Gå til innhold

Hvilken 17" LCD skjerm?

vikingfk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hyundai/ImageQuest L70A. Storfornøyd, egentlig. Eneste jeg har å utsette er fargegjengivelsen og kontrast/lysstyrke (stort sett samme for alle LCD-skjermer jeg har sett på).

Fargene kan virke litt blasse, men jeg har ikke giddet å tweake noe som helst for å forbedre dem.

Lenke til kommentar

Jeg har 2 stk. respektive Samsung 171N ... Jeg er temmelig godt fornøyd joda, synes til tider kontrasten er FOR god... bildet er sylskarpt og veldig klart, noe som til tider kan være slitsomt for øynene...

Det fine med 171N er at det er praktisk talt veldig små kanter på dem. Kanskje 2 cm kant på hver side, og det er joggu ikke stort... En annen ting er at de har pivot-fot, så når jeg jobber svirrer jeg begge monitorene på høykant (Stående A4), og får samlet arbeidsflate tilsvarende liggende A3 ... veldig snasent...

Skal jeg spille eller tilsvarende, så setter jeg monitor #1 i liggende vinkel...

Cheers

Rob.

Lenke til kommentar

Jeg bygde ny PC til foreldrne mine uka før jul og da bestilte jeg en LG 1710S som da kostet ca 3900,-. Den har ikke DVI men bildet er helt skarpt uten noen slags skygge eller støy. Skjermen har en låst åpen blå piksel som er synlig ved helt svart skjermbilde men ellers bra. Lysjevnhet er ganske bra, bedre den Targa 18" som jeg bruker hjemme hos meg. Jeg har ikke fått prøvd i spill eller noe enda, men det er ikke noe problem på min 23ms Targa 18" så jeg regner med det er enda bedre på denne. Skal prøve 3DMark03 senere, der har jeg noen plasser hvor jeg kan sammenligne med min 18".

Jeg ser ofte at folk sier at VGA er noe dritt og det er bare DVI som er brukbart. Jeg tror at i de fleste av disse tilfellene så er skjermen rett og slett ikke i sync. Autojusteringen til skjermen er ofte ikke helt nøyaktig.

Endret av tahustvedt
Lenke til kommentar

Halloys.

Jeg har Eizo 17" LCD FlexScan L557K TCO-99 Sort som etter min mening er helt Geinal! Sylskarp bilde og Lys sterk!

Image12-s.jpg

+ Ingen tegn til "ghosting" :)

+ Meget god billedkvalitet :thumbup:

+ kvalitet's merke :cool:

+ Innebygde høyttalere :whistle:

+ DVI-D tilkopling ;)

+ Fancy blått power led :thumbs:

+ Meget bra Høyde og vippe justering :yes:

+ Solid Fot :roll:

+ Lett :scared:

+ Lyd hub for hodetelefoner :p

- Tungvint menysystem :no:

- Ikke USB-hub :thumbdown:

- DVD-D kabel medfølger ikke :angry:

- Dyr (4500kr) :yucky:

- Fissne høytaler (mer til kontor bruk):blink:

- Lett bytte for tyver på lan ("plug and play") :thumbdown:

Endret av Clone baby
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...