skjulte regler, jeg tipper at reglen fortsatt gjelder i praksis. 4 Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 10. juli 2019 Del Skrevet 10. juli 2019 (endret) Det ble reversert akkurat nå. Ikke rart, med tanke på at mange på venstresiden forsto at dette var galt. Men at forandringen engang gikk igjennom sier litt om hva slags folk som styrer Facebook. Det er liten tvil om at ledelsen i sosiale medier lever i et ekkokammer. Under en høring i Kongressen skrøt Zuckerberg om hvor mye de nå jobbet for å få sensurert terrorister. Hun fikk da raskt motsvaret at "Diamond and Silk", som de akkurat hadde sensurert, ikke var terrorister. Han så ganske så forvirret ut av at ikke alle var inneforstått med at alle konservative personer var terrorister. Endret 10. juli 2019 av robertaas 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå