TomWhittaker Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Er det mange feil på målingene av temperatur (cpu/hk) på Asus hk? (dumt spørsmål?) Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Ja, de fleste har feil tempmåling Lenke til kommentar
TomWhittaker Skrevet 23. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2003 Kan jeg få direkte link til en test eller lignende? (artikkel) Å noen flere kan gjerne si sin "mening" Lenke til kommentar
mobil_brukeren Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Hmm trur de har feil på måling av temp min cpu vifte skal støtte xp3000 og i bios er det 60 grader den viser med xp2500 men i alle andre prog vises det 43-45 grader Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Kommer ann på hvilket asus kort du har, men bruker du programmet "ASUS PROBE" som hevder at det leser temperaturene fra BIOSEN på hovedkortet ditt så skal du få en nogenlunde riktig temperatur, du kan jo alltids sjekke.. start temperatur målings programmet, sjekk tempen, restart pcen din og gå inn i bios også tar du å sjekker tempen der.. Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Dette stemmer for en tid siden, her viste ASUS Probe ca 10-15 grader feil i forhold til bios verdiene. I den senere tid så har ASUS tatt dette problemet på alvor og rettet delvis feilene opp. Både ASUS Prob og Bios er revidert. Garantien for at verdiene er rett i dag skal jeg ikke si så mye om. Trur nok generelt så er det en stor feilprosent på disse målingene, dette gjelder alle HK produsenter. Jeg har lest litt om dette i utenlanske magasiner / tidskrifter. Lenke til kommentar
TomWhittaker Skrevet 24. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2003 Program som Aida32, tar de temperaturen fra BIOS? Uansett. Er det lenge siden de har ordna det? Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 24. desember 2003 Del Skrevet 24. desember 2003 (endret) Jeg har et ASUS P4P800Deluxe HK. Skal ikke være påståelig, men jeg er nesten sikker på at de 2 siste bios versjonene er denne feilen rettet opp. Tempen på mitt HK viser idle/full loade - 35/52 grader. Med disse verdiene trur jeg tempen stemmer. Bruker siste versjon ASUS Probe. Endret 24. desember 2003 av John Kr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå