foenix Skrevet 9. juli 2019 Del Skrevet 9. juli 2019 (endret) Finnes det noen begrensning på hvor stor HD maskinen godtar? Jeg kjører Windows 7. 64 bits OS. Endret 9. juli 2019 av dagfinn99 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 9. juli 2019 Del Skrevet 9. juli 2019 Bruk GPT med GUID når du formaterer, så er det neppe noe problem med det første. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 9. juli 2019 Del Skrevet 9. juli 2019 Tja kan være problem hvis det er billig USB kontroller og større 12 TB eller 16 TB harddisk. Særlig billig NAS som jensen er veldig håpløs å bare formattere harddiskene. Lenke til kommentar
StyxTech Skrevet 9. juli 2019 Del Skrevet 9. juli 2019 Har du USB 3.0 eller 3.1 på maskinen din, takler den alt på markedet. Hadde det vært en intern disk derimot er det litt fler ting som spiller inn. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 9. juli 2019 Del Skrevet 9. juli 2019 (endret) lykke til å få USB 3.1 Type C (USB C / Thunderbolt 3 Compatible) to SATA III 2.5in Hard Dr X3E1 å fungere på 12 TB harddisker, under større kopieringer. Det vil nok by på ustabilitet garantert. Fordi den ikke får nok strøm. SSD disker og billigere 5400 RPM kan den muligens klare. Men mye ustabiliet og billig adapter på ebay. Til større harddisker bør man gå for: Orico Single Bay Docking station USB 3.0 2,5" & 3,5" SATA, Black Endret 9. juli 2019 av LMH1 Lenke til kommentar
StyxTech Skrevet 9. juli 2019 Del Skrevet 9. juli 2019 lykke til å få USB 3.1 Type C (USB C / Thunderbolt 3 Compatible) to SATA III 2.5in Hard Dr X3E1 å fungere på 12 TB harddisker, under større kopieringer. Det vil nok by på ustabilitet garantert. Fordi den ikke får nok strøm. SSD disker og billigere 5400 RPM kan den muligens klare. Men mye ustabiliet og billig adapter på ebay. Til større harddisker bør man gå for: Orico Single Bay Docking station USB 3.0 2,5" & 3,5" SATA, Black Når han skriver ekstern harddisk, anntok jeg at han skulle kjøpe nettopp dette, en ekstern harddisk, ikke en docking stasjon. 1 Lenke til kommentar
Ingeniør Skrevet 9. juli 2019 Del Skrevet 9. juli 2019 . Fordi den ikke får nok strøm. Gjelder det også varianter med egen strømkilde? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 9. juli 2019 Del Skrevet 9. juli 2019 Genrielt sett er slike adapter kun beregnet på SSD disker, de bruker ofte usb 2 til 2 pins adaper. Så er ikke vanlig små adapter har egen strømforsyning, du man jo prøve 10 000 RPM harddisker, så er vel det også vanskelig å få fungere. Eller harddisker med flere plater. Lenke til kommentar
foenix Skrevet 9. juli 2019 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2019 Jeg trenger vel neppe en disk på mer enn 4-6 TB. Må jeg ha USB3 for å klare det? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 9. juli 2019 Del Skrevet 9. juli 2019 Dette kommer an på en del ting. Med USB3 er du garantert at det vil fungere da dette ligger i spec. Med USB2 vil det alltid fungere opp til 2 TB, men ofte mye høyere. Har du en 64-bits prosessor har du f.eks neppe noe problem. Kjører du denne burde du ha en god pekepin. https://www.cpuid.com/softwares/cpu-z.html Du kan jo safe med å kjøpe et par 2 TB disker hvis du ikke finner ut av dettte. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 9. juli 2019 Del Skrevet 9. juli 2019 (endret) Tja kan være problem hvis det er billig USB kontroller og større 12 TB eller 16 TB harddisk.Særlig billig NAS som jensen er veldig håpløs å bare formattere harddiskene. Han skal verken ha NAS eller docking til harddisk og det er dumt å kjøpe noe annet enn USB 3 eller USB 3.1 når en skal ha eksterne harddisker i dag. Gjelder det også varianter med egen strømkilde? I utgangspuntet trenger du du kun ekstern strømkilde hvis du kjøper en 3.5" harddisk. SSD eller 2.5" snurredisk klarer seg med strømmen den får via USB. ## dobbelpost slått sammen av ilpostino ## Endret 9. juli 2019 av ilpostino 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 9. juli 2019 Del Skrevet 9. juli 2019 Jeg trenger vel neppe en disk på mer enn 4-6 TB. Må jeg ha USB3 for å klare det? Nei går vel fint med USB2, men det vil ta eeeeeevigheter å kopiere over store filer. USB2 er latterlig tregt sammenlignet med USB 3. Lenke til kommentar
foenix Skrevet 9. juli 2019 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2019 Nei går vel fint med USB2, men det vil ta eeeeeevigheter å kopiere over store filer. USB2 er latterlig tregt sammenlignet med USB 3. Jeg sjekket litt på nettet og fant at mitt Asus Z97-A hovedkort har USB 3. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 10. juli 2019 Del Skrevet 10. juli 2019 Jeg sjekket litt på nettet og fant at mitt Asus Z97-A hovedkort har USB 3. Ja de er som oftest blå innvendig. Av å til rød eller grønn og. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå