Bengt Who Skrevet 12. juli 2019 Del Skrevet 12. juli 2019 Bra de begynner å oppdage galskapen med høyere risiko (sterkere motor) og veldig veldig veldig dyre delepriser. Du tar fullstendig feil. En delepris er aldri dyr. Den kan være høy eller lav for eksempel men aldri dyr. Lenke til kommentar
Bengt Who Skrevet 12. juli 2019 Del Skrevet 12. juli 2019 Tok for artighets skyld å sjekket opp med gsbildeler (offisiell forhandler for originale BMW-deler) og la inn en 201 Total sum: kr. 9.928,- (evt. kr. 14.576,-) inkl. mva. Hvordan dette kan koste kr. 40.072,- (kr. 35.424,-) å lakkere og montere er for meg helt ubegripelig. Jeg forstår at Protector tar utgangspunkt i "listepris" som de selv nevner, men da burde de gå en runde med listene sine. Det er jo velkjent at det er egne prislister for jobber betalt av forsikringsselskap. Flere verksteder sier jo til privatkunder at de må gå andre steder fordi de kun utfører forsikringsjobber til veldig høy pris. Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 13. juli 2019 Del Skrevet 13. juli 2019 Håper Tesla tilbyr forsikring av egne biler. Lenke til kommentar
9KEKTXXZ Skrevet 13. juli 2019 Del Skrevet 13. juli 2019 Hva har dette med forsikringspremiene på elbil (og biler som BMW X5) å gjøre? Jeg kunne tenkt meg å sett statistikk fra forsikringsselskapene og gjerne noen grunnlag for disse påstandene. Jeg klarer ikke helt å vri hodet rundt et sidespeil til kr. 50.000,-. Tok for artighets skyld å sjekket opp med gsbildeler (offisiell forhandler for originale BMW-deler) og la inn en 2018 BMW X5. Her finner jeg et mylder av forskjellige speil, men komplett sidespeil for shadowline + oppvarming i speilet (på venstre side, priser er inkl. mva.): 1. Ytterspeil u/glass oppvarmet høyre - Kr. 5.531,- (en annen variant koster også kr. 10.179,-) 2. Speil deksel grunnet venstre - Kr. 910,- (denne må jo lakkeres så det kommer i tillegg) 3. Låsering lyspæresvartvenstre - Kr. 679,- 4. Speildeksel nedredel venstre - Kr. 390,- 5. Blinklys i speil venstre - Kr. 531,- 6. Speiljusterings motor v.s - Kr. 1351,- 7. Deksel venstre - Kr. 505,- 8. Skrue - Kr. 31,- Total sum: kr. 9.928,- (evt. kr. 14.576,-) inkl. mva. Hvordan dette kan koste kr. 40.072,- (kr. 35.424,-) å lakkere og montere er for meg helt ubegripelig. Jeg forstår at Protector tar utgangspunkt i "listepris" som de selv nevner, men da burde de gå en runde med listene sine. 50.000 er kanskje drøyt , men som en forsikringsjobb pluss ett par dyre deler til , så begynner det å bli dyrt Du kan legge på surround kamera (4000-5000) og eventuelt og ett av de dyre "spesial" speilglassene (usikker på om speilglass er med noen av delene du har listet opp) så har du deler totalt for 20.000-25.000 worst case scenario , pluss en dag på verksted for demontering og montering, kanskje også noe recoding , og lakkeringsjobb som er pr cm2, så begynner man å nærme seg 40.000..... hvis man kan få bestilt speilet som en mer komplett pakke så vil det nok bli billigere, men som en forsikringskade så blir det nok en laaang deleliste. Men I forhold til å ta grill og støtfanger på en X5 med alt utstyr er det rent "billig"..... Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 14. juli 2019 Del Skrevet 14. juli 2019 Morsomt å studere de som kommenterer, bare for å fortelle at de ikke liker elbiler... Må være et bittert liv å skulle leve slik. Man føler misunnelsen skinne gjennom, men at de fortsatt er i trassalderen Det er nesten som å lese kommentarene i VG etter artikler om klima. Der er treåringene og hamrer nevene i bakken, mens de skriker at CO2 ikke er en klimagass... Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 14. juli 2019 Del Skrevet 14. juli 2019 Morsomt å studere de som kommenterer, bare for å fortelle at de ikke liker elbiler... Må være et bittert liv å skulle leve slik. Man føler misunnelsen skinne gjennom, men at de fortsatt er i trassalderen Det er nesten som å lese kommentarene i VG etter artikler om klima. Der er treåringene og hamrer nevene i bakken, mens de skriker at CO2 ikke er en klimagass... Les kommentarfeltet på itavisen under hver tesla sak. Skulle tro alle var 9år gamle. Forøvrig skal jeg forsikre min Tesla nå. Tips til noen selskap som er billigere enn andre? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 14. juli 2019 Del Skrevet 14. juli 2019 Tenk deg en VW Passat Alltrack (ny ca NOK 685.000) og en Tesla S (ny ca NOK 703.000) - altså to biler som ligger i samme prisskikt. Teslaen skulle, med samme avgifter som Passaten komme på ca NOK 1.300.000. Er det ikke da rimelig at det er dyrere å forsikre en bil som koster tilnærmet dobbelt så mye? Nei den skulle ha kostet ca 1 million.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå