Gå til innhold

Kinesiske selskaper eier drøssevis av populære VPN-tjenester: – Dataene dine kan være på avveie

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Nå er vel generelt sett et problem med VPN (iallfall for bruk fra hjemmesofaen, når du er på reisefot blir det noe annet) at du bare gir alle dataene dine til VPN-selskapet istedenfor ISPen din, og avhengig av hvilket VPN-selskap du velger, trenger ikke dette å være en god ting.

Lenke til kommentar

Joda jeg er flittig bruker av VPN når jeg er på reisefot, men er ikke så bekymret for at dataene skal komme på avveie.

Bruker vell også "gratis" VPN også, men er fortsatt ikke bekymret...

Årsak?

Det er jeg som er eieren av VPNet, alt fra oppsett til serveren jeg kobler til som står hjemme :D

Minuset er at den kan ikke omgå noen geoblokkeringer, men perfekt for å nå hjem og ha en sikret surfeopplevelse.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Tja ... hvorfor forundre meg dette ikke ?

Jeg har satt opp egen vpn hjemme og skall oppgradere den med en PF sense server snart som skall håndtere alt dette istedenfor vpn som er i asus ruteren min ...

Jeg tror det er litt tryggere en bruke andre vpn tjenester .. jeg har i allefall litt mer kontroll over hvor datane mine går når jeg er ute og reise

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...