Gå til innhold

Nå er elektriske Mini Cooper lansert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var noe knusslete specs på Cooper'n. Drit kjedelig bil. Og superkort rekkevidde. Ikke særlig imponerende.

 

Men det er jo ofte slik det blir når det er et halvhjertet forsøk fra produsenten. Når de bare klatter på batterier der det finnes ledig plass på en plattform som de finner inne på delelageret så må det jo bli slik. Kjedelig, motorsvakt og uten å generere særlig kjøpelyst hos kundene. 

 

Veldig synd å se så elendig utført jobb. Cooper er har lange tradisjoner. Det har vært modellen som mange har gjort om til "go-kart" for en relativt rimelig penge. En morsom bil som svelger svingete landeveier i friskt tempo. Dette her, det minner mer om en kjedelig golf-cart. 

 

Tannløst rett og slett. 

Endret av bojangles
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Det var noe knusslete specs på Cooper'n. Drit kjedelig bil. Og superkort rekkevidde. Ikke særlig imponerende.

 

Men det er jo ofte slik det blir når det er et halvhjertet forsøk fra produsenten. Når de bare klatter på batterier der det finnes ledig plass på en plattform som de finner inne på delelageret så må det jo bli slik. Kjedelig, motorsvakt og uten å generere særlig kjøpelyst hos kundene. 

 

Veldig synd å se så elendig utført jobb. Cooper er har lange tradisjoner. Det har vært modellen som mange har gjort om til "go-kart" for en relativt rimelig penge. En morsom bil som svelger svingete landeveier i friskt tempo. Dette her, det minner mer om en kjedelig golf-cart. 

 

Tannløst rett og slett. 

 

Hva hadde du ventet av en konvertert elbil, at den kunne fly? Har imidlertid sett den i virkeligheten, og den blir en virkelig spennende bil i forhold til pris. 183 hk gir bortimot Cooper S ytelser, bare bortimot 100.000 kr billigere, og med det lave tyngdepunktet vil den trolig lett kjøre ifra Cooper S på svingete vei.

Lenke til kommentar

184 elektriske hestekrefter på en bil som veier 1365 kg gir en spenstig bil. Bilen har forholdsvis liten rekkevidde, men denne bilen ville ikke fungere godt med hundre til to hundre kg mer vekt gitt større batteri, så det er et godt kompromiss (og ikke har den plass heller).

 

 

Mini er også utrolig dyktige til å personalisere bilene sine med farger og fine detaljer, og her har man laget en Mini med flott elektrisk særpreg. Prisene er også bra, så dette tror jeg blir suksess. Dog ikke den ultimate nye elektriske bil (som foreløpig er Tesla Model 3).

Lenke til kommentar

Hva hadde du ventet av en konvertert elbil, at den kunne fly? Har imidlertid sett den i virkeligheten, og den blir en virkelig spennende bil i forhold til pris. 183 hk gir bortimot Cooper S ytelser, bare bortimot 100.000 kr billigere, og med det lave tyngdepunktet vil den trolig lett kjøre ifra Cooper S på svingete vei.

 

 

Vet ikke om du er tungnem eller bare sliter generelt med lesing, men jeg skrev ingenting som kan tolkes som at jeg ventet meg at bilen skulle fly. At du finner ICE biler ombygd til elbiler spennende viser jo bare at det er luringer nok der ute så kanskje gjør bilprodusentene helt rett når de ikke starter på scratch med sine elbiler? 

 

At en elbil som er bygget på en tradisjonell ICE plattform må bli en dårligere bil er vist ikke viktig for folk. Ja gratulerer med ny bil da. Selv venter jeg nok til de tar seg bryet med å tegne elbil fra grunnen av. Men plass til større batteripakke, større motor, en real frunk og den ytelsen og rekkevidden elbiler virkelig har. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Hvem er kundegruppen da?

Kundegruppen er de som ønsker en liten bil, primært til småkjøring i urbane områder. Rekkevidden er omtrent som den kommende elbilen fra Honda, som retter seg mot samme målgruppe. Dagens alternativ for denne kundegruppen er begrenset til trillingene (i-Miev/iON/C-Zero), som er fra 2009 og har rekkevidde på 12-14 mil. Den er liten og "gammel", og har begrenset ytelse og kjøreglede (men gjør nytten til sitt bruk). Med vekt og ytelse omtrent som i BMW i3S bør Mini bli en bil med tilstrekkelige ytelser, og prisen ser ut til å bli attraktiv.

 

De som har behov for større bil og/eller lenger rekkevidde må finne andre alternativer. Tesla 3 er det optimale alternativet for de fleste, men det ville blitt en kjedelig verden om alle skulle velge Tesla 3.

Lenke til kommentar

 

 




Hvem er kundegruppen da?

Kundegruppen er de som ønsker en liten bil, primært til småkjøring i urbane områder. Rekkevidden er omtrent som den kommende elbilen fra Honda, som retter seg mot samme målgruppe. Dagens alternativ for denne kundegruppen er begrenset til trillingene (i-Miev/iON/C-Zero), som er fra 2009 og har rekkevidde på 12-14 mil. Den er liten og "gammel", og har begrenset ytelse og kjøreglede (men gjør nytten til sitt bruk). Med vekt og ytelse omtrent som i BMW i3S bør Mini bli en bil med tilstrekkelige ytelser, og prisen ser ut til å bli attraktiv.
 
De som har behov for større bil og/eller lenger rekkevidde må finne andre alternativer. Tesla 3 er det optimale alternativet for de fleste, men det ville blitt en kjedelig verden om alle skulle velge Tesla 3.


Tror du glemmer dagens e-UP. I tillegg, når denne kommer på veien kan du få en e-UP Range /Seat Mii electric/ Skoda CITIGOe iV med lenger rekkevidde, mer bagasjeromsplass og sannsynligvis til en del lavere pris.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Tror du glemmer dagens e-UP. I tillegg, når denne kommer på veien kan du få en e-UP Range /Seat Mii electric/ Skoda CITIGOe iV med lenger rekkevidde, mer bagasjeromsplass og sannsynligvis til en del lavere pris.

Med 82 hk har e-Up en ytelse som er i klasse med trillingene. e-Honda og e-Mini har sånn omtrent dobbelt som høy ytelse, og vil være mye morsommere å kjøre. Som transportmiddel gir de omtrent samme nytteverdi mtp plass, men kjøreglede kan hverken e-Up eller trillingene sies å ha i særlig stor grad.

Lenke til kommentar

Kundegruppen er de som ønsker en liten bil, primært til småkjøring i urbane områder. Rekkevidden er omtrent som den kommende elbilen fra Honda, som retter seg mot samme målgruppe. Dagens alternativ for denne kundegruppen er begrenset til trillingene (i-Miev/iON/C-Zero), som er fra 2009 og har rekkevidde på 12-14 mil. Den er liten og "gammel", og har begrenset ytelse og kjøreglede (men gjør nytten til sitt bruk). Med vekt og ytelse omtrent som i BMW i3S bør Mini bli en bil med tilstrekkelige ytelser, og prisen ser ut til å bli attraktiv.

 

De som har behov for større bil og/eller lenger rekkevidde må finne andre alternativer. Tesla 3 er det optimale alternativet for de fleste, men det ville blitt en kjedelig verden om alle skulle velge Tesla 3.

 

Nja. i-Miev/iON/C-Zero (og for så vidt Fiat 500 Electric som du har glemt) koster vel ca halvparten av Mini'en (og da har jeg ikke regnet inn BMW-priser på ekstrautstyr). Hovedkonkurrenter i klassen 'stilig småbil' blir vel heller Huyndai Kona, Peugeot e-2008, DS 3 Crossback e-tense etc som alle har vesentlig lengre rekkevidde enn Mini'en og SUV-utseende.

Endret av toffo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...