Gå til innhold

Jeg er ukompatibel med pcer

Anbefalte innlegg

I februar brøt pcen min sammen, jeg tenkte "this is nothing" og var optimistisk på at jeg skulle klare å fikse problemet fort. Pcen var i ustand men jeg kjøpte likevel RTR expansion til bf1942. Dagene gikk, ukene gikk, jeg klarte ikke å gjøre noe med problemet mitt. Etterhvert utviklet problemet seg til at pcen restartet etter 1-40 min alt ettersom jeg var idle i windows eller prøvde å starte ett spill eller høre på musikk. Jeg formaterte pc jevnlig med forskjellig OS uten hell. Jeg kjøpte meg fUnc 1030 matte, mouse skatez, mouse bungee og speedfix - alle disse tingene ble liggende i en skuff og senere solgt til en kompis da jeg ikke klarte å få spill til å virke. Etter sommerferien solgte jeg grafikkortet mitt og satte inn ett gf2mx kort - pcen var nå stabil i windows, av en eller annen bisarr grunn var bf1942 helt uspillbart pga mye lagg og counter strike lagget forferdelig det også. Til tider bare stuet jeg pcen min bort ett sted i leiligheten og brukte en p2 350mhz pc istedenfor, denne var ustabil på internett men jeg kunne spille elastomania på denne. Jeg ble rammet av kyssesyke i høst og var sengeliggende i 2-3 måneder, dette hadde ikke vært så ille hadde jeg hatt pc å spille noe gøyt på. Det endte med at jeg spilte elastomania i denne tiden, det var gøyere enn å se på såpe-serier på dagtid på tv.

Til bursdagen min i november fikk jeg nye pc deler, jeg hadde diverse problemer med lyd og grafikk (ati grafikkort) men cs funket fint. Jeg spilte cs i en uke før jeg klarte å sprenge PSU i luften hos en kamerat. battlefield virket ikke. Pcen ble stående hos kameraten en stund før jeg hentet den for en uke siden og satte inn 250w psu, windows installen var nå ødelagt og jeg klarte ikke å fikse det.

Idag fikset min bror windows install med formatering og slikt og han spilte warcraft på pcen, etter at jeg har sittet en time på pcen kom det feilmeldinger når jeg prøvde å åpne warcraft 3 og rise of nations. Jeg fant ikke battlefield cd1 og kunne ikke installere og teste RTR.

Jeg kjøpte ny PSU idag - jeg hadde lånt 250w PSU'en. Den nye PSU'en hadde en defekt på en kabel og dette sendte strøm i pcen straks jeg slo den på. Pcen er nå ødelagt igjen etter under ett døgn i noenlunde OK stand.

Faren til ene kompisen min kaller meg "Pc-konsument" og ler bare han ser meg.

Jeg pleier å være optimistisk, men nå har jeg gitt opp. Det er helt sykt alt som har hendt dette året, jeg må være forumets mest uheldige pc eier. Året er snart omme, jeg har tom lommebok, jeg har feilet mitt forsøk på å få pc til å fungere.

Selvtilliten min er fullstendig borte, jeg kommer sikkert aldri til å tørre å kjøpe pc utstyr da sjansen for at det virker i mine hender er ca null. Jeg tror jeg er ukompatibel med pc. Kanskje burde jeg bare legge opp all pcbruk og starte med bingo eller puslespill istedenfor.

Er det noen her som idethele tatt er i nærheten av å ha like mye uflaks med pc som meg? Jeg kan ramse opp masse mere ting isåfall :green:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hehe.... orka ikke å lese hele innlegget ditt, men...... hehe, morsomt var det ihvertfall..... Sjøl har jeg ikke begått meg ut på noen store hardware veier og har dermed slippet problemene du har støtt på.... Software messig derimot.... vel, la oss ikke begi oss ut på den veien.....

Lenke til kommentar

HMm *trøste* :p

Jeg kjøpte meg en trial sykkel (en slags motor sport der balangse og teknikk er saken ;)) til 9000 kr uken etter lå jeg i sengen med kysse syken jeg også :'( trudde hele snowbord sesongen gikk føyken også! men heldigvis ikke er frisk nå..

men pc problemer har jeg ikke hat no av faktisk har vert heldig der har fått 2 stk gratis og fått kjøpt deler moms fritt :D

Synes synn på deg har en kammerat som hadde masse problemer lurer på hvor mange ganger jeg var hos han for å fikse pcen hans når problemet var fikset så var det tilbake igjen dagen etter :p han var så forbanna så han ble sinna om vi spørte om han hadde fiksa pcen..

men neste gang få noen andre til å bygge pcen din :p

Hvordan deler har du?

Lenke til kommentar
Anbefaler deg til å kjøpe en ferdig pc fra komplett eller lignende, da disse har garanti.  :yes:

Ifølge kjøpsloven har alle ting garanti. Hvis du kjøper en PSU som er ødelagt, og dermed ødelegger resten av maskinen, har du krav på erstatning av både PSU og maskin.

