Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Trim-eksosanlegg til gammal Citroen BX


sedsberg

Anbefalte innlegg

Bilen: '91 Citroën BX14TE (K1G motor)

Håper på minimalt med "drittbil" kommentarer på denne men...

 

Hvor får man tak i dette? Har hørt at Sebring og Devil har som passer, men har ikke funnet noen forhandlere. (Blir egentlig ikke overraska om jeg får høre at det ikke finnes til min modell.)

 

Må forgasser justeres om jeg monterer dette?

 

Kunne absolutt treng hver eneste gamp ekstra jeg hadde fått fra dette. Pluss at jeg har hørt rykter om at disse ofte er av god kvalitet og varer lengre enn standard eksosanlegg.

 

Er det noe annet morro man kan gjøre med en slik bil for å øke gampene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Viss du er fra Stavangerdistriktet er det bare å stikke innom Mark på Lura.

Ellers kan du hive ut dødvekt som sub og anna dill, Sørge for at gasseren får kun kald luft, eventuelt ta støpeskjegg i kanalene samt en større gasser og betre kam og til slutt et grenrør.

Men husk at viss du skal ha mest effekt per krone må tinga tilpasses hverandre nøye.

Det nytter ikkje med en vill kam uten gode grenrør og større gasser og litt rensking i toppen.

Lenke til kommentar

Jeg hørte et sted at om man monterer for stor gasser så er det fare for å svi toppen (eller var det ventil-setene?). Noen god regel ang. størrelser?

 

Ang. kald luft; Kan jeg bare ta vekk forvarmer-slangen? (så lenge det ikke er for kaldt). Skal visnok være en spak på luftinntaket hvor man velger sommer/vinter, men denne ser ut til å ha blitt revet vekk/knekt eller noe.

 

Er frista til å bytte ut hele luftfilter-steleraset da det som er orginalt er alt annet enn optimalt, men det er jo fa## så fullt av elektronikk! :(

 

Er grønn på tuning av biler, men har en del grunnleggende kunnskaper. :green:

Lenke til kommentar

Faren med å svi toppen av stempla er først når motoren får for lite bensin under hard belastning.

Lufta i motorrommet er som oftest oppvarma, og viss du setter på et åpent filter F.eks. kon, vil motoren i mange tilfeller suge til seg varmere luft og du kan risikere ferre hk enn med orginalfilter. Det du kan gjøre er å sørge for at det kommer store mengder kald luft fram til filteret, og bruke wrap på eksos-sida for å isolere, og da kan du få noen få hk eksta på kjøpet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...