Yepp, sant det.. masse man kan få tilbake vett..

hvis du har kjøpt pc delene på komplett så kan du dra ned til nærmeste komplett butikk med pcen også tester de den gratis for deg og finner evnt feil..

Men jeg har et spørsmål, hvordan klarte du å sprenge en av dine PSU`er?

Og nå skal ikke jeg spekulere i hvorfor alle dine pc deler osv har gått til ******, men kan noe av grunnen være uvarsom behandling??

Lenke til kommentar

Broren min har det litt på samme måten.

Han har et karma som kan gi ender svømmeproblemer.

Jeg kan sitte å skru og mekke i månedsvis og maskina maler som en katt.

Det holder at han slenger innom og sier "Hei" så går alt til helsike.

Han er en kjempekar, bare så det er sagt. Ikke noe gæli sånn sett.

Kanskje det hadde vært lurt å begrense seg til Ludo på neste "LAN" ...

Lenke til kommentar

Earth, Jeg trykker på PSU sin selfdestruct knapp. Den røde tasten bakpå.. PSU eksploderer hvis du trykker på den og du er på 220volt strømnett.

jorgenindahouse, Yay, supert, da får jeg ny hardware og ett nytt sett med randomerte problemer.

Statisk elektrisitet er jeg oppmerksom på btw, jeg unngår klær av ull når jeg håndterer pc deler og jeg berører alltid ting som er jordet før jeg tar på pc deler.

mobil_brukeren, skal vi se, specs på gamle pcen jeg hadde før er 1,2ghz tbird, gf2mx200 etter sommerferie, gf2pro i og før sommerferie, 256mb sdram, via kt7a hk, sb player eller noe sånt lydkort. Du trenger igrunnen ikke å synes synd på meg, når pcen går dunders noen uker så plager det meg like mye som når en lyspære går. Det skal mere til for at jeg ergrer meg over noe.

Etter oppgradering hadde jeg 2500+ barton, 256mb corsair 3200ll minne, asus a7n8xdelux rev 2.0 hk, ati radeon9800se gfx kort.

Haha, kjip timing på kyssesyken din og ja..

Litt offtopic, men, jeg kjøpte meg airsoft utstyr til 5000kr - jeg fikk nesten ikke brukt det før politi rykket ut til meg når jeg skjøt på blink i garasje med softgun. For å gjøre en lang historie kort, jeg ble utestengt ifra softgun klubber i ett år og jeg har solgt mye av utstyret nå. Uflaks.

Halla NO_TECH, Ferdig-pc kunne funket greit det, jeg trenger virkelig garantien :laugh:

Jeg kan fortsette uflaks listen min litt.

Jeg har en slik cdboks - i denne må jeg manuelt skrive inn all info om alle cder som legges inn i boksen for at den skal virke som den skal. Jeg har slettet databasen i denne to ganger, ene gangen måtte jeg legge inn 150cder på nytt og andre gangen måtte jeg legge inn omkring 30 cder på nytt - det tar lang tid med tanke på at hver cd skal inn i cd-spilleren for å sjekke innhold samt en tur inni scanneren for å bli tatt bilde av.

Før når pcen min ikke virket fikk jeg låne min brors 1,8ghz intel pc med gf4 og 2x80gb disker i raid og en 120gb disk. Jeg fikk låne den ett par ganger, ALLE gangene var det noe som skjedde som ødela raiden og diskene hans. Han mistet 540gb med data før han mistet tålmodigheten og nektet meg å låne pcen mere. En gang slo jeg av pc og gikk og la meg, når jeg våknet og slo den på igjen var raid ødelagt og jeg skjønte ingenting. En annen gang skulle jeg formatere C:, men i dos ble C: og D: byttet om og jeg klarte å slette alt på raiden hans pluss alle hans viktige filer som lå på en egen harddisk.

Jaja, trenger dere en pc-montør? /msg Pycnopodia! :D

Hvis jeg kommer på flere ting skal jeg nevne det også, jeg har aldri hørt om noen som er så uheldige som meg på forumet så jeg tenkte jeg skulle dele mine erfaringer :p

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

Åhh .. har en kamerat som er tilnærmet lik deg. Han klager på at pcen hans ikke fungerer som den skal, restarter seg i hytt og pine. Og så ringer han meg hele tiden, og jeg prøver å hjelpe han. Da jeg har god peiling på PC. Men han får jo aldri prøvd ut det jeg sier han skal gjøre, og jeg sier at han får heller ringe PSdata support eller noe istedenfor å legge problemene hans over på meg. ER IKKE MITT PROBLEEEEEM! Han tør jo ****** ikke ringe dit engang, han spurte tilogmed om JEG kunne dem. OMG. Skal det bli noe av han, får han ringe dem selv og prøve å fikse problemet selv. Da ville han også lære av problemet, og etterhvert få en bedre forståelse av dette rundt PC'er.

Har selv også hatt mye problemer med PC'er selv, men det ordner seg bestandig. Og man verdsetter det mere når alt er i orden. Nå sitter jeg med et halvt år gammel WinXP, og alt fungerer utmerket.

Konklusjon: Fiks pc'en din, så kan du le av "fortida". :) GOD JUL

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...